04 Februari 2011

Krisis Mesir : AS campurtangan , bincang pelan pengunduran Mubarak

1 Rabiul Awal 1432H.

WASHINGTON: Amerika Syarikat nampaknya tidak capat berselindung dengan campur tangan dalam krisis politik di Mesir. Menurut suber dari AFT, pegawai-pegawai Amerika sedang berbicang dengan pegawai Mesir satu rancangan untuk Presiden Hosni Mubarak berundur serta merta dan melepaskan jawatan kepada kerajaan peralihan yang diterajui Naib Presiden, Omar Suleiman, lapor The New York Times.

14 ulasan:

joecharlie berkata...

KRISIS MESIR : MISI SELAMATKAN PELAJAR OLEH UMNO !


macamni la bro. tak payah nak hipokrit.

pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je.

bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO. KLIK SINI

Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM

Awanama berkata...

Di zaman era dunia tanpa had maklumat masih ada berfikiran kuno dan sempit. Rakyat Malaysia adalah tanggungjawab kerajaan Malaysia. Politik kepartian hanya alat untuk menjadi pemerintah. Parti yang menjadi pemerintah wajib melindungi rakyatnya. Cuba lihat situasi di Israel. Ramai warga Israel masih menjadi warganegara rakyat negara asal mereka. Apabila ada krisis kerajaan negara asal mereka tetap ambil berat kerana bertanggungjawab.

Rakyat Pakatan berkata...

Assalam. Khas kepada joecharlie -'MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO'??? ni bukan IHSAN le bro! tapi TANGGUNGJAWAB kerajaan kepada semua rakyat! Kalau IHSAN maksudnya tak bagi pun takpe, tapi kalau TANGGUNGJAWAB tu maksudnya kalau tak mahu bagi, janganlah jadi kerajaan. Ingat!! duit yang digunakan untuk tujuan tu adalah duit rakyat yang di kutip dari berbagai cukai!!! Bro ingat cuma pakai duit tabung UMNO sepenuhnya ke???? Lu tak nak hipokrit, tapi lagak lu sebagai penyokong UMNO nampak riak dan angkuh tak kena tempat!!!! Wassalam.

Awanama berkata...

alamak brader apasal la lu punya pemikiran singkat sangat??? yang pegi sana semuanya warga tudm... tudm tu pun umno nak cop orang dia ke??? yang bermati matian bergadai nyawa tentera udara apa kena mengena tentera dengan parti politik??? biasala kalo kat tv ngan media semuanya umno je bagus orang lain salah... orang umno dok mengangkang kat depan tv je... entah2 solat hajat pun umno tak buat setakat suruh tok2 imam je yg buat... umno punya orang setakat nak tumpang glamer je masuk tv kononnya diorang je bagus suka tolong org lain... kalo pakatan jadi kerajaan malaysia pun diorang akan buat benda yg sama suruh tentera ambik alih tanggungjawab, tapi kalo pakatan mungkin lagi awal dah ambik diorang balik takde nak tunggu orang kat sana dah ramai mati baru nak angkut balik... lagi sekali saya ulang yang pergi sana adalah tentera udara di raja malaysia bukannya orang umno...tudm takde kena mengena dengan umno atau pas...

Abu Hasan Chan berkata...

Sebab ada di kalangan anak-anak orang UMNO sendiri menjadi penyokong PAS. Adalah tidak logik anak-anak orang PAS sahaja yang belajar di Mesir. Di Mesir sendiri ada pelajar-pelajar Melayu yang buat Kelab Penyokong UMNO. Masa-masa saat merbaya untuk melarikan diri ...orang tidak bertanya kamu orang UMNO atau PAS , asalkan kamu anak-anak Melayu , kamu mesti diselamatkan.

Jika penyokong-penyokong UMNO sahaja yang selamat pulang , nanti ORANG MELAYU Pas yang sengaja dianiaya oleh ORANG MELAYU Umno ..dibiarkan mampus di Mesir ?

Jika kapalterbang Amerika yang datang memberi bantuan kemanusiaan , tentu mereka akan bawa pulang rakyat Amerika saja. Jika kapalterbang UMNO yang datang menyelamat RAKYAT SATU MALAYSIA , hanya UMNO sahaja yang layak pulang ke Malaysia ?

Awanama berkata...

untuk pengetahuan otak sempit yang menulis komen bahawa pelajar mesir ni penyokong pas.. kena tahu bahawa disana juga ada KILAB UMNO.. Kenapa tak pertikaikan KILAB UMNO ni.. Dan adakah pelajar di mesir bukan rakyat malaysia.. Kita bukannya arahkan UMNO yang bawa balik pelajar malaysia.. Kita arahkan kerajaan Malaysia la ngok..

UMNO apa ada.. tempah baju gerak gempur untuk kempen UMNO pun tak mampu nak bayar... Parti paling bankrap yang ada di Malaysia ni.. Poster pun tak mampu nak bayar.. POOOOOODAAAHHH..! Buka la sikit mata hati tu wahai pencacai UMNO..! Asyik duk korup dengan duit rakyat je.. Pergi jahanam la kamu semua.. Semoga kamu dilaknat di NERAKA Allah.. Ada atas muka bumi ni pun, buat menyusahkan aje.. semoga Allah hancurkan kamu dan pakatan jahat kamu itu...

Awanama berkata...

Salam bro joe...
jangan ingat Universiti Al-Azhar sahaja dimesir...kalu situ memang penyokong Pas ramai...banyak universiti kat mesir tu..tengok yang balik semalaam tak bertudung pon ada

mat sempit berkata...

bro...lu ni otak sempit leeerr...

cam ni ler cara org UMNO berfikir...dalam keadaan cam ni pun lu nak berpolitik lagi...

lu pikir laar sendiri...

kita org Malaysia...gua ni tak der sokong mane2 parti...dari cara lu ni gua nampak lu olang UMNO yang berjuang utk kebangsaan...

lu pikir sendiri bro...yg kat sane tu rakyat Malaysia...dalam IC tak der plak cakap lu org PAS atau UMNO...jgn berpikiran sempit bro...

kerajaan China...Korea...dah awal2 lagi selamatkan rakyat mereka...apsal Kerajaan kita (istilah lu kerajaan UMNO) lembab sangat....

lu pikir laaarr sendiri...

betul leerr yg aku dengar...berjuang untuk bangsa ni bawa pecah belah...kita berjuang utk ISLAM cover semua bangsa...sesuai dgn konsep 1 Malaysia...

- ismisyakila - berkata...

"MISI SELAMATKAN TENGKOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO."

Anda berkata seolah-olah nyawa Mahasiswa Mesir terletak bawah kerjaan UMNO!. Tidak sama sekali. Hidup mati kita atas peliharaan ALLAH.

Berhati-hati dalam berkata. Kerana ia melibatkan soal aqidah kita.

Awanama berkata...

Ni masalah UMNO yang bangang. Garis pemisah antara parti dan kerajaan dia tak faham. Yang dia nampak harta kerajaan adalah harta UMNO. Tapi Harta UMNO tak pulak dia kata harta kerajaan. Bodoh punya UMNO.

mat sempit berkata...

gua tak bleh paham ler klu org yg bleh terpengaruh dgn blog UMNO ni...semua kene upah...

org kampong pun bleh pikir ler bro...

joecharlie...mane org yg se`fikrah` dgn lu...gua tak nampak org backup lu bro...

tak nampak pun org sokong UMNO...tau2 jer dah menang...lu kasi ingat same lu punya pemimpin...jangan main kotor...fight cara anak jantan...kita jumpe PRU13...

kasi tau same pemimpin UMNO lu tu...suruh mereka belajar dari keadaan kat mesir tuuu...klu rakyat terus ditindas...barang naik (BN)...rakyat akan bangkit...jangan terus bodohkan rakyat...

amacam bro...akai ada kaaaaa

demam bola berkata...

Gelak kuat2....brader joe nak UMNO tuntut balek ke harta 'mereka' lepas tolong student kat mesir sana..

jangan bro,nanti Tuhan tuntut semula harta rakyat malaysia membanting tulang keluar tulang belikat semua nak bagi menteri kat atas makan sedap.

semoga harta UMNO yang melimpah ruah tu diguna kan dengan ikkhlas demi kesejahteraan rakyat malaysia di mana sekalipun

-hipokritkah PAS kalau UMNO hipokrit kuasa dua telan duit rakyat then mengaku itu semua duit usaha mereka semata2 tanpa konsider usaha rakyat bawahan

pikiaq bebaik bro joe sebelum kelua kenyataan mengaburi mata rakyat yang tengah cerah guna lampu minyak tanah..

semua kami adalah penyokong dan akan sokong PAS tidak kiralah student di Mesir atau tidak jika sekiranya penggunaan duit rakyat oleh United Malayan Nation Organization (UMNO) semakin jelas

Qaseh Bonda berkata...

Kesinlah kat puak2 tak faham konsep. Tak kiralah dimana pun berlaku asalkan diluar negara, tanggunjawab kerajaan yang perintah la nak buatmacam mana. Yang tak pasai2 dok marah kat Pas pasai apa!!

Ni la melayu kalau pasai nak peleceh orang melayu memang depa nombor satu. Yang dok benci sangat kat Pas pasai apa?? Dah tak mau nak sembahyang, punya pasai hampa la!! jangan dah marah kat Pas, marah kat diri sendiri tu dulu.

Nak belar Medic kat Yaman murah gler! Rakyat depa lagila..percuma saja..adapun takat yuran lima enam ratus saja duit depa,

Berbalik kat negeri kita...beratus ribu nak kena berhutang dengan kerajaan kalau nak belajar Medic kat IPTA. Yang tu pakat tak mau tolong pikiag pasai apa kerajaan jadi lintah darat pada rakyat dia sendiri. Ni lagi satu punya info bangang dari doktor kerajaan sendiri.

Ada ka patut MARA pula dok biaya pinjaman ratusan ribu pada rakyat sendiri yang belajar medic di kolej swasta dalam Malaysia. Dah la student macam hampeh!! Mara taja pulak tu. Mana tak hidup kolej swasta macam cendawan tumbuh kat Malaysia dah la ni.

Yang ni yang kita kena perjuangkan demi rakyat. Tak payah la dok maki hamun PAS ka DAP ka kalau kail tu panjang sejengkal.

Awanama berkata...

salam stu malaysia,x pyah nak politik kn tentang isu di mesir,tentang spe nak selamat kn spe,tepuk dada tnye selera