13 Februari 2012

Suami isteri curi barang dalam pasar raya

20 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KULIM - Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Demikian yang berlaku kepada sepasang suami isteri yang dicekup ketika sedang memasukkan barangan keperluan harian ke dalam kereta bernilai lebih RM500 dipercayai dicuri dari sebuah pasar raya kira-kira jam 6.30 petang kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, perlakuan pasangan suami isteri itu dirakamkan melalui kamera litar tertutup (CCTV) sebelum mereka ditahan.

Ketika pemeriksaan dibuat, pasangan suami isteri itu berjaya membawa keluar dua troli penuh barangan dapur sebelum ditahan dan kemudiannya dibawa ke Balai Polis Kulim untuk siasatan lanjut.

“Suami berusia 25 tahun manakala isterinya 30 tahun. Ketika ditahan, pasangan itu turut membawa dua anak mereka berusia tiga tahun manakala seorang lagi berusia dua bulan. Pasangan lelaki bekerja sebagai pembantu kantin manakala isterinya tidak bekerja.

“Dari maklumat diterima, ini merupakan kali ke lima pasangan itu mencuri sebelum berjaya ditahan oleh pengawal keselamatan di pasar raya terlibat. Polis mengarahkan pasangan itu menghubungi waris masing-masing tetapi mereka enggan berbuat demikian kerana mereka bernikah tanpa restu keluarga,” katanya.

Polis mengarahkan salah seorang pasangan itu ditahan memandangkan mereka mempunyai anak yang masih kecil.

Si isteri dalam keadaan menangis meminta polis menahan dirinya dan membebaskan suami serta anak-anak dengan alasan dia tidak bekerja.

Si suami pula mengarahkan polis menahan isterinya kerana dia masih bekerja dan boleh menjaga kedua anak-anak mereka sekiranya isterinya ditahan lokap.

Bagaimanapun, polis membebaskan pasangan terlibat dengan jaminan polis dan mengarahkan mereka datang ke mahkamah pada tarikh ditetapkan.

Kes ini akan disiasat di bawah seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri dalam bangunan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: