29 Oktober 2008

Bakal jemaah haji DUN Titi Serong diraikan.

PARIT BUNTAR, 25 Okt. :- Sejumlah 31 orang bakal jemaah haji bagi taun 2008 diraikan dalam satu majlis ringkas yang dianjurkan oleh Pejabat Pusat khidmat ADUN Titi Serong disini. Jumlah tersebut bukan dari jumlah sebenar disebabkan data yang diterima oleh pihak penganjur difahamkan tidak meliputi jumlah keseluruhan jemaah yang akan berangkat.


Pada kesempatan itu ADUN Titi Serong, Khalil idham Lim menyatakan bahawa acara sedemikian adalah tradisi yang diadakan setiap tahun pada masa kemenangan pada tahun 1999 hinga tahun 2004 dan ianya terhenti beberapa ketika sehingga kita dakan kembali pada tahun ini.

Sambungnya matlamat diadakan program seumpama ini adalah untuk memanjatkan doa kepada Allah SWT supaya semuanya memperolihi haji mabrur. "Kalau nilai pemberian adalah tidak seberapa melainkan doanya yang kita panjatkan ada nilai tersendiri yang mengiringi keberangkatan jemaah" tambahnya.


Majlis dimulai dengan bacaan surah Yaasin dan doa yang diketuai oleh Ust. Osman Hj. Idris. Akhirnya ADUN Titi Serong dan isteri telah menyerahkan sumbangan kepada bakal jemaah .