23 Jun 2008

ADUN Titi Serong melawat Pusat Bandar Parit Buntar.

PARIT BUNTAR, 22 Jun :- Dalam kesibukan masa yang ada namun ADUN Titi Serong telah meluangkan masanya untuk melawat kawasan pusat bandar Parit Buntar bagi meninjau masalah yang dialami oleh peniaga dan pengunjung di sekitarnya. Lawatan yang mengambil masa sekitar 3 jam itu menunjukkan keperihatinan beliau kepada permasalahan dalam DUN sendiri.

Drs. Khalil dengan keluarga Tionghua yang membeli-belah.


Di Supermarket Billion.

Lawatan tersebut bermula pada jam 6.30 petang dengan beliau mengadakan perjumpaan dengan peniaga-peniaga gerai makan berdekatan stesen teksi. Pada kesempatan itu Drs. Khalil mengadakan perbincangan dan sesi dailog serta menghasilkan beberapa rumusan untuk diambil perhatian bersama.

Beramah mesra dengan warga asing sambil bertanya masalah.

Antaranya beliau berharap diadakan sebuah jawatankuasa bertindak bagi mengatasi masalah yang timbul.

Berbincang dengan pemilik gerai makan.

Setelah masuk waktu maghrib beliau telah menunaikan sembahyang maghrib berjemaah bersama dengan warga setempat di surau stesen teksi yang berdekatan.

ADUN Titi Serong bersama orang Tionghua di Kedai kopi di hadapan Billion.

Bersama bekas pelajar yang berkerja sambilan di Supermarket Minat dalam cuti semester .

Lawatan dilanjutkan ke stesen bas Parit Buntar. Pada kempatan itu beliau bertanya khabar kepada peniaga dan pengguna bas.

Memberi nasihat kepada penuntut USM yang menunggu bas.


Sembahyang berjemaah di surau stesen teksi.

Selain itu Drs. Khalil juga meninjau keadaan supermarket Minat dan Billion yang berdekatan. Wakil rakyat yang lebih dikenali dengan YB. Lim oleh warga Cina setempat disapa oleh kebanyakan penduduk yang rata-rata menyedari kehadiran beliau.

Bersama sebuah keluarga India yang menunggu bas ke Johor Bharu.

Tiada ulasan: