11 Februari 2009

Perang Besar, Hanya 6 exco angkat sumpah ?

IPOH , 10 Feb :-Berita sedang bertiup Kencang di Istana Bukit Candan bahawa hanya 6 orang sahaja yang akan mengangkat sumpah sebagai Ahli Majlis mesyuarat Kerajaan Negeri (AMMK) pada pagi.

Pada jangkaan saya yang akan mengangkat sumpah pada pagi ini termasuk berita yang sedang diperkatakan di Kuala Kangsar 6 borang yang akan angkat sumpah ialah :-

1. Manong- Ramly Zahari
2. Sungai Rapat - Hamidah Osman
3. Cenderiang - Mah Hon San
4. Kota Tampan - Shaarani bin Mohamad
5. Sungai Manik - Zainol Fadzi Paharudin
6. Kamunting - Mohamed Zahir Khalid

Setakat ini hampir pasti dan akan menjadi kenyataan 3 orang yang melompat tidak temasuk dalam senarai yang akan dilantik menjadi Exco.

54 ulasan:

Awanama berkata...

Kenapa x Zambry lantik 2 bekas EXCO untuk jaga kebajikan katak dan kuda belang di Perak. Dato Seri Nizar - cekalkan hati dan ayuh sahut cabaran di Bukit Gantang - Orang Perak akan jadikan anda EMAS

Awanama berkata...

Bahaya ni...tunggu kot ada lagi nak lompat... harap-harap tak ada la

Brahim Nyior berkata...

Kasarnya blogger nickname P*******g tu, memang agaknya mak dan ayahnya tak sempat nak ajar, itulah sebabnya jadi biadab.

Blogger lain menilai kamu, dan tahu nilai akhlak kamu serendah-rendahnya.

Memalukan!

ustzul berkata...

PAS BANGANG, jaganlah terasa pulak, jgn marah2 tak baik...nanti cepat tua. Buat tak tahu dah le... tapi kalau marah2 kat sini mcm membenarkan apa yg cina-islam sebut...bawak bersabar...nanti terdedah pulak tembelang UMNO.

http://kedaionlineanda.com/harunyahya/index.php

pemudabesut berkata...

PAS BANGANG... PAS ada jugak YB Mualaf... BEnd/UMNO mana ada YB Mualaf...

Awanama berkata...

PAS BANGANG, naper ler rendahnya akhlak yang pasti penulisnya mengaku Islam. Islam tur universal...apa bezanya Islam mualaf ngan kau...Sedarlah sikit..dalam Quran pun tak di sebut Melayu, apatah lagi UMNO......Yahudi adalah....Malu sebagai umat Islam dengan perangai kau...

Balik baca sejarah...Puak mana yang mungurangkan kuasa raja...

Awanama berkata...

Pasbangang!! memang kau bangang macam burung bangau suka menyalahkan orang. kononya orang be end baik-baik.,kaulah rupanya yang paling baik sekali.semoga kita semua diberi petunjuk oleh Allah.YB Idham teruskan perjuangan anda demi Islam...salam perjuangan.

Awanama berkata...

sekalipun YB seoarang yang mualaf, tapi beliau lebih kenal islam dari kau (P*******g) yang islam warisan.

Awanama berkata...

kesian pas bangang.lebih baik muallaf yang akhlaknya islam daripada ko yang islam tapi kata2 tak macam orang islam. zamry lagi HARAM masuk pejabat tanpa restu rakyat. ko ludah kena muka sendiri.Hahaha..

Awanama berkata...

aku tak suka la p.....bangang tu, rendah betul akhlaknya. camna la dia dididik semasa kecil

Muhammad Fahmi berkata...

kepada yg memburukkan nama PAS dan menghina Ustaz Idham, aku doakan kamu mati cepat dan mendapat balasan yang pedih dari Allah!

Awanama berkata...

kepada semua komentator jangan sesekali melayan blogger penakut yang berselindung di sebalik nickname pas bangang tu..kerja dia memang akan masuk ke semua blog2 pro-Pakatan Rakyat dan mengutuk, menghina, dan mencerca apa-apa pun yang PR buat. Memang itu kerja dia, jangan kita buang masa melayannya sama sekali!

Awanama berkata...

Teruskan update berita terkini ustaz. Jangan peduli mamat sekor nih..memang dier tengah bangang tu!
Kiter tunggu tengok apa agaknya imbuhan dan ganjaran lompatan 3 orang tuh... hari nih sorang udah kena waran tangkap sebab tak hadir mahkamah.

Awanama berkata...

hi hi momo tak baik doakan org mati cepat seharus nya doakan hati p******g di buka jadi pasbijak...pada awal lagi dia dah mengaku dia bangang,,kenapa marahkan dia ,cuma nasihat aje..

cj

Awanama berkata...

Allah lebih memandang iman dari bangsa.Iman yang baik akan melahirkan insan berakhlak baik.
Dari luahan rasa pa....ngang, nampak sangat dianya dari keturunan tidak bermoral, biadab dan tidak berilmu serta berakhlak. Mungkin dilahirkan dari keturunan manusia yang bergelumang hidup dengan rasuah atau zina hingga melahirkan keturunan sebegitu hina.Dalam erti kata lain, keturunan haram jadah.

Awanama berkata...

hanya orang yang takut bersembunyi di sebalik nick name pas b******g... seperti bee end yang berselindung di sebalik raja....

kepada YB idham...n pakatan rakyat... kami di perak akan sentiasa menyokong anda....

Awanama berkata...

Betul tu...
Pas bangang ni rasanya nama dia Halipas ... singkatan jadi Pas, ... dia seorang yang bangang macam dia ngaku dia tu bangang.. orang lain x kata, dia sendiri ngaku.. hikhikhik...

Awanama berkata...

PAS for ALL , we can see "project Mee segera " in
Kuala Terengganu , comes and see that project memang mee segera PUN. for Ustaz go for Dakwah Islamiah NOT for race ...

Awanama berkata...

kepada pas bangang,,jgn la tunjukkan kebanganganmu dan kebodohan mak bapak kamu mendidik kamu..cukup dan dah terbukti mak bapa kamu yang bangang...

mohd fitri berkata...

pas bangang tu mmg dari dulu, kini selamanya bangang sbb dok dlm parti haram @ bangang

Awanama berkata...

P.......G tu anjing lalu pun tutup mulut kerana menilai orang sebelah mata. Kodi2 cina muslim tu dah jadi yb.......... ko apaer ader jilat ajer le daki-daki dan dosa pemimpin umno ko

Awanama berkata...

AGAK-AGAK NYA LAH YA ........... PEMIMPIN UMNO AMBIL RASUAH BAGI AHLI UMNO UNTUK PANCING UNDI{KUASA DAN DUIT TU BAGI PULA MAKAN ANAK BINI .... KESELURUHAN AHLI UMNO DAN ANAK-ANAK DAN CUCU ........DARAHNYA ADALAH YANG TERBIT DARI MAKANAN HARAM... DAN NERKA TEMPAT KAMU WAHAI ORANG UMNO

Penulis berkata...

Melayu ke, Cina ke , India ke, Bumiputera ke, Orang Puteh ke, Arab ke, sama je, kecuali yang paling mulia ialah orang yang bertakwa, belajole yope sebelum dipanggil oleh Allah kecuali tak mati. Firaun pun mati yope?.

Awanama berkata...

Islam tidak mengenal bahasa, kulit, rupa, miskin atau pun kaya. Begitulah indahnya agama ALLAH. Hanya manusia sahaja yg membezakannya. Orang islam yang beriman 100% mempunyai keperibadian yang tinggi dan mulia di sisi ALLAH, TETAPI bagi orang islam kurang 100% kita boleh kenal keperibadian mereka dengan jelas. Oleh itu tanyalah diri kita ke mana akhirnya kita ini? Apa amalan yg akan kita bawa? Sebagai seorang Islam tidak seorang pun akan terlepas... Renungkanlah...

Edyes berkata...

sabar ustaz.... banyak hikmahnya...

timangbanjar berkata...

Ibubapa yang tak pandai mandi junub akan mengeluarkan anak seperti pas bengang, maaf saya menggunakan bahasa kasar sedikit tetapi ini adalah fakta

Awanama berkata...

Tak payah bising2 la. P** B*****G telah berjaya menunjulkan mind set sebenar umat BN/UMNO yang sebenarnya.

Awanama berkata...

salam,PAS x bangang yang bangang ko...yg pakai nickname,sape2 yg pandai godam,tolong cari dari pc mana mesej pasbangang di send.woi amik alih cara rampasan sangat crodik,2 rasuah 1 oku memang hebat...2 rasuah tu dpt info risikan rajin p betong thailand,tak tau la p wat pa,p duk wirit kut kasana.semua tau tak BETONG Tempat buat ape?tau..xpe..kalo nak p lalu kut kawasan mantan MB yg sebelum nizar.pengkalan ulu.kat sana leh tengok aksi harimau(tolong baca aksi harimau dlm B.Inggeris).

lan berkata...

alahai umno bn upah PB tu berapa agaknya? rm5 per komen kot?

sabar YB, Allah sentiasa bersama orang yg sabar

Awanama berkata...

Assalamualaikum.... pas bangang, setidak2 tidaknye mase pas menang laungan membesarkan ALLAH (ALLAHUAKBAR) dan doa akan berkumandang mengiringi kemenangan PAS. Tapi bila UMNO yang angkuh menang tiada kata2 membesarkan ALLAH dilaungkan. Hanya kata2 bongkak dan takbur pemimpin2 BN.... sememangnya orang UMNO xtahu menilai dosa dan pahala. Wassalam....

Awanama berkata...

Let PAS n PR win next war....
hahaha...

Awanama berkata...

kalau kata2 PB menyebabkan ISLAM jatuh... PB akan terima balasan diakhirat nnt.... sedar la PB kamu sedang menghina pejuang agama ISLAM, pejuang ALLAH.... Harap PB insaf dan bertaubat....

Awanama berkata...

Pedulikan PB, dia cuba mengalihkan isu.

Hanya 6 orang? Jangan terperangkap dengan tipu-daya UMNO. Jangan harap kan lompat, kita mahu DUN dibubarkan.

Awanama berkata...

yang gelar diri p/b tu, anak gampang kot!

Awanama berkata...

pas bangang tu kan kene suap ngn umno..same la mcm 3 org dun yg lompat parti tu..sume tiga2 ade kes rasuah..tu la xheran..truskan la jd lalang ditup angin,pas bangang..moga Allah bkak sket ht kamu yg gelap tu

Awanama berkata...

pilihanraya bukit gantang yg akan membuktikan sejauh mane kemahuan rakyat utk ditadbir..bkn kroni2 kuat berisan neraka yg kuat mkn rasuah dan suke merasuh smpai 5 juta..ingt,padang mahsyar akan jadi saksi nnt..kat dunia bley lpas la wei,barisan neraka..

mohd fitri berkata...

kat sana nanti Allah x pandang dia tu melayu ke, cina ke, india ke, muallaf ke. yg penting dia tu muslim. bodoh la lu pas bangang..itu la bila hati dah gelap. dah x leh nak beza. dah la bangang..bengap pulak tu.. blah la wei BARISAN NAJIS!

Awanama berkata...

yg pakai nick pas bangang tu..relax la..adun mualaf ni da cukup baik orgnya..tak delak rasa nya dlm blog dia ni kutuk nickname pasbangang...pelik rasanya..mungkin da terlalu asyik ngan UMNO mmg penyokong dia pun tak beretika..rasa nya la kan :)..

Awanama berkata...

Salam,
Sama-sama kita doakan org yg sengaja menggunakan nama PAS******* untuk mengutuk YB dibukakan pintu hatinya biasanya hanya orang UMNO yg suka menggunakan nama yg tidak bertamadun semata-mata mahu memecah belahkan orang2 pakatan rakyat...

Awanama berkata...

woi P*******G, ko lo bodoh mak bapak ko x ajor ke.biol..bengong..bodoh..mualaf pun x mcm ko yg masih buta hati.kalo berani tunjuk la muka.
dasar bacul..kalau ada ular n ko sebelah-sebelah ko dulu aku bunuh.

Awanama berkata...

cukuplah melayan p***ng ni. biar kita ni cerdik pada dia. kita layan orang bangang, kita akan jd bangang. dia masuk mcm nyamuk, lps tu dah lari; kita masih duk melayan dia. boleh sambung cerita lain lps ni.

Awanama berkata...

"Allah telah mengunci hati dan pendengaran mereka, penglihatan mereka telah ditutup, dan mereka akan mendapat azab yang beraat" (al-Baqaroh; 7..jangan di heran sangat pasal p*******g tu..Allah dh sbut dlm AlQuran..sedihnya pesakit penyakit tu sendiri x sedar2 yg dia sbenarnya sedang sakit @ nazak mungkin..segeralah kembali ke JALAN yg BENAR sebelum nyawa di kerongkong..masa tu, tak akan sesiapa sekali pun mampu berurusan hal kematian dengan MALAIKAT MAUT..

Awanama berkata...

p*g memang bangang melantun-lantun... bodoh tahap mughaffal tak paham makna mualaf. Mualaf tu cuma untuk orang yg baru masuk Islam dan masih belum paham Islam. Ni la spesis burung unta, otak lagie kecik daripada bijik mata...!

Awanama berkata...

p*g memang bangang melantun-lantun... bodoh tahap mughaffal tak paham makna mualaf. Mualaf tu cuma untuk orang yg baru masuk Islam dan masih belum paham Islam. Ni la spesis burung unta, otak lagie kecik daripada bijik mata...!

Awanama berkata...

Kepada Pembaca,
Saya syorkan kita gunakan gelaran 'Bangang' dan bukannya 'pasbangang' bila merujuk kepada penulis berkenaan.

maymot berkata...

nick 'pasbangang" menunjukkan kebangangan nyer bila dia kata YB ustaz Idham xde keje lepas ni..
Bila memerintah baru wat keroje gamaknyer deme2 ni??
Bila x memerintah deme makan gaji bute ker??
grrrrrr

Awanama berkata...

Salam...Memang kejatuhan yang tiba-tiba ini ada baik dan buruknya...hanya Allah sahaja yang tahu hikmah di sebaliknya. Yang pastinya kesemua rakyat Perak mahukan yang terbaik. Setiap yang berlaku pasti ada maksud yang ingin Allah sampaikan buat kita umat islam pastinya. Saya merasa sedikit pelik ke manakah perginya penyokong2 cina dan india dalam Pakatan Rakyat ketika demonstrasi begitu hebat dilakukan di sana-sini untuk menentang peralihan kuasa ini...ke mana perginya mereka yang sewaktu diperintah oleh MB Nizar dan Barisan Exconya yang kebanyakan dari DAP itu meminta habuan itu dan ini, meminta hakmilik kekal tanah pertanian, kg2 baru....milik tanah orang2 melayu untuk dijadikan hakmilik mereka? Rakyat seharusnya sedar...kita bukan sahaja memerlukan pemimpin yang mendaulatkan islam sebagai agama yang agung tetapi kita juga memerlukan barisan exco dan pemerintah yang sentiasa menjaga dan memperjuang hak orang melayu yang makin hari makin terkikis oleh bangsa lain yang sudah lama menyusun strategi. Setelah habis tanah2 hakmilik melayu dikaut 1 persatu, kita disini masih lagi bertikam lidah sesama sendiri...MB Nizar sememangnya MB yang berkaliber namun gabungan EXCO yang kebanyakannya DAP dan PKR yang berpaling tadah itu tidak nampak keserasiannya..jika Agama Islam diletakkan paling atas..sebagai perjuangan paling utama pasti perkara ini tidak akan berlaku namun bila suara Islam tenggelam di antara suara2 majoriti DAP, tak banyak perkara yang dapat dilakukan..melayu berputih mata melihat hak2 mereka diambil sedikit demi sedikit. Beginikah dinamakan keadilan jika majoriti bangsa di Malaysia ini berbangsa melayu tiba2 hak2 yang majoriti itu ingin diberi sama banyak pula kepada bangsa lain yang hanya sebilangan kecil umpama seorang bapa memberikan anak sulung makan sepinggan nasi@ bubur nasi tetapi oleh kerana mahu adil...kesemua anak2 tak kira yang masih bayi juga diberi sepinggan nasi@bubur nasi juga. Bukankah hal ini tidak kena pada tempatnya? Namun bangsa2 yang menuntut hak kesamarataan ini masih tetap berkeras...hinggakan slogan ketuanan melayu juga harus ditukar kepada ketuanan rakyat...papan tanda yang bertulisan jawi sejak zaman berzaman juga harus ditukar kepada 4 bahasa melayu, cina, india dan inggeris. Apakah rasionalnya hingga mahu merubah sejarah bagi sebuah papan tanda yang x bersalah itu? Fikir2kanlah....Saya tidak pernah menyokong mana2 pihak tetapi sayaakan menyokong mana-mana pemimpin yang berani memperjuangkan agama islam sebagai agama teratas dan nombor 1 di dunia ini. Saya tidak nampak lagi pemimpin2 di Perak ini mempunyai ciri-ciri ini kecuali Mursyidul PAS Kelantan.

maymot berkata...

salam wanita melayu,

Tidak betul bila kita katakan pemimpin pAS tidak meletakkan islam sebg perkara no 1 dlm peruangan/pemerintahan..

mana mungkin kita bandingkan dgn TG nik aziz di kelantan kerana rakyat di K'tan majoriti melayu islam,maka masalah melibatkan bangsa lain mungkin tidak seberapa.

Sebab meletakkan Islam sebg no 1 lah maka kita melakukan perkara2 yg di tuntut islam spt yg tidak disukai wanita melayu spt:
"...hinggakan slogan ketuanan melayu juga harus ditukar kepada ketuanan rakyat,,
...papan tanda yang bertulisan jawi sejak zaman berzaman juga harus ditukar kepada 4 bahasa melayu, cina, india dan inggeris"

Sebab islam melarang kita berjuang atas dasar asobiyyah(membantu bangsa biarpun zalim) dan islam juga melarang kita berlaku zalim baik pd kaum sendiri maupun kaum lain..

Wallahua'lam...

Awanama berkata...

wa'alaikumussalam maymot..

Saya faham maksud maymot..apa yang saya maksudkan seperti komen saya sebelum ini ialah Barisan Pimpinan di Perak sememang dari awal lagi mengalami kesukaran kerana berlainan kaum dan agama. Memang benar kita dilarang berjuang atas dasar asobiyyah dan saya tidak kata pemimpin pas tidak meletakkan agama islam sebagai no.1...sila baca semula komen saya sebelum ini.

Apa yang ingin saya simpulkan ialah Pimpinan Pas di Perak telah mengalami kesukaran bergabung dengan DAP dan PKR yang bukan Islam kerana sedikit sebanyak isu agama dan bangsa secara langsung dan tidak langsung akan tercetus sesama mereka..ada pula yang beragama islam dan berbangsa melayu tapi tidak setia kepada pemimpin dan makan rasuah pula....buktinya inilah yang berlaku pada Kerajaan di Perak.

Apakah zalimnya pula pada slogan ketuanan melayu dan papan tanda tulisan jawi itu? Bukankah lebih banyak perkara pokok yang perlu dilaksanakan oleh pemimpin selain merubah perkara-perkara kecil sebegini....jika ada yang rasa tercalar dengan slogan dan papan tanda itu..bukankah itu bermakna mereka menyimpan sifat antikaum yang tidak sepatutnya ada pada rakyat negara Malaysia ini yang sememangnya berteraskan bangsa Melayu dan agama Islam sejak awal lagi. Sila lihat sejarah pembukaan Tanah Melayu...Bukan kita mahu menzalimi bangsa lain tapi biarlah buat baik itu berpada2..kerana Melayu ini terkenal baik budi dan murah pekerti...apa yang ada jika boleh mau dikongsi...niat kita amat suci tanpa kita sedari segelintir dari bangsa lain ini punyai agenda sendiri yang berselindung di sebalik parti...jangan bila Malaysia sudah jadi negara Singapura kedua...waktu itu baru kita mahu menoleh ke belakang. Cuba tanya YB Ngar dan Ngeh..betul atau tidak?

wallahu 'alam.

Awanama berkata...

Sekurang-kurangnya P********G tu baca jugak laman web nie. Moga-moga komen-komen penyokong PR dlm laman web nie dpt bukakan ati dier, bertambah la undi PR dlm PRU13 nanti. Insyaallah

Awanama berkata...

di perak, ada segelintir melayu marah tanah katanya dirampas cina.. wahai golongan itu,tanah itu milik siapa, bumi itu tuannya siapa, bukankah tanah n bumi perak itu serta seluruh isi alam ini kepunyaan Allah.. kamu mahukan tanah ini.. tetapi kamu jugalah yang menganjurkan hiburan dan konsert yang menderhakai kepada sang pencipta Allah swt.. kamu menghalalkan hiburan n konsert untuk melayu islam.. jika cina n india non-muslim tidak faham islam, tidak apa, tetapi jika umno melayu yang islam, tapi menentang hukum Allah dan menganjurkan hiburan maksiat atas tanah milik Allah yang kamu declare tanah itu hak kamu sahaja, tidakkah kamu pikir wanita melayu, dan silalah lihat pemimpin wanita tertinggi umno, semuanya tidak menutupi aurat dan menderhakai Allah, itu yang kamu sanjung, barislah kamu nanti di belakang pemimpin yang kamu sanjung di akhirat kelak, kerana kami hanya mahu berbaris di belakang Nabi kami sahaja.. mati tidak membawa masalah ketuanan melayu...

Awanama berkata...

wanita melayu harus mempelajari kembali rukun Iman semula... kerana tak abis-abis semangat asobiyahnya, Nabi telah istihar bahawa mereka yang terbabit dengan asobiyah tidak Nabi mengaku umatnya... belajarlah kembali sejarah islam.. sejarah 1400thn dahulu... bukan belajar sejarah umno 50thn dulu... belajarlah masa depan hingga ke akhirat.. bukan belajar sampai 2020 sahaja... ketahuilah musuh Islam sebenar siapa di malaysia ini, bukan cina, bukan india, tetapi puak keris dan dacing yang melaungkan hiduuuup melayu, apa yang berlaku di singapura, salah pemimpin melayu yang tidak kenal islam, wahai wanita melayu, lihatlah umat melayu mu kini dalam parah aqidahnya dibawah pemerintahan diketuai umno selama ini,

Awanama berkata...

ingatkah almarhum mufti selangor Ishak bahrom yang dipecat oleh kerajaan yang diketuai umno hanya kerana berkata benar.. dan selepas dipecat dikejar pula dari surau ke surau di lembah klang semasa pemerintahan umno BN, Tn. guru nik aziz dikepung dengan fru di banting, Dato Ismail kamus dan Dato haron din dihalang untuk berkuliah di kota damansara, Dan ramai lagi ustaz2 yang berkata benar dari al-quran dihalau, dipecat dan dibuang... ini semua kerana pemimpin umno terlalu takutkan kepada islam yang sebanar, sehingga islam diputar belit oleh pemimpin umno dan wujudlah golongan penentang islam dari kaum lain yang kerana mereka terkeliru dengan islam mahathir dan islam hadari.... wahai wanita melayu.. lihatlah kebenaran.... siapakah yang menentang perlaksanaan hudud di kelantan, umnolah musuh islam sebenar yang disebut di dalam al-quran iaitu puak munafik yang bertopengkan islam, umno adalah kejayaan agenda yahudi yang berjaya menerbitkan golongan islam sekular melalui orientalis yang dilantik yahudi semasa 1885 dalam mesyuarat yahudi bagaimana untuk melemahkan umat islam.... bacalah sejarah wahai wanita melayu.... yang tak abis2 semanagt melayunya.. kamu menumpang di bumi Allah,

Awanama berkata...

bertaubatlah wanita melayu... Nabi dari bangsa Arab... tetapi adakah baginda memperjuangkan bangsa arab... tidak sama sekali... Baginda hanya memperjuangkan Islam... dan para sahabat terdiri dari pelbagai bangsa sehingga islam tersebar ke seluruh dunia ke semua bangsa... yang wanita melayu tak abis-abis semangat bangsanya, fikirkan , jika kamu ditakdirkan lahir dalam bangsa cina atau india, jadi kamu perjuangkan cina la... atau india la... dan kamu terpaksa pula menentang melayu... inilah fahaman umno simusuh islam... ISLAM ini merentasi semua kaum, jika cina betakwa, mereka akan dicintai Allah dari melayu yang menghalalkan konsert di tengah malam untuk dihadiri pemuda pemudi melayu dan bermaksiat dan menderhakai Allah...