16 Februari 2012

Warga emas maut jatuh flat

23 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR - Belum pun reda kes 12 motosikal yang dibakar Selasa lalu, penduduk di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Seri Semarak, Setapak, di sini dikejutkan pula dengan kejadian seorang warga emas jatuh dari tingkat 17, blok B, perumahan bertingkat itu kira-kira jam 11.45 pagi, semalam.

Kejadian itu menyebabkan warga emas berkenaan mengalami kecederaan teruk di bahagian kepala, tulang tangannya hancur dan mati serta merta di tempat kejadian.

Warga emas tersebut, Wong Tong Sing, 69, sebelum itu dilihat berbaring di atas tembok tangga tingkat 17 blok tersebut.

Penduduk, R Santhi, 46, berkata, dia terkejut melihat warga emas berkenaan berbaring di situ, namun hasrat untuk menariknya dari atas tembok itu tidak kesampaian apabila lelaki tersebut jatuh tidak lama kemudian.

“Saya cuba panggil jiran lain untuk tarik dia turun, tetapi tidak sempat. Saya terkejut melihat dia terjatuh dan terus menjerit,” katanya kepada Sinar Harian.

Sementara itu seorang lagi saksi yang juga Pengerusi Kawasan Rukun Tetangga, PPR Seri Semarak, Zulkiffli Mohd Yusof berkata, dia menyangka bunyi benda jatuh didengarinya adalah sampah yang dibuang penghuni blok berkenaan dari tingkat atas.

“Kebetulan ketika itu saya sedang berbincang bersama ahli jawatankuasa tentang masalah sampah yang dibuang dari atas, terus saya bergegas ke arah bunyi tersebut untuk mengenal pasti siapa yang melakukannya, tetapi terkejut apabila mendapati ia adalah mayat manusia,” katanya.

Penduduk, Anita Hasan, 49, berkata, warga emas tersebut bukan penghuni di situ, namun sudah dilihat berlegar-legar di kawasan tersebut sejak kelmarin.

Dalam pada itu, Ketua Balai Polis Wangsa Maju, Cif Inspektor Mispani Hamdan berkata, hasil siasatan pihaknya mendapati si mati mempunyai rekod dalam pemantauan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Gombak.

Katanya, polis juga percaya warga emas tersebut mempunyai masalah kemurungan disebabkan ditinggalkan isteri.

“Kita akan cuba mengesan waris atau ahli keluarga terdekatnya dan minta orang ramai yang mempunyai maklumat menghubungi polis Wangsa Maju di talian 03-41492222 atau 019-6006377,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: