04 Ogos 2008

Janji Menteri Penerangan.

Liputan berita mengenai pilihan raya kecil parlimen Permatang Pauh akan dibuat secara adil dan profesional, kata Menteri Penerangan , Ahmad Shabery Cheek hari ini.

Beliau berkata, selain memastikan perkara itu dipatuhi stesen Radio Televisyen Malaysia (RTM), ia juga akan dimaklumkan kepada pengamal media lain.

“Kementerian ada tanggungjawab sendiri, berbeza dengan parti. “Sudah tentu kita akan membuat pemantauan pilihan raya (kecil) ini dengan dekat supaya tidak timbul kekecohan dan lebih memarakkan lagi kalau timbul perpecahan di kalangan rakyat. Itu perkara yang kita perlu lihat secara profesional,” katanya ketika ditanya mengenai persediaan kementerian dalam menghadapi pilihan raya kecil itu.

Kita mengucapkan berbanyak terima kasih dengan kenyataan menteri penerangan diatas, yang sekaligus menggambarkan sebelum ini penyiaran berita oleh media arus perdana termasuklah RTM tidak adil dan profesional.

Kenyataan beliau juga mengambarkan sebelum dari ini kementerian telah disalahgunakan oleh Parti BN dan UMNO sendiri untuk kepentingan sebelah pihak.

Terima kasih dengan janji Menteri Penerangan, semuga janji tidak tinggal janji termasuk janji Shabery Chik sendiri kalau harga minyak turun dan beliau kalah debat dia akan letak jawatan.

Tiada ulasan: