10 Disember 2008

Pengerusi BBC dan ADUN Jalong serah lembu korban.

KUALA KANGSAR, 7 Dis :-Penduduk Kampung Baru Tasik Perkasa yang rata-ratanya berkerja dalam bidang pertanian seperti penoreh getah, dan pekebun sawit dengan Ketua Kampung Pakatan Rakyat yang baru, Dahari Mat Doran menerima kunjungan tetamu Istimewa iaitu Pengerusi BBC, Drs. Khalil Idham Lim dan ADUN Jalong YB.Leong Mee Meng hari ini.

Kunjungan tersebut adalah dalam rangka menyerah wang sumbangan untuk membeli seekor lembu bagi ibadah korban pada tahun ini. Kehadiran rombongan disambut oleh ketua kampung bersama dengan beberapa JKKK setempat.


Drs. Khalil dan YB. Leong menyerahkan sumbangan.


Sebelum diadakan majlis penyerahan, Drs. Khalil bertanyakan masalah yang timbul dalam pentadbiran JKKK tersebut. Antara perkara yang timbulkan ialah masalah pengisian 65 lot kampung tersusun tersebut yang masih kosong..

Ketua kampung juga melaporkan mengenai keadaan dewan yang telah diambil kelengkapannya oleh pihak yang tidak bertanggung jawab.Antara yang hilang adalah langsir, kerusi, meja, almari, komputer dan pingang mangkuk.


Ketua kampung juga berharap supaya pihak Kerajaan memerhatikan hasrat JKKK untuk mendapatkan sebuah dewan sebaguna ditapak tanah kosong yang terdapat dikampung tersebut.

JKKK juga menyerahkan surat kepada Drs. Khalil untuk disampaikan kepada pihak YAB Menteri Besar.