26 November 2008

Usaha membantu rakyat tanpa mengira bangsa dan agama.

BAGAN TIANG, 26 Nov :- Kerajaan Negeri Perak Pakatan Rakyat akan meneruskan usaha membantu rakyatnya tanpa mengira Bangsa dan Agama, sesiapa yang layak dan sesuai dengan peruntukan yang ada mereka akan diberikan bantuan. Demikan antara ucapan ringkas ADUN TGiti Serong, Drs. Khalil Idham Lim semasa menyampaikan sumbangan Kerajaan Negeri Perak kepada dua persatuan Cina disini.

Drs. Khalil menyampaikan ucapan ringkas.


Persatuan Cina Chin Boon Kok Bagan Tiang menerima sumbangan berupa cek sebanyak RM 15,000 dan Pasukan Bomba Penyelamat Sukarela Kuala Bagan Tiang juga menerima sekeping cek benilai RM 1,500.

Wakil Pasukan Bomba Penyelamat menerima cek.


Hadir sama dalam majlis ringkas penyampaian cek tersebut ialah Yang Dipertua PAS Kawasan yang juga Ahli Majlis Daerah Kerian, Hj. Harun Hashim, AJK PAS Kawasan, Hj. Ridzuan dan Hj. Hussin Awang, Ketua kampung Sg. Megat Aris, Hj. Bakhtiar , Ketua Kampung Tanah Baru, Hj. Rahman dan Wakil dari kedua-dua persatuan serta warga Cina setempat.


Hj. Harun menyampaikan cek kepada Persatuan Cina.


Pada kesempatan itu Drs. Khalil menyatakan hasratnya untuk menimbang dengan sebaik mungkin untuk menyampaikan sumbangan kepada persatuan tersebut sekiranya ada lagi permohonan di masa akan datang.

Wakil dari persatuan yang menyampaikan ucapan merakamkan ucapan penghargaan dan terima kasih dengan kesudian ADUN hadir sekali gus menyalurkan bantuan seumpama itu yang tidak pernah diterima oleh persatuan sebelum dari ini.