09 April 2012

Enjin rosak punca kemalangan

17 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

BUKIT TANGGA - Kerosakan sebuah lori yang sarat dengan muatan getah sekerap menjadi punca berlakunya kemalangan di Bukit Tangga, kira-kira jam 1 tengah hari, semalam.

Seorang saksi kejadian, R Pupathy, 26, berkata, lori berkenaan dalam perjalanan dari Seremban menuju ke Kuala Klawang bagi menghantar getah sekerap.

“Semasa menaiki bukit, lori ini mengalami kerosakan enjin dan pemandunya tidak dapat meneruskan perjalanan.

“Ketika itu, pemandu lori berkenaan mengundur ke belakang sebelum terlanggar sebuah lagi lori yang juga membuat muatan getah sekerap. Kedua-dua pemandu lori gagal mengawal kenderaan dan terbalik di atas jalan raya,” katanya.

Sementara itu, seorang lagi saksi, Ramon Frederick, 18, berkata selain dua lori, kemalangan itu turut membabitkan sebuah kereta jenis Proton.

“Kereta ini berada di belakang lori kedua-dua berkenaan dan juga dalam perjalanan dari Seremban ke Kuala Klawang.

“Semasa perlanggaran antara lori pertama dan kedua, kereta di belakang lori berkenaan cuba mengelak daripada dilanggar dan terbabas di bahu jalan,” katanya.

Katanya, kesemua pemandu lori dan kereta tidak mengalami kecederaan dan kejadian itu menyebabkan lalu lintas di Bukit Tangga sesak selama tiga jam.

Tinjauan Sinar Harian mendapati kawasan berkenaan adalah selekoh tajam dan kemalangan itu yang keempat berlaku di sini.

Sebelum ini, tiga lori yang membawa muatan pasir dan kayu balak pernah terbabas di lokasi sama. Namun tiada sebarang kemalangan jiwa berlaku.

Sinar Harian

Tiada ulasan: