16 Jun 2009

TERKINI 10.25 pagi: DS.Nizar dan hampir 10 MP dihalau keluar dewan oleh Speaker

Dato'Ngeh Kor Ham dan YB.Nga Kor Ming bangun dengan memakai lilitan kepala BubarDun dan akhirnya diarahkan keluar Dewan.

YB.Mahfoz, Dr Hatta, Ust.Taib, YB Gobala dan YB.Zailah bergambar di luar dewan dengan memakai lilitan kepala Bubar Dun.

Ekoran dari tindakan DS.Nizar melaungkan kalimat 'Hidup Rakyat' dan 'Bubar Dun' serta memakai lilitan BubarDun membawa kepada tindakan Speaker mengarahkan keluar dari dewan hampir 10 orang Ahli Parlimen.

Antaranya YB.Nga Kor Ming, Dato'Ngeh Kor Ham, YB.Gobalakrishnen, Dr.Hatta Ramli, Dr.Zulkifli, YB.Nurul Izzah dan beberapa orang lain.

20 ulasan:

Awanama berkata...

time YB sivakumar jadi speaker, die soh geng2 zambry kuar dewan, sekali dgn halau skali, geng2 zambry xmau. la ni time bukan yb siva yg speaker, senang2 jek DS nizar kena halau kuar.

tak adil sungguh...

Unknown berkata...

Mereka takut atau fobia.?? Menghairankan..

Awanama berkata...

Well done DS Nizar and gang. Itu lah sebenar nya pejuang rakyat. Berani kerana benar dan jangan berselindung di belakang kuasa seperti UMNO dan kuncu mereka.
Mari kita hapuskan UMNO/BN.

kepokgondle berkata...

apa kata kalau angkat speaker dgn kerusinye skali keluor....

zackeye berkata...

Cari Hakim gula-gula Hacks untuk minta pendapat. Speaker BN boleh buat apa saja. Halau keluar mahkamah, tahan elaun dan macam-macam lagi. Tapi kalau speaker PR....

iam_khufu berkata...

Apa ni. Kalau nak protes pun jangan la macam tu sekali sampai nak bawa dalam Parlimen.

zizi3131 berkata...

saya cadangkan semua ahli parlimen pakai lilit kepala "bubar dun". biar semua Ahli Psrlimen diarah keluar dewan.

anakjatiperak berkata...

Esok semua MP pakai lilit Bubar DUN.Bior ler BN saja dok dalam Parlimen. Senang sikit depa.

HIDUP PR!!!!!!!!!

ubatkuat berkata...

kepokgondle....bro cadangan lu gua setuju 200%

PAPA GOMO berkata...

SALAM....
NIZAR NI DAH MAKIN GILA BABI. NI DAH KENA SAWAN BABI AGAKNYA SI NIZAR CELAKA NI!!! MENGGUGAT KETENTERAMAN AWAM SI NIZAR DURJANA NI. BINGAI!!!

http://www.gomounited.com/2009/06/barua-dap-menyalak-di-dalam-parlimen.html

NIZAR MEMANG CELAKA!!!

Awanama berkata...

woi hang cakap biar elok2 skit!!!..... cakap rakyat diuatamakan pencapaian didahulukan....kalau rakyat diutamakan bubar kan dun perak kembalikan hak rakyat perak & RAKYAT MALAYSIA!!! BUAT PILIHAN RAYA...KALAU ZAMBRY ANAK JANTAN BUBARKAN DUN
TAKBIR!!!!!!X3

HIDUP PR!!!!!!

ubatkuat berkata...

kau punya bahasa kesat tu kau simpan aje kat celah kangkang kau,,,,lepas diperam kat situ pakat2 minum sikit sorang dengan puak kau ,,,,amacam gomo,,mana tahu terang sikit hati kau..

Awanama berkata...

WOI HANG CAKAP BIAR ELOK 2 SKIT GOMO.....AQ ANAK JATI PERAK TAU....NAJIB CAKAP RAKYAT DIUTAMAKAN PENCAPAIAN DIDAHULUKAN.......WEI ZAMBRY KALAU HANG ANAK JANTAN BUBARKAN DUN...KEMBALIKAN HAK RAKYAT PERAK &RAKYAT MALAYSIA BUAT BLEK PILIHAN RAYA KAT PERAK ......NIZAR VS ZAMBRY ....KALAU ZAMBRY PONDAN JGN BUAT PILIHAN RAYA KAT PERAK

HIDUP RAKYAT!!!!X3
BUBAR BUBAR
BUBAR DUN PERAK!!!X3
HIDUP PR!!1

Awanama berkata...

PEACE 4 LIFE
HIDUP RAKYAT

mat_terab berkata...

Gomo ni memang pencacai yang bangang sanggup bersekongkol dengan peminpim umno perasuah dan penindas rakyat.......Orang macam ni la sanggup jual maruah demi wang........

abu muaz berkata...

Gomo kita dah dapat maklumat .....ia sebenarnya seorang yang sentiasa mendapatkan rawatan bulanan dihospital sakit jiwa Tanjung Rambutan. Gomo bukan saja mempunyai jiwa yang celaru tetapi wajahnya juga bila bulan mengambang akan bertukar menjadi seperti binatang....

Awanama berkata...

aa angkat je speaker tu ltak kat tandas n kunci dari luar

farah berkata...

gomo tu tengah sawan... bior ler dia
Yesssssssssssssssssssssssssssss teruskan Nizar. Berjuta-juta di belakangmu. biar sawan makin kuat sawannya...kah kah kah

Awanama berkata...

akupun dah tau dah... gomo tu sapa...rupanya-rupanya binatang yang bawa penyakit H1N1 yang sekarang ni tengah merebak.

nuarmusa berkata...

gomo ni orang tak ada agama kot.....orang gila pun tak kata orang lain gila....hanya dia sahaja yang tahu dia gila....MB Nizar tidak macam itu...mungkin MB Zamri yang gila kuasa...kalau tidak perak tidak akan kecoh seperti sekarang....Cuba fikirkan dengan fikiran yang waras.