04 Julai 2008

Exco Pertanian : Kerajaan negeri akan menyokong usaha untuk kebaikan rakyat.

BAGAN SERAI, 3 July :- Kerajaan Negeri akan menyokong usaha baik dalam bidang pertanian untuk kebaikan rakyat Perak, demikian antara isi ucapan Pengerusi Jawatankuasa Pertanian Negeri Perak, YB. En. Jamaluddin bin Mohd Radzi dalam Majlis Bersama Peladang-Peladang Daerah Kerian di sini hari ini.





Dailog hangat dengan soal berkaitan harga padi dan beras.


Program tersebut turut dihadiri oleh ADUN Gunung Semanggol, YB. Hj. Ramli Tusin , ADUN Selingsing, YB. Hj. Husin Din, ADUN Kuala Kurau, YB. En. Ab. Yunus Jamhari dan ADUN Titi Serong, YB. Drs. Khalil Idham Lim. Selain itu hadir sama ketua-ketua jabatan negeri dan persekutuan. Antaranya Pengerusi Jemaah Peladang Negeri Perak, Hj. Zaki Din, Pengarah pertanian negeri, Hj. Ariffin dan Pengarah LPP Perak Hj. Azhar.

Bersempena itu diadakan satu dailog dari peserta yang terdiri dari peladang-peladang kawasan sekitar Daerah Kerian dengan Exco Pertanian, Pengarah Pertubuhan Peladang, Pengarah Pertanian dan Pengarah LPP Perak.

Tegas beliau juga kerajaan Perak bertanggungjawab dalam membangunkan pertanian walaupun langkahnya agak sukar tapi bermakna.

Usaha mengadakan program itu bagi beliau adalah satu usaha untuk merapatkan hubungan serta mambantu dan memahami tentang dasar-dasar kerajaan dalam bidang pertanian.

Sambil menganggap program itu baik, untuk diteruskan diperingkat daerah lain, Exco Pertanian yang juga ADUN Behrang itu menyatakan prihatin dengan keluhan para petani dan bebanan kesan dari kenaikan harga minyak.

Tiada ulasan: