07 Disember 2009

KEJARLAH PELUANG BERWAKAF

Saya sebagai Nazir Masjid Jamek At-Taqwa menguruskan sebuah kompleks yang bengunannya berusia hampir 50 tahun. Ia kelihatan uzur dan memerlukan perubahan. Namun perubahan memerlukan sumber kewangan yang kukuh. Maka dengan itu saya mengharapkan bantuan tuan-puan untuk membangunkan kompleks masjid yang baru dengan kaedah pengumpulan sumber wakaf. Sekiranya seseorang sanggup menyumbangkan RM10 dan saya mencari seramai 400 000 orang, Insya Allah, sejumlah RM4 juta akan terkumpul. Sekiranya seseorang sanggup menyumbangkan RM100 dan saya mencari seramai 40 000 orang, Insya Allah, sejumlah RM4 juta juga akan berjaya dikumpulkan. Oleh itu besar harapa saya agar;

1. Tuan puan sudi menjadi antara penyumbangnya yang semoga dengan keikhlasan tuan puan ia akan dikira sebagai satu wakaf yang kekal pahala amal jariahnya selama bangunan masjid dan kompleks sekitarnya berfungsi.

2. Tuan puan sudi menyambungkan iklan ini kepada peti mel kenalan yang lain, semoga usaha tuan puan juga akan dikira sebagai amal jariah kerana keikhlasan berbuat demikian.

Oleh yang demikian, saya dengan besar hati dan dengan penuh harapan, mengharapkan sumbangan tuan-puan untuk membangunkan kompleks ini. Saya juga mengharapkan sumbangan tuan-puan untuk mengedarkan mel elektronik kepada kenalan tuan-puan yang lain. Semoga usaha tuan-puan membantu saya mengedarkan risalah ini akan dikira sebagai amal khair oleh Allah dan diberikan ganjaran yang sebaik-baiknya.

Kompleks masjid yang saya maksudkan ialah menyediakan sebuah masjid yang lengkap dengan segala kemudahan dalam sebuah bangunan dan mempunyai rangkaian bangunan-bangunan lain di sekitarnya. Antaranya ialah:

1. Bangunan masjid yang lengkap dengan dewan solat, bilik persiapan imam dan muazzin, dewan solat muslimat, setor penyenggaraan masjid, setor kelengkapan, serambi wudhuk, bilik siaraya dan audio visual, bilik persinggahan janazah, bilik arkib dan beberapa bilik lagi.

2. Bangunan sayap kanan yang lengkap dengan tandas dan bilik mandi lelaki, bilik pengurusan janazah dan tanah perkuburan, bilik pengurusan jamuan dan dapur, setor penyenggaraan kawasan masjid, bilik tetamu.

3. Bangunan sayap kiri yang lengkap dengan tandas dan bilik mandi perempuan, setor penyenggaraan tandas dan bilik permainan kanak-kanak.

4. Komplek penempatan pegawai masjid iaitu Nazir, Imam, Muazzin dan Siak.

5. Kemudahan lain.

Nombor akaun wakaf masjid ini

MASJID JAMEK AT-TAQWA (WAKAF) : 1208 3010 0225 09

http://www.mjtstkdtjkrgsel.blogspot.com/

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bank ape tue yb?

Tanpa Nama berkata...

Bank apa tuuuu?