03 Julai 2008

Siapa akan kecundang ?

Perdebatan hangat antara kedua-dua pihak dalam isu liwat DS Anwar Ibrahim nampaknya menjadi berita utama semua akhbar dan media elektronik lain. Pemberitannya ditahap 100% dan pada suhu padang pasir yang sangat panas . Kalau dipadang pasir orang hampir tidak berbaju dek kepanasannya, sekarang orang Malaysia juga hampir tidak berbaju kepanasan dengan isu ini.

Apa lagi para blogger dengan blognya memaparkan berita sensasi dan terkini yang tidak disiarkan dalam media arus perdana.

Ke mana saja menjejakkan kaki cina islam ditanya pendapat mengenai persoalan ini, saya menjawab ringkas, kedua-duanya ada kekuatan untuk menang atau kencundang....macam mana YB tanya dia lagi. Saya secara spontan memberi pandangan peribadi. Kekuatan Najib dan teamnya dia ada media perdana dan kekuatan DS anwar dia ada rakyat marhain dan pelbagai lapisan lain yang sudah buat kesimpulan itu semua adalah fitnah belaka.

Dalam sebuah perlawanan pasti ada kalah dan akan ada yang menang, dalam soal ini siapa yang kalah dan siapa pula yang akan menang, Najib atau Anwar. Mustahil dua-dua akan menang.

Pilihanraya Umum ke 11 menyaksikan Calon PAS Cikgu Zakaria di DUN Banggol Judah di Parlimen Machang Kelantan menang hanya dengan 2 undi. Menang juga dengan hanya 2 undi tersebut.

Kita tunggu dan lihat siapa akan tersungkur jatuh rebah tertiarap, seperti kata MB Kedah misai bukan saja mencecah bumi tapi akan masuk ke bumi.

5 ulasan:

Hebatnyer Melayu berkata...

hmmmm belum tebukti ustz dah menunjukkan nama. itu fitnah namanya xkan ustaz xtau hukum fitnah org. belum lagi disabitkan ustaz sendiri dh menyebut nama org lain yg belum tentu penyabitan nya dalam kes ini. naauzubillah...

Idham Lim (林川興) berkata...

apa yang ditulis dalam hebatnyer melayu lagi dasyat dari yang saya tulis.

Unknown berkata...

Salam
Apa yg sy nak katakan pd YB..apa rasionalnya YB kemuka hal ni. Siapa menang siapa kalah adakah ada kepentingan pd YB. Pd sy la lbh baik YB muat turunkan apa keja yg dh YB berjaya lakukan di kawasan YB. Cnthnya:isu sampah ditmph pembuangan sampah.Isu parking. Isu judi haram. Isu penagih dadah dikampung2. Isu mat rempit.Segala hal lg. Usah la bykkan blog YB ni dgn isu yg bkn hal YB. Bkn dlm bidang kuasa YB. Nk jd mcm dulu..bt apa org lantik YB. Nk harap pd blog aje. Tk guna. Keja kena buat. Hrp maklum

Idham Lim (林川興) berkata...

jangan jadi katak dibawah tempurung

Unknown berkata...

Salam..
Siapa yg katak bwh tempurung.. Org YB. Apa buktinya kata mcm tu? Apa yg YB buat utk kawasan ni?? Parking? ada tk usahak nk mansuhkan? Tmpt pmbuangan sampah? Takat bg bantuan pd miskin tegar..tu bkn usaha YB. Fkr la..tk semua yg dibuat btl belaka. Kiranya YB ni org yg bersosial la...dok luar pd tempurung la..kira hebat la ada blog ni..