06 Oktober 2009

Hukum Isa di Bagan Pinang !

Tumpuan rakyat Malaysia sekarang ini tertumpu kepada PRK Bagan Pinang. Saya sangat tidak kisah dengan pemberitaan yang disiarkan oleh akhbar arus perdana, yang jelas penuh dengan pembohongan dan putar belit yang tidak kesudahan. Itulah acuan lama mereka yang terus dimainkan.

Misalnya pada malam sesudah penamaan calon dalam perjalanan balik ke Parit Buntar saya singgah di Hentian Bukit Gantang. Ramai menumpukan perhatian kepada berita yang disiarkan oleh TV arus perdana. saya tidak pasti tidak pasti apa yang diberitakan namun kata teman seperjalanan kononnya ada pemimpin UBN di baling dengan botol air.

Itulah perangai ramai dari penyokong Pakatan Rakyat yang sanggup bertenggek dihadapan TV menyaksikan siri pembohongan BN, sedangkan mereka sendiri adalah sebahagian dari yang hadir di Bagan Pinang dan perkara itu adalah pembohongan semata-mata.

Semasa saya menulis posting ini, saya berada di Bagan Pinang untuk membantu pasukan kempen PAS bersama teman-teman yang lain.

Keadaan yang biasa berlaku di setiap PRK berlaku di Bagan Pinang apabila pasukan polis dipergunakan semaksima mungkin untuk menganggu program PAS. Itulah keadaan yang berlaku bila BN bertanding sayap kanannya itu ramai-ramai turun. Kalau tidak bertanding seperti di Penanti tidak ramai yang turun.

Macam yang berlaku malan tadi, apabila ceramah di Ladang Siliau di UPU Pekan Silau diganggu dan diberhentikan ceramah oleh sekumpulan lebih 10 orang polis dengan alasan tidak ada permit. Sedangkan pihak penganjur telahpun membuat permohonan.

Lagipun program tersebut langsung tidak menganggu ketenteraman awam dari berbagai sudut, adakah parking dan sebagainya. Namun ianya tetap diganggu oleh pihak keselamatan.

Inilah siri tekanan yang akan terus berlaku kepada siri penerangan PAS yang penuh dengan maklumat bertenagau untuk menunbangkan calon BN yang telah dibuktikan dalam PRK sebelum ini. Rekod kemenangan 7 dari 8 PRK adalah keadaan yang pasti membimbangkan BN, apalagi bibit kekalahan BN InsyaAllah akan berjangkit di Bagan Pinang.

Saya merasakan sudah sampai masanya rakyat berbondong-bondong menunjukkan sikap sebenarnya kepada pemimpin BN yang tidak boleh diharap lagi untuk mentadbir negara ini.

Seperti yang saya jelaskan dalam ceramah malam tadi, tidak ada alasan untuk pengundi Bagan Pinang menolak calon PAS kerana ianya adalah yang terbaik dari yang terbaik, Hj. Zulkifly adalah PesuruhJaya PAS artinya dia adalah orang PAS yang terbaik dari yang baik di Negeri Sembilan dan berkebetulan dia dipilih menjadi Calon PAS.

Sebaliknya tidak ada alasan untuk pengundi Bagan Pinang memilih Isa
Samad kerana ia adalah calon yang terburuk dari sekian banyak calon yang dikemukakan oleh BN sebelum ini.

Saya juga menafikan kenyataan PM 1 Malaysia, Najib di Perancis yang mengatakan Isa Samad telah menjalani hukuman yang berat. Apa beratnya cuma pengantungan beberapa tahun walaupun dia telah terlibat dengan merasuah perwakilan dalam pemilihan UMNO.

Dia hendaklah disiasat dan dipastikan dari mana wang yang dibelanjakan untuk meraih undi. Adakah wang rasuah atau wang sendiri. Sesudah itu barulah boleh bercakap dia telah bersih dan telah melalui hukuman yang berat.

Bagi saya Isa Samad mesti dihukum di Bagan Pinang dan hukuman ini adalah yang saya kira masih ringan tetapi itulah sewajarnya seperti yang sebenarnya dikehendaki oleh Najib sendiri. Kerana itulah Isa dipertaruhkan sebagai"ayam sabung" BN di Bagan Pinang.

Ternyata kemenangan yang diharapkan bukannya semudah diucapkan, ianya memerlukan semangat jihad yang tinggi dari seluruh petugas Pakatan Rakyat sehinggalah ke hari mengundi. Semuga Bagan Pinang menjadi milik Pakatan Rakyat pada dan selepas 11 Okt ini.

Tiada ulasan: