05 April 2010

Kena Denggi : Saya di Hospital Columbia Taiping.

Gambar terbaru selepas ditempatkan didalam wad sekitar jam 7.30 malam tadi.

Saya sekarang berada di bilik 97 di Hospital Columbia Taiping kerana didapati positif demam denggi. Sejak kelmarin saya mula demam dan membatalkan perjalan ke Ipoh dan ceramah di manjoi.

Begitu juga hari ini saya semakin rasa tidak selesa dan badan rasa sakit-sakit. Lalu saya mengambil keputusan untuk berjumpa doktor pakar. Apabila dilakukan pemeriksaan darah didapati positif denggi. Begitu juga anak kedua Khairul Anwar Lim juga didapati positif denggi dan kami ditempatkan dalam bilik yang sama di sini.

Saya tidak pasti berapa hari berada disini. Semuga saya cepat sembuh dan kembali bertugas seperti biasa.

53 ulasan:

Love Perak berkata...

alamak rumah saya dekat je ngan columbia hospital ni. kalau sempat saya ziarah yb esok...insyaallah...

anak komando rej 1 berkata...

HARAP YB BERSABAR. INSYAALLAH SAYA DAN FAMLI SERTA RKN2 MENDOAKAN YB DAN ANAK CPT SEMBUH...

Nasrullah berkata...

Syafakallah...
Semoga cepat sembuh dan kembali berkhidmat dan berjuang di jalan Allah.

Awanama berkata...

Semoga YB di cepat sembuh, Insya'ALLAH.

MR.Guna & Family berkata...

May god bless u and ur family. we pray for u n ur family to get well soon. take care.

HeDayat berkata...

Semoga YB segera sembuh..Ameen.
Tp yg lebih penting.. YB penyokong Chelsea.. Go Chelsea go...huhu

king berkata...

Assalamualaikum YB...

Saya pernah terkena demam denggi beberapa tahun lepas.

Selepas makan sup ketam dlm tempuh 24 jam saya telah di benarkan pulang.

Sekadar berkongsi pengalaman.Harap sudi mencuba kerana kami memerlukan khidmat YB.

Semoga YB cepat sembuh dgn izinNya.....Insyaallah.

Awanama berkata...

semoga cepat sembuh!

Awanama berkata...

syafakallahhu fik YB...semoga cepat sembuh dan terus berjuang...kesian YB...sabar ye!Allahu ma'ak..

Meso berkata...

Semoga cepat sembuh ustaz..

Awanama berkata...

salam yb
dengar kata sup ketam ubat denggi.semoga cepat sembuh.

Raziq Najab berkata...

Kami doakan semoga YB cepat sembuh..insyaALLAH!
Bersabar di atas ujian ALLAH ini mudah2an ianya menghapus dosa2 yang lepas... ameen

wanmohd berkata...

Ya Allah adkh pnyakit Yb sma sperti apa yg dialami Allahyarham Din Beramboi?Ya Allah slamatknlah Yb titi Serong..amin..

wanmohd berkata...

Ya Allah adkh pnyakit YB sma sperti apa yg dialami Allahyarham Din Beramboi? Ya Allah slamatkanlh Yb Titi Serong ini..amin..

Awanama berkata...

SMUGA CEPAT SEMBUH UTK KEMBALI KE BARISAN HADAPAN DI MEDAN PERJUANGAN

JEBON berkata...

SMUGA YB CEPAT SEMBUH

Ledang72 berkata...

Kesian tgk YB, semoga YB dan anak cepat dan sihat kembali. Bersabar atas ujian Illahi. Harap dpt berjumpa nanti di hari penamaan calon Hulu Selangor. Takbir

Pak Mat berkata...

Saya doakan semoga YB cepat sembuh... bersabarlah dgn ujian Allah ni.

sek 18 berkata...

semoga YB cepat sembuh

peminat YB di selangor

Awanama berkata...

Moga cepat sembuh untuk terus berjuang di jalan Allah...amin

Mohamadazhan.com berkata...

salam yb, mudah2an cepat sembuh ya :) sekarang ni demam dggi kembali menyerang.

Kembara Jr berkata...

Doa saya moga yb cepat sembuh. Insyaallah

Awanama berkata...

Assalamualaikum YB, cadangan saya YB ambil sup ketam.. saya pernah kena denggi 4 tahun lalu dan kawan saya cadang ambil sup tersebut. Masa tu bacaan darah saya turun hampir 40. Mcm2 usaha buat minum 100plus berbotol2, air berbotol- tp darah tetap turun. Alhamdulillah lepas ambil sup ketam bacaan darah saya naik ke 41 dan terus naik.. dalm tempoh 12 jam.. Mungkin kandungan ketam itu...Ingat lagi Doktor cakap kalau awak minum banyak air bacaan darah tu 'reverse' 1 ke 41 platlet cukup le...nak suruh naik je....

Awanama berkata...

salam

semoga segera sembuh dan kembali berkhidmat.
Salam

Awanama berkata...

Minum air rebusan pucuk betik utk menaikkan semula blood platelet - sekadar berkongsi pengalaman sendiri & rakan2 yg telah mencuba. Ini adalah amalan yg dilakukan oleh kebanyakkan penduduk di pendalaman di Indonesia.Insyallah.

Awanama berkata...

ada hkmah sbnrnye ni yb..
mngkin allah nk sruh yb rehat plk..
slpas truk bkrja mnentang utk mngmbalikn dmkrasi kt perak..insyaallah..ada gnjaran d sblik dmam denggi ni..byk brdoa je lh yb..mnalh nk tau skrg msanya doa yb d mkbulkn..kn yb dk skit..doa org yg skit ps2 + ngn d anayai dmkbulkn..amin.....

hafizzuddin berkata...

Salam.

Setiap penyakit yang diturunkan ALLAH kepada kita adalah ujian dan penghapus dosa-dosa kecil.. bersabarlah dengan dugaan ini..

Ana doakan YB cepat sembuh... bg meneruskan perjuangan.

Jamaluddin Yeop Majlis berkata...

Salam Saya adalah pengunjung setia blog YB. Saya menyarankan YB mengamalkan minuman herba HPA yg berasaskan 100% pegaga. Rendam 8 uncang dalam 1 jug air suam dan dijadikan minuman sepanjang hari. 1 jug 1 hari. InsyaAllah.

Awanama berkata...

Salam,

Cubalah makan Transfer Factor 4 kapsul pagi 4 kapsul petang, lebih pun tak pe. Insyallah sihat.

Nani Cheras

amirul berkata...

syakumaAllah..

Alhamdulillah, Allah s.w.t. bg YB berehat sekejap dan kafarah dosa YB :-)..

Unknown berkata...

Salam Yb... Kami warga KPKM mesir mendoakan kesihatan YB. Semoga sentiasa dalam keadaan sihat....

Awanama berkata...

Salam, dengar cerita sup ketam batu (ketam nipah) agak mujarab untuk denggi, cubalah semoga cepat sembuh, juga cuba minum air ECPI (bukan ngempen ni)

LaNuNsepet berkata...

yb semoga cepat sembuh.. sy doakan YB.. takbir !!
jgn lupa minum air byk2..

rahimclifford69 berkata...

Salam, semoga YB cepat sembuh.

Unknown berkata...

salam YB,

pengalaman peribadi saya, cuba minum SUP KETAM, dengan izin ALlah mujarab. Saya hampir ke ICU, syukur Alhhamdullilah, selepas dua kali minum sup ketam, platelet darah naik mendadak.

semoga cepat sembut.

www.duniacacamarba.blogspot.com

Awanama berkata...

semoga cepat sembuh...mcm chelsea

mashuri ibnu ghani al haj. berkata...

semoga YB cepat sembuh dan dapat menjalankan tugas dan khidmat yang di redhai Allah.Amin.

Ustaz Halim berkata...

Salam....

Syafakallah... Moga Allah memberi kerehatan sementara yang sebenar kepada YB.
Didoakan moga YB cepat sembuh dan terus berjuang dengan lebih gigih lagi.

PAS KAWASAN PJS berkata...

Assalamualaikum YB

Takziah daripada kami( PAS Kawasan PJS )....mudah2an YB cepat sembuh....Amin

Unknown berkata...

Salam..MINYAK KELAPA DARA..ANTI-VIRUS,DENGGI,H1N1,KANSER dll..Utk DEWASA/BAYI..MINUM/LUARAN..BELI ONLINE SHJ! FREE DELIVERY!
>> www.bio-asli.com/?id=zromiia

Awanama berkata...

Yes YB.. makan SUP KETAM.. pengalaman saya 2 tahun lps kena denggi.. 4-5 hari terbaring flat takleh buat ape2.. then wife buat SUP KETAM.. lps tu alhamdulillah.. dgn izin Allah.. ok teruih.. Pn Nor Ainah, apa lagi.. pi beli ketam cpt :-)

PurnamaTeguh berkata...

semoga YB cepat sembuh banyak lagi kerja nak tumbangkan UMNO,Takbir.Dari Azhar Sungai Petani.

armzeli berkata...

assalamualaikum...semoga yb beroleh kesihatan yang baik dan dapat kembali menjalankan tugas...Amin..dari Zuraimey Bukit Mertajam.

Awanama berkata...

Salam YB....semoga cepat sembuh...

Pengawas_Negeri berkata...

AWAS!!! BN telah mula AKTIFKAN markaz UPU... untuk tumbangkan Islam... Syafakallahu Ya Drs. Khalil Idham Lim... Semoga Allah sembuhkan sakit yg di alami...

Anak Sungai Derhaka berkata...

Salam YB..

Cuba jenguk di sini..

http://www.tranungkite.net/v10/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15107#437987

Awanama berkata...

Salam dr Gua Bkt Putus, G.Semanggoi.

Semuga diberkati AllahSWT akan YB, dipulihkan dpd segala penyakit. Tabah & tawakal. Insyaalah, YB akan sihat cepat. Lapangkan minda, kuatkan semangat & dengar nasihat doktor.

Jin Said: " YB! Jgn takut makan ubat!!".

Awanama berkata...

kami SATU MALAYSIA doakan YB & anak cpt sembuh. Cuba minum jus tembikai utuk naikkan bacaan darah dan juga minum jus carot.mUNGKIN INI PETANDA KITA AKAN MENANG DI HULU SELANGOR. TAKBIR.....

Puan Ainon Mohd. berkata...

Didoakan Tuan YB segera pulih seperti sedia kala. Amin....

Awanama berkata...

macam tempat promosi barang pulak ulasan..btw semoga yb cepat sembuh...jaga kesihatan baik2...

BumiPerak berkata...

BUMIPERAK ucapkan Salam Sejahtera semoga tuan mendapat perlindungan Allah dan iringkan doa semoga YB cepat sembuh..insyaALLAH!
Bersabar di atas ujian ALLAH ini mudah2an ianya menghapus dosa2 yang lepas... ameen

Awanama berkata...

salam, semoga yb sihat. sakit 2 mungkin kafarah dari Allah. cadangan agar yb makan sup ketam.

Awanama berkata...

can i have hopital columbia taiping phone no?