06 Disember 2010

Si jahil menulis

Oleh: WFAUZDIN NS

AWANG Selamat terus menulis walaupun setiap kali tulisannya dibaca, kita semakin tahu betapa jahilnya si Awang ini. Di dalam akhbar Mingguan Malaysia semalam, Awang Selamat menulis tentang kenyataan Presiden PKR yang menyebut `Anwar adalah anugerah Tuhan'.

Soalan bodoh dari Awang adalah `siapakah Tuhan' yang dimaksudkan oleh DS Wan Azizah itu? Rupa-rupanya si Awang ini masih percaya `Tuhan' itu banyak, sebab itu dia bertanya DS Wan Azizah mana satu `Tuhan' yang disebut oleh DS Wan Azizah. Jika dia percaya Tuhan itu Esa dan Satu, mana mungkin si awang teragak untuk bertanya soalan sebodoh itu.

Kemudiannya, si awang ini pun bertanya kepada Saiful Bukhari (pemuda yang pernah tidak basuh dubur selama 3 hari), adakah Anwar `anugerah Tuhan' kepadanya? Soalan Awang kepada Saiful ini biarlah Saiful yang menjawabnya. Jika Saiful telah menjawabnya, saya akan ulas kemudian. Memang releven jika akhbar pencacai di tempat Awang cari makan ini selalu rugi, kerana akhbar ini mempunyai orang sejahil Awang.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak baik kaitkan kejahilan dengan kerugian. Ia mungkin tidak benar dalam konteks awang itu. Lagi pun semua 'apek' adalah jahil tetapi mereka jarang rugi.

Kalau mahu tempelak awang, buatlah cara bijaksana. Iaitu janganlah nampak kita tu yang jahil pula. Nanti orang kata 2x5 pula.

A-T-A-S P-A-G-A-R

Tanpa Nama berkata...

Yang satu Malasia gegak gempita dan 1 Malaysia
macam nak rak sasau dgn Anwar ni apa hal?Gentar dekat PKR bagai nak gila tu juga apasal?Alahhhh PKR dan Anwar kecik jaaa kan ?

Awat kerja BN ialah kerja keronyok PKR dan Anwar ja ka? Mana p kata nak tolong rakyat/rakyat didahulukan ,BN perihatin he he ?harga minyak, ,sokong kekal syarikat kroni ayak di selangok,paksa bayar saman ekok! he he , nngarutlah BN dan Utusan BN (bukan Utusan Melayu la).Aku pun tringin nak jadi Awang selamat...sebab silap silap jadi Menteri...ooo

Tanpa Nama berkata...

awang selamat memang bodoh dan jahil.........nilah antara hasil didikan Umno selama 52 tahun perintah Malaysia..........'anugerah Tuhan' pun tak tahu maksudnye????? ambo nok tanye dlm BN ade tak pemimpin yg perjuangkan keadilan rakyat?????perjuangkan kebajikan rakyat???????
inilah yg membezakan anugerah atau parah...........kpd awang selamat......gi la balik nagji lagi deh......

Tanpa Nama berkata...

Hang ingat sikit awang hang ga gi le dulu baru boleh faham tentang anugerah dan ketuhanan.
begitu juga lah tuhan anugerahkan rosmah kpd najib ... nilai lah sendiri .

Tanpa Nama berkata...

Betoi punya "BANGANG" jenis "BUTA PERUT" punya soalan yg Awang Selamat ni tanya.
Kalau orang Islam yang ALLAH telah hitamkan hati mereka dari NUR..inilah jadinya.