07 Februari 2011

Kerajaan belum berhasrat naikkan harga minyak

4 RabiulAwal 1432H [MOD]..

BERA - Kerajaan belum bercadang menaikkan harga petrol dan diesel sekali pun harga minyak mentah dunia kini mencecah ASD$100 setong.

Malah, Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, Kabinet juga belum berbincang mengenai kenaikan harga bahan tersebut.

"Kerajaan tidak sewenang-wenangnya menaikkan harga minyak kerana kajian menyeluruh perlu dilakukan sebelum kenaikannya diumumkan," katanya kepada pemberita selepas majlis sambutan Tahun Baru Cina peringkat Parlimen Bera di Triang, dekat sini hari ini.

Ismail Sabri berkata, berdasarkan situasi semasa, harga minyak mentah dunia dilihat akan semakin meningkat, sekali gus meningkatkan beban subsidi kerajaan.

"Kenaikan harga minyak dunia tidak dapat dielakkan, ketika ini pun berlaku pergolakan di Mesir yang juga pengeluar minyak dunia. Secara tidak langsung turut menjejaskan pengeluaran minyak dunia," katanya.-Bernama

5 ulasan:

u**o berkata...

oohh yeker..bukan kita pengeluar minyak gak ker...apa kata kita jngan jual mnyak kt luar hanya jual dlm negara jer...pasti laku n meningkatkn lgi ekonomi negara...hahahaha..apa kata...

Tanpa Nama berkata...

Kira yang naik bagi RON97 baru-baru ni tu bukan hasrat lah yek? Agaknya kalau hasrat berapa yang akan naik tu????

Tanpa Nama berkata...

tak lama kejap je tu boleh tahan...mesti naik punye

Tanpa Nama berkata...

kami pon belum berhasrat nak pangkah bn pru 13 nanti. gerammmmm!

Tanpa Nama berkata...

BN BIJAK NK NAIKKN MSTI LPAS PRU T..SMUA RAKYAT DH TAU..