23 Mei 2009

Zamry disahkan menang

Hakim dalam masa tidak sampai 10 minit mengumumkan zambry menang

43 ulasan:

abu muaz berkata...

Keputusannya dimenangi oleh ahli nujum negara Dato Seri Belalang...... Belalang oooo belalang.

Tanpa Nama berkata...

YB! YB cakap je kita nak demo kat mana.kami sanggup tumpahkan darah demi maruah rakyat!!!cilaka hakim2 barua UMNO!!!!!

Tanpa Nama berkata...

YB..apakah ada peluang lain untuk ketepikan pula keputusan Mahkamah Rayuan ini?anak haram punya ZAMBRY!!!!

Tanpa Nama berkata...

Hakim pon manusia biasa... semoga ALLAH segera memberi pengajaran pada mereka-mereka yang tidak berpegang pada kebenaran...


Takbirrrr...!!!

Tanpa Nama berkata...

hakim laknatullah!!

al amin ahmad berkata...

camna hakim rayuan leh batalkan keputusan hakim mahkamah tinggi? sedih betui ngan demokrasi Malaysia...sebagai rakyat malaysia dan lahirnya di negeri Kedah...saya tumpang kecewa dan sedih dengan keputusan ini...Demokrasi konon...

Tanpa Nama berkata...

Adakah ini merupakan langkah awal kepada pembubaran DUN Perak sebagaimana yang dijangkakan oleh bakal Timb Presiden PAS YB Husam Musa.

Sg Samak
http://drazharum.blogspot.com

Old Cliffordian berkata...

Bangsat kau zambry.. fuck off..

Wnk8944 berkata...

Maka berakhirlah episod pengesahan MB Perak, tetapi episod luka rakyat Perak akan berterusan sehingga BN dijatuhkan secara total di Perak khususnya, dan Malaysia amnya.. Jangan bersedih atas semua ini, masih ada ruang untuk memperbaiki keadaan yang berlaku sekarang

Shukor TM berkata...

Biarkan, itu cuma kemenangan hina bagi UBN. Pengadilan Allah s.w.t lebih bermakna dari pengadilan manusia di dunia yang penuh penipuan. Tunggu balasannya nanti. Allahhuakbar!

INSAN FAQIR berkata...

GELI DAN NAK TERMUNTAH DENGAR BERITA SI MUGABE NI MENANG... TAK TERKEJUT PUN... DASAR UMNO PENIPU RAKYAT DULU KINI SELAMANYA...

Tanpa Nama berkata...

Menang tak semestinya benar..
Tunggu penghakiman rakyat perak PRU13 nanti

Tanpa Nama berkata...

Jangan berputus asa PR.. walaupun hakim x menyebelahi kita.. tapi rakyat Perak bersama kita.. tunggu sahaja PRU 13. Allah lebih mengetahui segalanya

MR.PH berkata...

macam mana boleh menang 3-0 apa ulasan hakim ketiga2nya

-pendidikhati- berkata...

assalamualaikum YB...

sedikit terkilan dgn keputusan ini..namun hati masih lagi bertenag...

semoga allah bersama kita...

cuma nak tnye sikit..oleh kerana saya tidak arif dgn sistem kehakiman..

nak tnye..selepas ni..boleh diadakan lagi tak apa2 rayuan atau bantahan di mana2 mahkamah?

Tanpa Nama berkata...

Hmm.. menang, menang sudahlah. Meluat dah aku. Gila kuasa sangat BN ni. Ambik je la. Dah bertahun PAS berkhidmat utk rakyat tanpa jadi kerajaan... teruskan je la. Biarlah BN tanggung 3 tahun yang panas...

Tanpa Nama berkata...

1000 mahkamah pun boleh isytiharkan zambry mb perak dengan menggunakan 1000000 jalan memutarbelitkan fakta dan mereka cerita... namun zambry tetap lanun dan celaka di kebanyakan hati rakyat terutamanya rakyat perak.
cubalah lakukan survey....

Tanpa Nama berkata...

Rayuan DSN belum didengar lagi. Masih ada peluang utk kembalikan perak kepada PR.

Tanpa Nama berkata...

nampaknya telah hilang tempat utk kita percayaidah

pasnational_unity berkata...

Bila kebatilan menyelubungi, tunggulah saat kehancurannya.

Tiada Kerajaan yang dikekal di atas muka bumi yang fana ini kecuali Kerajaan Langit.

X-Sek Men Panglima Bukit Gantang

Tanpa Nama berkata...

selamat kah umno menang dengan cara menipu ...
kita tungu dah lihat....
akmal bern

ahamad berkata...

percayalah krisis di perak tak kan berakhir selagi mandat tak diserahkan kepada rakyat..kepada pimpinan pr saya cadangkan berkompromi dengan bn dengan cara nizar letak jawatan terlebih dahulu dan zambry perlu mengadap tuanku sultan untuk bubarkan dun..mintak mandat baru dari rakyat agar kerajaan lebin kukuh untuk meyakinkan para pelabur..jika gagal berkompromi maka adalah baik bagi nizar untuk kemukakan rayuan kepada mahkamah persekutuan.

Tanpa Nama berkata...

Tuan,
Ramai sudah mengagak....Mahkamah sudah jadi sarkis. Tetapi nanti ada pulak pihak yg kata 'bila hakim tidak menyebelahi pembakang, pembangkang kata tidak adil, bila sebelahi pembakang...bla bla'
Tapi hakikatnya kalau perbicaraan yg sebegitu penting dan keputusan dan alasan yg diberikan cuma 10 minit...org tak sekolah pn sudah faham, apa implikasinya nanti.
RAKYAT TIDAK BODOH!

muryadi berkata...

Apakah alasannya?

Tanpa Nama berkata...

10 minit je ... semalam pun dah boleh umum ... alasan penghakiman 1 helai kot? ... budak darjah 6 pun boleh buat....

Tanpa Nama berkata...

jangan ingat zambry boleh senang lenang le... hakim dah kena beli oleh Umno BN, klu tak caya mlm ni ada parti khas untuk hakim2 itu sekitar kuala lumpur. cuba siasat!!!!!!!!!!!!!!

Sesungguh nya allah bersama-sama orang yang sabar dn biar lh mereka hancur dengan egonya

zizi3131 berkata...

http://tumpatdaily.blogspot.com

Keputusan Dah Dirancang

Ketua Hakim Negara, Tan Sri Zaki Azmi telah diberitahu untuk memastikan keputusan akan memihak kepada Umno.

Zaki, seterusnya telah mengarahkan Presiden Mahkamah rayuan, Tan Sri Dato’ Alauddin Dato Mohd. Sherrif, untuk memberitahu ketiga-tiga hakim…Hakim Abd. Raus Sharif, datuk Zainun Ali dan Ahmad maarop…untuk memberikan keputusan yang ‘betul.’ Sekiranya mereka tidak mampu untuk memberikan keputusan 3-0, sekurang-kurangnya mereka perlu member keputusan 2-1..dimana Zainun akan memihak kepada Nizar. BN kemudiannya akan dilihat sebagai ‘adil’ dan ‘telus’ dan Pakatan Rakyat tidak boleh berkata apa-apa.

Selepas itu, Zambry akan mengadap Sultan dan memohon pembubaran DUN Perak. Umno perlu dilihat melakukan semua ini..bukannya Nizar. Dan Umno akan melakukan ini walaupun mereka boleh memerintah Perak tanpa membubarkan DUN dan mengadakan pilihanraya semula. Bagaimana yang dikatakan Najib gila kuasa dan tidak adil?

Dan ini akan membuktikan bahawa Najib adalah PM Rakyat dan seorang yang tahu bagaimana untuk mengurus Negara. Anwar dan Pakatan Rakyat tidak lagi boleh mendabik dada mengatakan mereka yang mahukan pilihanraya DUN Perak. Malah..mahkamah akan memutuskan bahawa Barisan Nasional adalah kerajaan yang sah. Barisan Nasional boleh memerintah sehingga pilihanraya umum akan datang…sebaliknya memilih untuk membubarkan DUN kerana itu yang diminta oleh rakyat.

Benar..memang susah bagi Barisan Nasional untuk menang tapi apa bezanya? Keadaan sekarang sudah buntu. Sekiranya BN terus memegang kuasa…mereka akan dilihat sebagai perampas…tetapi dengan membubarkan DUN…mereka akan dilihat sebagai kerajaan yang prihatin dengan kehendak rakyat…walaupun mahkamah telah mengesahkan mereka sebagai kerajaan yang sah.

Tujuannya adalah untuk menahan kebangkitan Anwar, Nizar dan Pakatan Rakyat. Pembubaran DUN Perak adalah kehendak BN..bukan Pakatan Rakyat. Dan dengan pembubaran ini..BN akan dilihat sebagai prihatin kepada rakyat..malah ianya dibuat atas desakan Pakatan Rakyat.

Imej Pakatan Rakyat akan dicanang sebagai pihak yang menyebabkan kesusahan rakyat..dan BN akan mempelopori imej bahawa mereka adalah pembela rakyat.

Dan sekiranya BN menang dalam pilihanraya DUN Perak nanti…Najib berpeluang melantik orangnya untuk menjadi Menteri Besar. Tidak mungkin Zambry…kerana Zambry bukan orang dia tetapi orang Pak Lah. Dengan strategi yang diatur oleh Mahathir..Najib mendapat Perak dan menyingkir Menteri Besar yang bukan pilihanya. Itulah yang dirancang oleh Najib.

Jangan lupa…bahawa Mahathir adalah pakar strategi dan dia kini berada dibelakang Najib. (Baca artikel sepenuhnya di Malaysia Today) - sumber dipetik dari perakexspress

Tanpa Nama berkata...

10 minit je. Hebat sungguh hebat. BIARKAN LAH DIA HENDAK SANGAT JADI MB. ADA LAH HIKMAH NYA TU YB!!!
Buat lah pengistiharan Zambry GanDela berjawa merampas jawatan MB Perak. Tetapi jangan lupa bahawa rakyat tidak akan menerima GanDela sebagai MB.

Tanpa Nama berkata...

dah agak mesti menang punya. tapi masih ada masa lagi. tunggu pru 13.

Tanpa Nama berkata...

piiirahhhhhhhh!!!

Tanpa Nama berkata...

dah agak mesti menang punya. tapi masih ada masa lagi. tunggu pru 13.

Tanpa Nama berkata...

apa dah jadi?

Tanpa Nama berkata...

Kita mungkin kalah di Mahkamah tetapi di hati rakyat kita adalah pemenang..

Tanpa Nama berkata...

10 minit? Cukup efisyen. Itu hari 3 jam terus benarkan Zambry buat rayuan

Tanpa Nama berkata...

Keputusan Hakim Mahkamah Rayuan memberikan gambaran bahawa :

"You can remove someone off the post of Menteri Besar without tabling a vote of no confidence in a sidang DUN if you have a mojority on your side"

... now i'm confused...

Cina Islam Gen2 berkata...

Macam Mahkamah P.Ramlee le pulak
Dah meluat nak tengok
buat lah apa apa pun labu
kuasa ditangan anda....
ingat next PRU.....
Hidup PR....

Tanpa Nama berkata...

Sekarang dah wujud kaedah baru melantik MB dan memecat MB

muraisenja berkata...

Walau apapun keputusannya terimalah dgn hati terbuka dan dgn keterbukaan hati kita menerima keputusan hari ini semoga terbuka lah juga mata semua rakyat malaysia utk membuat pilihan pada
PRU 13 akan datang. Inilah uniknya demokrasi di Malaysia. Syabas dan tahniah kepada yg berjaya.

muraisenja berkata...

Hendaknya dgn keterbukaan hati kita menerima keputusan hari ini semoga terbulah juga mata dan hati rakyat seluruhnya membuat keputusan pada PRU13 akan datang. Inilah uniknya demokrasi di Malaysia....

saadlebaiseman berkata...

Keputusan tersebut bukanlah penamat tapi inilah peluang untuk kita bangkit memohon petunjuk dan bantuan berterusan daripada Allah swt.
Jangan sesekali kita putus asa. Sudah lama kita berada di zon selesa dan membiarkan UMNO BN bermaharaja lela meragut demokrasi dan hak rakyat jelata. Ingatlah kuasa rakyat dengan bantuan Allah swt mampu melenyapkan segala keborokan puak UMNO BN haram jadah.
Saya menyeru sahabat2 dan saya sendiri untuk menjaga hubungan kita dengan Allah dengan menjaga amalan solat jemaah dan melaksanakan perkara-perkara wajib yang lain.Hubungan baik sesama manusia harus diteruskan. Dakwah & terus dakwah !! ALLAHUAKBAR !!!

Tanpa Nama berkata...

“Yang Arif Hakim Mahkamah Tinggi berkenaan telah gagal menilai dengan betul dan secukupnya kesemua keterangan yang ada padanya sehingga membuat keputusan yang salah,” kata Hakim Datuk Md Raus Shariff, yang bersidang bersama Hakim Datuk Zainun Ali dan Hakim Datuk Ahmad Maarop.

So sekarang ni kami rakyat tak boleh la percaya mahkamah tinggi lagi.... pasal mengikut kata hakim datuk md raus ni dia seorang yang gagal ...pecat la hakim mahkamah tinggi tu..

aku yg x kenal politik berkata...

salam...what we need to do just accept the result of appeal court..believe me,,court has done the best at their sides and don worry if pr is at the right side,i really certain in 13th general election,people will be on your side...me myself previously support bn,but after all sort of these clumsy matters,,i think i need to rethink again to support them...i'm an oversea graduate and i has witnessed how the democracy runs there...

Tanpa Nama berkata...

ho3
sy seorg pguam...