22 Januari 2009

Kenyataan bohong Zahid, bukti pemimpin UMNO hilang daya tarik.

Kelmarin Zahid Hamidi bersuara kembali mengenai dakwaannya bahawa Kerajaan Negeri mengarahkan 700 (bukannya 7,000 seperti laporan urusan hari ini)Pihak Kerajaan negeri telah mengeluarkan kenyataan rasmi menyangkal tuduhan dan fitnah yang tidak berasas itu. Saya juga melalui blog ini antara yang terawal menjawab tuduhan tersebut dan mencabar Zahir kemukakan bukti. Setelah lama berdiam diri ADUN Sungai Rapat, Hamidah Osman bersuara dengan mengatakan dia ada bukti ada arahan tersebut. Sekali lagi saya mencabar Hamidah untuk kemukakan bukti.

Kenyataan Zahid yang disiarkan utusan (saya beli untuk jawab tuduhan pembangkang di Perak ) mendakwa Kerajaan Perak telah mengeluarkan arahan rasmi melalui surat bertarikh 23 September tahun lalu meminta semua Pegawai Daerah mengambil semula kunci balai raya dan dewan orang ramai hingga memaksa Tabika Kemas di tutup.

Dengan mendakwa surat itu merupakan bukti yang dimiliki Kerajaan Pusat berhubung penutupan tabika itu bagi menjawab dakwaan Exco kanan kerajaan Perak, Datuk Ngeh Koo Ham bahawa tiada arahan demikian.

Sebenar nya kalau itulah surah yang dimaksudkan oleh Zahid Hamidi, itulah bukti kami bahawa Zahid berbohong, memfitnah, putar belit dan sebagainya. Surat itu tidak ada langsung dengan menyebut arahan menutup Tadika Kemas.

Zahid Hamidi menuduh dalam sidang akhbar itu dengan mendakwa arahan rasmi itu meminta penghulu atau pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) negeri mengambil alih balai raya dan dewan orang ramai yang digunakan sebagai Tadika Kemas atas dakwaan ia milik Kerajaan Perak.

Ternyata Zahid tidak habis-habis memutar belit fakta dan nampak sangat hajinya tidak ada ciri mabrurnya. Saya rasa budak darjah 6 pun kalau baca arahan itu boleh memahaminya tentang maksud arahan itu ialah mengenai penstrukturan semula siapakah milik bangunan adakah persekutuan atau negeri.

Saya menafikan tuduhan Zahid dan saya menyarankan supaya satu laporan Polis dilakukan kembali oleh pihak tertentu dengan "tuduhan dan hasutan" baru beliau yang boleh meresahkan rakyat Negeri Perak.

Tidakkah Tadika Kemas berjalan macam biasa, malah Zahid menjilat ludahannya sendiri dengan berterima kasih kepada Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin kerana telah membenarkan semula penggunaan balai raya dan dewan orang ramai terlibat untuk dijadikan Tabika Kemas. Perkataan "membenarkan semula" adalah tidak bertanggungjawab kerana seolah-olah pernah ditutup.

Perlu diingatkan kita membenarkan dari awal terbentuknya Kerajaan pakatan Rakyat di Perak tanpa ada arahan menutupnya.

Cuma Zahid dan pembangkang di Perak yang gatal mulut memfitnah dan memutar belit fakta dengan mengatakan kami mengarah menutupnya. Inilah sebenarnya bukti bahawa UMNO sebenar-benarnya kehilangan daya penariknya dengan punya pemimpin yang suka berbohong dan cari publisiti murah tanpa ada rasa bersalah.

Sia-sialah arahan Najib dan pemimpin UMNO yang lain yang mengharapkan UMNO dikembalikan daya penariknya. Nasihat saya teruskan kerja itu supaya UMNO lagi cepat terkubur dalam kamus politik Malaysia dengan sifat pemimpinnya yang berbohong, dulu kini dan selamanya termasuk Menteri yang jaga hal ehwal agama.

Drs.Khalil Idham Lim,
Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Perak,
Timbalan Exco Agama Perak.