03 Februari 2009

MB : Hari ini kita sibuk dengan perjanjian.

IPOH, 2 Feb :-Saya mengajak semua kakitangan kerajaan untuk mendengar dan memanfaatkan tazkirah dari penceramah jemputan, Dato’ Dr. Harun Din Al Hafiz yang pernah digam dan dipadamkan walaupun pernah didengar tiap-tiap minggu. Hari ini kita bersyukur beliau masih berkemampuan. Demikian antara ucapan aluan YAB Menteri Besar Perak, Ir.Muhammad Nizar Jamaluddin dalam Majlis Perhimpunan dan Executive Talk di Dewan Banquet di sini pagi ini.

“Mudah-mudahan ceramah dan amanah dapat dijiwai dan dibawa ke pelusuk kampung dan pejabat masing, dan mudah-mudahan kita seiring dengan makhluk Allah yang lain yang tidak ingkari perintah Allah.

“Hari ini sibuk dengan perjanjian, tidak apa kita cerita lain”. Jelas Ir. Nizar sambil lebih jauh dari itu beliau mengajak melihat perjanjian dengan Allah s.w.t.

Dalam ucapan Dr. Harun Din beliau mengatakan bahawa mati sebenarnya adalah permulaan kepada suatu kehidupan yang lebih abadi.

Hadir sama dalam perhimpunan bulanan itu ialah Setiausaha Kerajaan Negeri, Dr. Abdul Rahman Hashim , Pegawai Kewangan Negeri, Jamaluddin Amini, Exco Kerajaan Negeri, Ngeh Kor Ham, Chen Fok Chen dan Hj. Zainuddin Yusuf, ADUN serta pegawai Kerajaan yang lain.

Acara dimulai dengan upacara menaikkan bendera dan menyanyikan lagu Negaraku, diikuti dengan lafaz ikrar penjawat awam yang di ketuai oleh Pengurus Besar Perbadanan Pertanian Perak, Hj. Mohd Hatta Yazid.