04 Jun 2008

Saya tidak hairanpun !

Seorang penganalisis politik meramalkan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan membuat permohonan menyertai semula UMNO berikutan parti itu adalah satu-satunya wadah bagi membolehkan beliau mencapai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri.

Pengarah Institut Pengajian Etnik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Datuk Dr. Shamsul Amri Baharuddin berkata, tanda-tanda jelas perkara itu akan berlaku ialah dengan permohonan bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd. Noor untuk menyertai UMNO baru-baru ini.

Namun begitu keputusan permohonan kemasukan semula bekas pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam Umno hanya akan diketahui tiga minggu lagi apabila Majlis Tertinggi (MT) bermesyuarat, kata Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Muhammad Muhd Taib.
Kenapakah sampai 3 minggu baru permohonan mereka yang melompat ini baru diketahui keputusannya. Sedangkan diperingkat awal semasa Presiden UMNO menerima borang Ezam semacam sudah diterima jadi ahli.

Muhammad yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata, perkara itu perlu diputuskan Majlis Tertinggi (MT) pada mesyuarat akan datang. "Saya difahamkan MT mungkin akan bermesyuarat dalam tempoh tiga minggu lagi...tunggulah apa pun keputusannya," katanya, di sini semalam.

Sesiapapun boleh membuat ramalan menurut maklumat dan pandangan masing-masing. Namun yang pasti sejak akhir-akhir ini semua orang tahu bahawa banyak kejutan sering berlaku di Malaysia . Saya tidak hairanpun kalau semua ramalan itu benar.

2 ulasan:

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE berkata...

ustaz,
saya pun sama,tak hairan pun.yang dok hairan ialah tentang diri sendiri.Allahuakbar.

Idham Lim (林川興) berkata...

Selamat berjuang...