07 Januari 2008

Mashitah Kena Tanya Kenapa Zina Berleluasa

Kajian perlu dijalankan bagi mencari punca kenapa ramai lelaki Malaysia memilih calon isteri dari Indonesia.Setiausaha Parlimen di Jabatan Perdana Menteri, Dr. Mashitah Ibrahim berkata, kajian itu perlu kerana bilangan lelaki Malaysia yang memilih wanita Indonesia sebagai isteri semakin meningkat.

Katanya lagi, berdasarkan rekod Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta, antara lima hingga 10 pasangan dari kedua-dua negara mendaftar setiap hari untuk bernikah.Ini tidak termasuk mereka yang mendaftarkan perkahwinan di Konsul Malaysia di Medan dan melangsungkan perkahwinan secara rahsia.

Alhamdulillah ramai lagi rakyat Malaysia yang menghindarkan zina dengan bernikah secara sah menurut Islam. Jangan buang masa menyibuk perkara yang halal. Yang Haram lebih banyak lagi yang kamu kena tegur. Jangan jadi seperti bidalan "tutup kepala nampak punggung".

Lebih baik Ummu Hadhari tumpukan masaalah yang lebih besar iaitu maksiat yang berleluasa di negara kita dari orang bawahan hingga atasan. Pendedahan Dr. Chua mengambarkan pemimpim UMNO bukan bersih semuanya.

Jawapannya sudah berada dikepala kamu, jangan buat tidak tahu. Tolong dedahkan dan cari penyelesaian segara kalau berani. Atau berhenti saja dari jadi "pecacai" yang hendak cuci tong tahi dengan kamu sendiri terkena tahi.

Tiada ulasan: