11 Februari 2011

Nik Aziz rasmi Markas Induk PAS Merlimau esok

08 Rabiul Awal 1432 H.

JASIN, 11 Feb: Perasmian Markas Induk PAS PRK Merlimau di Taman Muhibbah, Merlimau oleh Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang dijadualkan pagi ini ditunda pada jam 11.00 pagi esok (12 Februari).

Setiausaha Jabatan Pilihan raya Negeri Melaka, Bahiki Ismail berkata, lain-lain program yang melibatkan Tuan Guru termasuk menghadiri program sambutan Tahun Baru Cina di Markaz PAS Merlimau pada 8.00 malam ini tidak berubah.

Tambahnya, Tuan Guru juga akan menyampaikan ceramah bermula jam 9.00 malam esok di As-Solihin Merlimau bersama-sama dengan Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Harakahdaily/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam...

Igin sekali memesan kpd pimpinan PAS agar jgn lg sesekali menyebut dan mengatakan dlm kempen "kalau undi PAS masuk syurga dan undi UMNO jadi kafir".. Jgn sesekali sentimen ini dimainkan. Byk org akn naik marah krn mgkn ada saudara mara mereka yg tdk menyokong PAS tp sokong UMNO. PAS perlu melakukan strategi yg lebih baik dan tdk terlalu menekan perasaan org. Tdk pula berkempen dgn cara psikologi yg terlampau.

Didalam ceramah cuba mainkan isu Mesir dan Tunisia. Bagaimana beraninya rakyat Mesir dan Tunisia bangkit membawa satu perubahan besar dlm negara mereka. Wpun ada yg terkorban tapi mrk dianggap wira krn berusaha utk menidakkan pemerintahan diktator. Isu penting yg perlu di bawa ke Merlimau nnt ialah, harga brg naik, myk naik, kesan pembelian kapal peronda laut berharga RM6 bilion, jambatan kontroversi di KLCC, maruah negara, dan apa yg perlu difikirkan oleh pimpinan PAS.

Bermulanya PRK inilah sebarkan kpd rakyat bhw kuasa rakyatlah yg akan menjadi suara yg paling berkuasa sekarang. Walaupun sblm ini mrk dilaungkan begitu tp mengambil contoh di Mesir dan Tunisia serta terbaru mgkn Algeria, rakyat akan terpesona dan mgkn akn merasakan kuasa mrk lbh besar daripada kuasa pemimpin diktator.

Hujahan ini akan sedikit sebanyak akn membangkitkan semangat para pengundi atau pun rakyat yg lain. Hrp sngt jika kali ini PRK memihak kpd PAS.

Wassalam....