31 Disember 2008

Kerajaan sentiasa akan menyokong kegiatan yang sihat untuk remaja.

PARIT BUNTAR, 25 Dis :-Perak berhasrat untuk melahirkan pemain yang baik di peringkat negeri Perak dan Daerah Kerian oleh itu semua akitiviti sukan yang sihat untuk remaja yang dianjurkan oleh semua pihak akan dibantu sebaik mungkin. Demikian antara ucapan ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim semasa merasmikan Jamuan Makan Malam Kelab Bolasepak Kampung Kedah di sini.

"Sebagai menghargainya saya luluskan geran NGO tahun 2009 sebanyak RM 3000, jersi tambahan kepada kelab, dan keperluan bolasepak untuk tahun yang sama" . Umum Drs. Khalil sambil menerima tepukan gemuruh .

Beliau juga berharap semangat dalam permain bolasepak dan setia kawan tidak mengira bangsa dan agama akan ujud dalam kelab ini. Seterusnya diamalkan dalam masyarakat berbilang kaum di negara kita.

"Manusia perlukan kepada jiran dan bantuan orang lain, mustahil manusia sekaya mana pun dia akan melakukan semua kerja nya sendiri tanpa bantuan orang lain . Sistem kehidupan ini dibawa dalam permainan bolasepak. Kalau tidak ada yang serahkan bola kekaki kita mana mungkin gol dihasilkan". Nasihat Drs. Khalil kepada pemain.

Tegasnya ,semangat ini juga dibawa ke dalam sebuah keluarga yang bahagia, walaupun tangisan, rengetan anak-anak pasti akan menceriakan sesebuah keluarga.

Penyampaian cenderamata kepada pemain.


Diakhir ucapan beliau mengucapkan penghargaan atas jasa dan semangat kental dari pengurus , pemain dan kerjasama dari ibubapa sehingga segala akitiviti dari kelab berjalan lancar pada tahun 2008.

Sebelum itu pengurus pasukan berkenaan, En. Azhar Osman semasa memberikan ucapan aluan mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang memberi sumbangan dan sokongan sehingga mengumpul dana lebih dari 10 ribu ringgit pada tahun 2008. Selain itu beliau juga mengucapkan terima kasih kepada ibu bapa yang hadir sama dalam program itu.

Ketibaan ADUN disambut oleh pemain.