16 Februari 2012

Pelajar hilang sebulan ditemui keletihan di stesen LRT

23 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar perempuan Tingkatan Satu yang dilaporkan hilang sejak sebulan lalu selepas mengikut rakannya, ditemui keletihan di stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Sungai Besi dipercayai di kurung di sebuah flat kosong di ibu negara.

Norish Aunie Niesa Mohd Nizam yang dilaporkan hilang ketika keluar pada 29 Disember lalu untuk meraikan sambutan tahun baru, ditemui ibunya Nor Salinda Salleh, 33, pada Rabu minggu lalu sebaik menerima panggilan daripada seorang wanita yang memaklumkan anaknya berada di lokasi terbabit.

Difahamkan Norish Aunie dikurung di flat Projek Perumahan Rakyat (PPR) Jalan Tun Razak tanpa makan minum, kecuali diberi makan ketika dibawa keluar bersiar-siar.
Mangsa juga terpaksa minum air paip untuk mengalas perut, selain diberi sekeping roti canai pada hari tertentu.

Anak sulung dua beradik itu juga ada meminta rakan menghantarnya pulang, namun tidak dibenarkan dengan alasan dia sudah memaklumkan kepada ibu mangsa tempat tinggalnya.

Nor Salinda berkata, pelbagai usaha dilakukan sepanjang kehilangan Norish Aunie sehingga mendapat panggilan daripada seorang wanita yang memaklumkan lokasi anaknya dan diminta datang segera.

“Hanya Allah yang tahu betapa gembiranya hati saya.
“Sebaik tiba di lokasi terbabit, saya melihat Norish Aunie dalam keadaan letih dan tidak bermaya,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Mengulas lanjut, Nor Salinda berkata, anaknya memaklumkan, wanita yang menghubungi saya itu adalah jiran di flat tempat dia dikurung yang membantunya membebaskan diri.

“Mengikut cerita Norish Aunie, lebih sebulan kehilangannya itu, beliau berada di flat terbabit bersama rakannya berusia 17 tahun tanpa mengetahui pemilik sebenar rumah itu.

“Malah, anak saya juga tidak dibenarkan keluar dan hanya sekali sekala diberi makan.

“Sebaik rakannya menghilangkan diri, Norish Aunie meminta bantuan jiran itu membawanya keluar sebelum dibawa ke LRT Sungai Besi.

“Memandangkan telefon bimbitnya dirampas Norish Aunie meminta wanita itu menghubungi saya,” katanya.

Akhbar sebelum ini melaporkan, pelajar perempuan Tingkatan Satu hilang dipercayai dilarikan rakan perempuan yang baru dikenalinya di sebuah siber kafe di Jalan Ipoh, di sini.

berita harian/-

Tiada ulasan: