11 Mei 2008

Perakan Perak dilancarkan.

BUKIT GANTANG, 10 Mei :- Persatuan anak Kelantan Perantauan Malaysia (Perakan) telah melebarkan sayapnya di negeri Perak apabila pelancaran resmi cawanganya di Perak telah disempurnakan oleh Exco Kerajaan Kelantan YB Abdul Patah Mahmood di sini hari ini. Hadir sama dalam program tersebut ialah ADUN Titi Serong, YB Drs. Khalil Idham Lim.



Pada Program tersebut ADUN Titi Serong yang juga merupakan anak Kelantan yang menetap di Perak telah menyerahkan borang keahlian Perantau kepada Setiausaha Agung Perantau Malaysia.

Dalam ucapan peresmianya, YB Patah antaranya menyatakan hasrat untuk melihat Perakan bertambah maju dengan meningkatkan kerja-kerja Amal Ma'rof dan nahyi Mungkar. Katanya semangat berpersatuan dan berkumpulnya warga di Kelantan di luar Kelantan agar jangan luntur dan pudar bila balik ke negeri Kelantan.

ADUN titi Serong dalam ucapannya, mengucapkan tahniah kepada KKWK Perak yang telah berjaya menjayakan Program dan sekaligus membawa kepada penubuhan Perakan Perak. Beliau berharap Perakan akan berperanan terus bagi menyokong terus kerajaan yang benar perjuangannya berlandaskan Islam yang kita anuti, adakah di Kelantan mahupun membantu kerjaan Pakatan Rakyat Perak.

Tiada ulasan: