13 Januari 2010

Saya tidak letak jawatan- Dr. Syed Husin Ali

26 Muharram 1431H
Nazri Abdullah

KUALA LUMPUR, 11 Jan: Timbalan Presiden Parti keadilan Rakyat (PKR), Dr Syed Husin Ali menafikan laporan sebuah portal berita yang mendakwa beliau telah meletakkan jawatan.

Dalam satu kenyataan beliau memberitahu, laporan yang disiar dalam laman The Malaysian Insider itu yang menggunakan tajuk sensasi telah memberikan kesimpulan berbeza terhadap masyarakat.

"Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak meletak jawatan atau menghantar sebarang notis untuk meletak jawatan," katanya.

Menurutnya, beliau mengakui menunjukkan sikap ingin berundur secara perlahan-lahan bagi memberi ruang kepada orang lebih muda mengambil alih tempat beliau.

Pepimpin tertinggi PKR juga jelasnya mengetahui akan hasratnya itu dan beliau tidak pernah memberikan tempoh masa yang jelas berhubung perkara tersebut.

Namun apa yang lebih dikesalkan, perlantikan beliau sebagai senator dituduh sebagai cubaan memberikan laluan kepada orang yang telah berjasa kepadanya memegang jawatan Timbalan Presiden PKR.

"Rupa-rupanya, ketika nama saya diterima sebagai Senator, sewaktu saya berada di Mekah untuk menunaikan Haji, terdapat usaha untuk memutar belit cerita bahawa jawatan senator tersebut hasil daripada persetujuan bahawa saya mengundurkan diri sebagai Timbalan Presiden KEADILAN untuk membuka jalan kepada orang yang telah menjayakan saya.

"Satu atau dua akhbar melaporkannya bahkan menamakan individu tersebut," jelasnya.

Laporan The Malaysian Insider hari ini menyebut Dr Syed Husin Ali mahu mengundurkan diri kononnya mahu mewujudkan perlawanan sengit menjelang pemilihan parti itu pertengahan tahun ini.

Selain itu, hasrat Syed Husin itu juga lapor web itu kerana mahu melihat perubahan barisan kepimpinan uatam parti menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti.

Ekoran laporan tersebut, beliau telahpun mengarahkan pegumnya untuk meneliti perkara tersebut kerana didakwa terdapat unsur mahu mencemarkan nama baik beliau.

Harakahdaily.net/-

Tiada ulasan: