06 Mei 2010

Sultan Kelantan dimasukkan ke HUSM

20 Jamadil Awal 1431 H

Sultan Kelantan Tuanku Ismail Petra dimasukkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian malam ini untuk menjalani rawatan susulan masalah jantung.

Pengelola Istana Diraja Kelantan Datuk Abdul Halim Hamad mengesahkan perkara itu dengan berkata kepada Bernama: "Ya Sultan (Kelantan) kini di HUSM."

Difahamkan baginda dimasukkan ke hospital itu atas pilihan pemangku Raja Kelantan Tengku Muhammad Faris Petra untuk menjalani rawatan susulan.

Petang tadi, anakanda ketiga Sultan Kelantan, Tengku Temenggong Tengku Muhammad Fakhry Petra dalam satu sidang akhbar di Kota Bharu berkata beliau bercadang untuk membawa ayahandanya, Sultan Kelantan menjalani rawatan susulan di Hospital Mount Elizabeth, Singapura.

Katanya, beliau telah menempah kapal terbang swasta untuk membawa ayahandanya untuk rawatan tersebut.

Bagaimanapun penerbangan itu tidak dibenarkan mendarat di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra.

Pada 14 Mei 2009, Sultan Kelantan dimasukkan ke HUSM di Kubang Kerian kerana gering, dan pada 24 Mei 2009 dimasukkan ke Hospital Mount Elizabeth, Singapura bagi menerima rawatan lanjutan masalah jantungnya dan hanya kembali ke Kelantan pada 3 Mac lepas setelah hampir setahun berada di hospital itu.

Malaysiakini/-

Tiada ulasan: