07 Ogos 2009

Cadangan

Email Oleh : abu afdhal

Boleh tak YB fikirkan/ bangkitkan:

1. Rakan-cop diperluaskan hingga ke sekolah-sekolah kerana pelajar-pelajar sekolah menengah sudah mula merasakan diri besar dan cepat terpengaruh dgn aktiviti negatif. Mungkin ada kalangan yang baik dapat menjadi mata-mata yang melaporkan aktiviti tidak bermoral, samseng peringkat sekolah dan turut menjadi mata-mata di luar sekolah. Mungkin ini dapat membantu pihak keselamatan memantau kejadian jenayah yang sedang meningkat sekarang.

2. Pas peringkat kawasan/ negeri mengwujudkan pejabat kebajikan di bandar-bandar utama yang boleh dijadikan pusat guaman, bimbingan agama, sosial dan sukarelwan.

3. Setiap YB perlu ada blog dan menyiarkan email spt sdr lakukan sekarang untuk memudahkan orang ramai memberi pandangan. terima kasih kerana keterbukaan sdr.

4. Sdr perlu menerbitkan buku bersifat penerangan/dakwah untuk bukan Islam dan umum spt tajuk.. kenapa saya pilih Islam, Hidup bersama gadis Melayu, Antara boleh dan tak boleh dalam agama dan budaya ( misalnya merayakan tahun baru china dengan sambutan wesak) dan lain-lain tajuk yang mungkin boleh membantu orang lain memahami dua budaya yang sdr alami.

5. Menyatukan saudara baru di Perak dan menjadikan mereka sebagai model terbaik.

Saya amat menghormati sdr dan terasa terharu kerana Allah memberi sdr kelebihan.

sdrmu dalam Islam,
abu_afdhal@yahoo.com

Tiada ulasan: