27 Mac 2011

Hukum UMNO dan BN yang sudah hilang akhlak dan moral

22 Rabiulakhir 1432H. [MOD] - Berikutan dengan gangguan melampau pihak pasukan keselamatan terhadap ceramah DS Anwar beberapa hari lepas saya terpanggil untuk mengeluarkan beberapa kenyataan seperti berikut : 1. Saya membantah segala bentuk gangguan dan halangan kepada rakyat Malaysia yang telah dibenarkan sesuai dengan Perlembagaan Negara untuk bergerak dan berhimpun secara bebas. 2. Tindalan menganggu ceramah yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat adalah tidakan bacul dan penakut BN untuk menghalang rakyat mendengar penjelasan dan pembelaan diri dalam kes fitnah video sex terhadap ds anwar . 3.Apa saja langkah yang digunakan ubtuk menghalang rakyat mendengar penjelasan dan pembelaan diri ds anwar adalah tindakan yang tidak demokratik dan bertentangan dengan slogan "rakyat didahulukuk,". 4. Sebenarnya rakyat telah jemu dan muak dengan pemberitaan yang berat sebelah dan banyak berunsur fitnah kepada Pakatan Rakyat dan pemimpinnya, kerana itu mereka telah beralih kepada media dan maklumat laternatif bagi mendapat pejelasan yang sebenat. 5.Kersana itu usaha menghalang ds anwar dan ceramah penjelasan tersebut adalah satu langkah untuk melindungi kejahatan yang dilakukan oleh UMNO dan pimpinan BN yang lain. 6. Sepatutunya pihak keselamatan hendah lebih awal dan terlebih dahlu menganggu dan mengacau kejadian menayang video lucah di carciosa seri negara kerana ianya jelas bercanggah dengan unddang-undang negara serta melanggar tatasusila agama dan moral juga adat ketimuran. 7. Adalah tidak masuk akan pihak yang menyang dan menganjurkan sesuatu yabg melanggar undang-undang dibiarkan bebas dan semacam dilindungi sedangkan pihak yang difitnah dengan tayang itu dihalang sekeras-kerasnya untuk memberi penjelasan. 8. Oleh itu saya mencabar pimpinan UMNO dan BN menyediakan palatform yang sesuai dan dibenarkan kepada ds anwar bagi memberikan penjelasanya, bukannya menghalang dengan cara tidak bertamaddun. 9.Segala tindakan UMNO dan BN merosakkan sistem kehidupan beragama dan bermasyarakat di negara malaysia yang kita cintai, tindakan mengnanjurkan tayang video fitnah membuktikan bahawa pipinan UMNO dan BN sudah rosak dan tidak boleh diharapkan lagi. 10. Olah itu saya menyeru rakyat malaysia dimana sahaja anda berada untuk memperbetulkan kepincangan tersebut dengan memberi laluan kepada PR mentadbir negara. Kejahatan UMNO dan BN mesti diubah dengan setiap undi dari rakyat Malaysia yanag mengharapkan ujudnya negara yang aman dan makmur dengan pemimpin yabg berakhlak dan bermoral. Kenyataan Media/27 Mac 2011 Drs. Khalil Idham Lim Ketu Penerangan PAS Perak

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku rasa UMNO dah bayar pada CEO facebook dan twitter supaya padam tweet DSAI pada jam 9.20pm hingga 10.40 pm.

Amacam? Suruh DSAI guna alasan ni.

Nasib baik la Facebook dan tweeter bukan ciptaan dan milik rakyat Malaysia.

kalau tidak mesti puak pakatan kata UMNO dah bayar ceo facebook dan tweeter.

wolff

Tanpa Nama berkata...

Marilah kita semua hadhir di majlis Solat Hajat besok 28 Julai 2011 mulai jam 7 malam bersama2 bermunajat memohon petunjuk dan memohon Allah gagalkan segala usaha2 golongan fasik dan anti Islam yang menjalankan kerja2 syaitan laknatullah. Marilah kita tinggalkan hal2 dunia buat sementara dan mengingfakkan tenaga dan masa kita untok nmembuat kerja yang mulia ini, moga2 Allah menerimanya sebagai satu ibadat dari kita. Amin.

azman kamarul berkata...

Jangan biarkan umno terus mentadbir negara ini. Memalukan rakyat dan nama negara ini bila umno dan pimpinan mereka menggunakan lubang dubur dan kemaluan untuk mengekalkan kuasa mereka.JANGAN SAMPAI NEGARA INI DIKENALI SEBAGAI NEGARA DUBUR DAN KEMALUAN!

Tanpa Nama berkata...

memang kena ubah dan gunakan peluang di peti undi aku setuju dgn ulasan panjang lebar di atas, aku akan buat solat sunat hajat 12 rakaat di rumah krn menurut para Wali Allah solat hajat 12 rakaat tidak tertolak doanya oleh Allah swt dan di ikuti solat2 sunat yg lain seelok2nya tepat jam 12 tgh mlm dan lebih afdhal tgh mlm jumaat.smuga segala kejahatan yg dilakukan oleh juak2 umno ni balik kpd mrk sendiri,insyaAllah.