28 Februari 2011

Benarkah Malaysia adalah Negara selamat serta paling kurang jenayah?

25 Rabiulawal 1432H. [MOD] -

PARIT BUNTAR, 28 Feb. : Pergolakan yang berlaku di Tunisia, Mesir, Libya dan beberapa Negara timur tengah telah membuka mata dunia mengenai peranan suara rakyat, tidak terkecuali kepada rakyat di Malaysia, demikian kata ADUN Titi Serong, YB Drs. Khalil Idham Lim ketika ditemui di sini.

Beliau menyatakan, BN tidak perlu gentar sekiranya dikatakan PAS sering menyampaikan informasi kepada rakyat Melaysia tentang protes rakyat di timur tengah.

Tambahnya, PAS cuma menyamaikan berita tentang situasi terkini rakyat di Mesir, tidak lebih dari itu, ia sekadar bersifat percambahan maklumat berita dunia.

“PAS hanya menggambarkan betapa pemimpin di Mesir ditolak rakyat kerana telah berlaku ketidakadilan saban tahun malah puluhan tahun.

Beliau yang juga Ketua Penerangan PAS Perak mengatakan PAS juga sekadar menyatakan ciri-ciri pemerintah yang patut ditolak rakyat, hal ini perlu diketahui oleh mereka yang mempunyai pemimpin.

Menurutnya yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, jika BN merasa ada persamaan dengan Rejim yang dimasudkan, muhasabahlah diri di setiap kali mesyuarat kebinet.

Khalil juga menasihat, BN perlu muhasabah serta hitung semula berapakah jumlah wang rakyat yang telah dibazirkan untuk kepentingan beberapa kerat elit Umno BN, “rakyat tidak sebodoh yang anda sangkakan,” ujarnya lagi.

Selain itu, jelas Khalil bahawa PRU13 pasti menjelang dan beliau menasihatkan supaya BN bersiap sedia dengan gelombang kebangkitan rakyat era teknologi maklumat.
Dalam pada itu , Khalil membidas kenyataan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Dr Awang Adek Hussin mengatakan Malaysia adalah Negara selamat serta paling kurang jenayah.

“Satu lagi pembohongan yang jelas terhadap rakyat,” tegasnya.

Menurut fakta yang diterima, Malaysia merupakan sebuah negara yang berdepan dengan ancaman nilai keamanan dan keselamatan, Negara masih belum lupa dan tidak akan lupa terhadap kes pembunuhan jutawan kosmetik sosilawati dan 3 rakannya yang disifatkan antara yang terkejam.

“Saya boleh sebut satu persatu jenayah berat yang berlaku dalam tahun 2010, mengapa Menteri yang dilantik rakyat berbohong mengenai fakta sebenar? Rakyat perlu tolak penipu sebegini dan PRU 13 adalah medan terbaik rakyat untuk memilih pemimpin yang membawa gelombang Malaysia yang selamat,” katanya ketika mengakhiri sesi temu bual.

Oleh : Hafizi Pauzi.

Tiada ulasan: