24 Ogos 2009

PENGHIANATAN UMNO @ BN KEPADA MELAYU DAN BUMIPUTERA D NEGARA MALAYSIA

Oleh : Tuan Cobra

Assalamualaikum YB Idham,

Setiausaha Agung Pas Pusat YB Kamarudin Jaffar mendedahkan 17 penghianatan UMNO kepada Melayu d dalam Harakahdaily.net, saya hanya nak ingin menginform kepada YB Idham supaya bolehlah kiranya YB Idham menginform semula kepada YB SA pusat (Saya tidak ada alamat email YB Kamarudin Jaffar) berkenaan dengan ada lagi penghianatan yg BESAR yg d lakukan oleh Pemimpin UMNO @ BN kepada Rakyat d Negara ini.

Ia bermula d bawah teraju kepimpinan negara pada masa itu Tun Mahatir sehinggalah kehari ini. Penganugerahan Kad pengenala Biru ketika itu telah bermula d awal 1980an oleh Datuk Hariss Mohd Salleh yg d panggil Projek IC (Ketika itu penganugerahaannya tidaklah sebanyak mana d sekitar 100,000 keping) Pada tahun 1985 sesudah kekalahan Parti BERJAYA oleh PBS maka pemimpin USNO ketika itu meminta bantuan daripada pemimpin UMNO Pusat supaya memberikan peluang untuk mengalahkan PBS dengan cara menembahkan Penduduk dengan cara memberikan Kad Pengenalan kepada pendatang asing dari Philipine,Indonesia,Pakistan dan India ketika itu...

Maka proses penganugerahan Kad Pengenalan ini bermulalah dengan ketara sekali pertumbuhan penduduk d negeri Sabah hampir ke 100%, hampir-hampir 2.8 juta keping Kad Pengenalan d anugerahkan kepada PATI ini.Maka Kerajaan Negeri PBS ketika itu hampir2 dikalahkan oleh UMNO @ BN....Aktiviti penganugerahan maykad Malaysia ini tidak berhenti henti sehinggalah kehari ini berterusan.

Baru2 ini Menteri dalam negeri membuat kenyataan d dalam Akhbar Bertita Harian kalau tidak silap saya pada 24hb Julai 2009 yg mengatakan 379 kotak permohonan kewarganegaraan akan diproses dan akan d pertimbangkan untuk d Anugarehkan kepada pendatang2 asing. Pada 27hb Julai 2009 beliau ada mengeluarkan kenyataan d Sandakan negeri Sabah (Akhbar Borneo Post, Bogus NRD agents on prowl in Sabah) saya mendangar khabar2 angin daripada pemimpin2 UMNO Sabah yg Kementerian dalam Negeri d bawah sepupu PM akan mengeluarkan Maykad Malaysia dan Surat beranak sekurang kurangnya 3.5 juta keping melalui pintunya Negeri Sabah. Untuk pengetahuan YB Idham kita selaku rakyat Malaysia ni benar2 d perbodoh bodohkan oleh Pemimpin2 UMNO yg berjiwa Penghianat.

Kilang2 d Semenanjung Malaysia, Pemandu Teksi dan Kondaktor Bus kebanyakan rakyat dari negeri Sabah pemahaman penduduk Semenanjung. Sebenarnya rakyat dari negeri Sabah yg datang berkerja ke Semenanjung adalah d sekitar 20% sahaja, 80% daripadanya adalah Rakyat asing dari Indonesia,Philipine,Pakistan dan India yg d berikan maykad Malaysia oleh Penghianat Bangsa iaitu UMNO @ BN. Cuba bayangkan seandainya mereka mengeluarkan 3.5 juta lagi maykad Malaysia dan surat beranak kepada pendatang dari negara yg saya sebutkan tadi bagaimana ramainya? Contoh yg nyata ialah kehadiran PATI ini barupun 3 bulan menatap d Negeri Sabah mereka sudahpun memperolehi maykad malaysia !!!.

Apakah tidakan dan cara kita selaku rakyat d negara ini mencegah Penghianatan dan Kebodohan pemimpin2 UMNO @ BN ini? Saya memohon dan meminta YB Idham mengwar war kan perkara ini kepada MP/ADUN PR dan menyuarakan akan kehawatiran kita demi masa dapan kita bersama selaku warga negara Malaysia. Bukan kah ini d namakan satu Penghianatan kepada Bangsa Melayu dan Bumiputera d negara ini? YB Idham dan penduduk serta Pemimpin PR jangan mengaggap perkara ini bukan satu Penghianatan yang AMAT2 SERIUS..!!!

3 ulasan:

dol kakirempit berkata...

Salam YB
Betul ke mamat ni. Kenapa tak buat laporan polis.

Tak abis-abis buat cerita, cukup2 la tu
Dibuln Ramadhan ni.. bwak2 la bertaubat.

Apa kena mnna kejadian ini (kalau btulla) dgn pminpin Umno. Kena fhamlah antara pemimpin poltik di dgn kepimpinan kerajaan.

Jgn hantam keromo aja nak tipu org kampung. Kat negara ni bukan smuanya bebal macam budak2 puak tu.. Dulu dh lah buat maksiat...Solat entah ke mana ..pastu bercampur lelaki/pompuan... melalak kat jalanan... siap ngan terdedah aurat lagi. Fatwa Mufti disangkalkan...

Bila cakap suruh sokong Umno..kita pulak disalahkan. Apa punya otak budak2 ni

Mmg jenis yg tak tau bersykur...Tggulah azab Allah apabila tak brsykur dgn nekmat yang diberi..

Tanpa Nama berkata...

pengkhianatan UMNO paling besar ialah memperbodohkan rakyat, dah 52 tahun, tapi alhamdulillah rakyat, terutamanya golongan muda semakin celik... khairi cuba nak jadi hero dikalangan pengkhianat...

Sufi_an berkata...

Salam...

(dol kakirempit berkata...
Salam YB
Betul ke mamat ni. Kenapa tak buat laporan polis)

1.Pasal bagi IC kat warga asing ni sentiasa berlaku dan berlarutan hingga tarikh terakhir pada Julai 2009.
Kebanyakan yang dapat IC ni adalah pendatang dari Filipina yang tinggal di Sabah dan yang baru datang ke Sabah semata2 nak dapatkan IC.

2. Setiap orang yang nak dapat IC ni mesti melalui pegawai khas ADUN dan didaftar mengikut kawasan ADUN yang "menjamin"

3. IC yang diberi setelah didaftarkan dengan sokongan YB ni adalah IC original tetapi mempunyai tempoh tertentu.Ini salah satu keistimewaan projek IC merakyatkan pendatang asing di sabah.

4. Kenapa tak repot??? nak repot macam mana,polis sendiri yang jaga dan mengawal projek IC ni.

5. Betul ka? Aku orang Sabah bah...

6. Pendaftaran projek IC ni dibahagikan mengikut zon dan kawasan YB secara berperingkat-peringkat.

7. Mula2 sekali projek pendaftaran ni dibuat di Sandakan,lepas tu di Semporna kawasan PArlimen Datuk Syafie Afdhal, DUN Bugaya YB Datuk Ramli Marhaban, Dun Sinalang Datuk HJ HErman.

8. Satu sudut pasal IC projek ni aku sokong. ramai warga filipin ISlam yang dah beranak pinak di Sabah ni sejak lama dulu lagi dan tidak mempunyai negara.

9.Bayangkan dia orang kena tangkap Imegresyen Malaysia,pas tu hantar g filipina,sampai sana tak tau nak gi mana dan filipina pula halau dia orang.kesian kat dia orang

Sudut kedua pula aku tak brapa suka sebab :
1. projek IC ni untuk jaga peti undi YB2 UMNO.
2. IC ni bertempoh,tamat tempoh kalau tak re-new dgn YB,IC ni dibatalkan
3. Pemegang IC ni pula asyik kena tipu dengan kakitangan pejabat pendaftaran saja,bila dia orang mohon untuk dapat IC sebenar,dia orang kena bayar,kena bayar,kena bayar,berpuluh kali kena bayar,tapi bila ditanya bila akan dapat, jawapannya sama saja "dalam proses"

kalau tak caya lagi, tanya la polis2 yang jaga keselamatan waktu pendaftaran IC ni.

tak caya lagi,tanya YB2 ni,dia orang akan cakap benar punya,sabah tak ada lindung2 pasal projek IC ni.

tak caya lagi,datang sabah,tanya la orang filipin yang ada di sabah ni,tak yah risau kalau nak tanya siapa2 pun,sebab orang filipin di sabah berselisih bahu,banyak