29 Mac 2012

Peminjam wang ditemui mati

6 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

ALOR GAJAH - Seorang pemberi pinjaman wang berlesen ditemui mati dalam keadaan terbaring di hadapan pagar rumahnya di Kampung Pulau Sebang, di sini.

Dalam kejadian kira-kira 12 tengah malam itu, Utom Singh Gurdev Singh, 51, ditemui dalam keadaan berdarah di bahagian belakang kepala serta mulut.

Mayatnya ditemui isteri mangsa, Sutminder Jitkor, 42, selepas dimaklumkan seo­rang jiran.

Menurut Sutminder, ketika kejadian, dia sedang tidur sebelum dikejutkan dengan panggilan jirannya mengenai keadaan suaminya itu.

“Saya segera melihat keadaan suami saya terbaring dengan kesan darah. Manakala telefon bimbit suami saya berada di sebelah mayatnya,” katanya.

Menurutnya, dia segera mengambil kunci kereta suaminya, bagaimanapun tidak menemui dompet suaminya.

“Suami saya sebenarnya baru pulang bekerja di bandar Melaka. Dia bekerja pemberi pinjaman wang berlesen di Alor Gajah.

“Saya tidak berani mengesyaki kejadian menimpa suami saya kerana setahu saya, dia tidak punyai musuh,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.

Bagaimanapun, Sutmin-der berkata, suaminya itu sejak beberapa hari lalu kelihatan muram dan pendiam, bagaimanapun dia tidak menegurnya kerana beranggapan suaminya itu penat.

Malah, suaminya sebelum ini pernah berseloroh mengatakan akan hidup sehingga 13 Februari sahaja tanpa mengesyaki apa-apa.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superin­tendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian.

Menurutnya, polis masih menunggu hasil bedah siasat ke atas mangsa.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta tampil ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Gajah atau ke balai polis berhampiran untuk membantu siasatan,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: