17 Jun 2010

BOLA SEPAK PERAK: PEMINAT DIDAHULUKAN

3 Rejab 1431 H
Oleh: safarizal saleh

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) mengambil kesempatan merakamkan ucapan tahniah dan terima kasih dikepimpinan Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin selaku bekas Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Perak (PAFA) di atas sumbangannya memajukan pembangunan bola sepak Negeri Perak walaupun dengan pelbagai dugaan yang semua peminat sedia maklum.

Walaupun pelbagai usaha bagi membangunkan sukan rakyat iaitu bola sepak bukannya perkara mudah dengan di tambah campur tangan politik ketika Datuk Seri Nizar menerajui PAFA. Hinggakan Pasukan Seladang Perak nyaris-nyaris terlepas menyertai pertandingan Liga Malaysia akibat tekanan politik yang amat kuat ketika itu. Dengan usaha dan tekat yang tinggi Datuk Seri Nizar dan pasukannya, akhirnya Pasukan Seladang berjaya juga bersama Liga Malaysia tahun ini.

DPPN Pk amat bangga dengan iltizam dan semangat yang ditunjukkan oleh Datuk Seri Nizar walaupun tekanan yang di terimanya amat kuat, amat berkeyakinan akan pembangunan bola sepak tidak harus dipolitikkan. Usaha DPPN Pk bagi membantu Pasukan Seladang ketika kemelut kewangan yang mungkin menggagalkan penyertaan Liga Malaysia dapat sedikit meringgankan beban yang ditanggung oleh PAFA dengan kempen RM1yang telah dijalankan.

DPNN Pk juga berharap, Jawatankuasa sementara yang memangku pengurusan PAFA dapat terus meneruskan kegemilangan bola sepak Perak dan dapat memastikan agar sukan bola sepak negeri ini terutamanya tidak dipolitikkan oleh mana-mana pihak yang berkepentingan. Majulah Sukan untuk semua.

DR RAJA AHMAD AL-HISS
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Tiada ulasan: