16 Februari 2012

Liga Juara-Juara: Arsenal kalah teruk, Wenger kata 'malapetaka'

23 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

MILAN - Pengurus Arsenal, Arsene Wenger menyifatkan kekalahan pasukannya 4-0 di tangan AC Milan dalam pusingan pertama 16 pasukan terakhir awal pagi tadi (waktu Malaysia) sebagai sesuatu yang mengejutkan dan "malapetaka."

Dengan keputusan mengaibkan itu, Wenger melihat pasukan pimpinannya sudah pun terkeluar daripada persaingan Liga Juara-juara musim ini. Ia merupakan kekalahan teruk bagi pasukan itu.

"Kami tidak tinggal di dunia mimpi. Mungkin hanya ada peluang dua atau lima peratus, tetapi dari segi realistik, kami sudah pun keluar dari persaingan," katanya lagi. "Kami melakukan kesilapan demi kesilapan dan kami dihukum," katanya lagi.

Kata beliau lagi: "Anda bertanya semu soalan dalam satu malam, tetapi ia sukar untuk dianalisis dan lebih baik tidak cakap banyak, analisis (perkara ini) dengan tenang dan menghimpunkan semula untuk pertemuan akan datang."

Gol AC Milan dijaringkan oleh Kevin-Prince Boateng pada minit ke-15, De Souza Robinho (37), De Souza Robinho (48) dan Zlatan Ibrahimovic (79).

Ketua pasukan Arsenal, Robin Van Persie beberapa kali cuba menjaringkan gol tapi percubaannya dinafikan penjaga gol AC Milan, Christian Abbiati yang cemerlang dalam perlawanan awal pagi tadi. Pemain lagenda Arsenal, Thierry Henry yang dipinjam dari kelab New York Red Bulls gagal membantu rakan sepasukan untuk mencari gol.

Perlawanan kedua pusingan kedua Liga Juara-Juara Eropah antara Arsenal dan AC Milan dijadualkan pada 6 Mac 2012 di Stadium Emirates.

Pada satu lagi perlawanan, Zenit St Petersburg menang 3-2 ke atas Benfica.

Sinar Harian

Tiada ulasan: