05 Mac 2011

Kereta Anwar dikepung dan dibaling batu.

30 Rabiulawal 1432H. [MOD] -
Oleh: WFAUZDIN NS

MUHYIDDIN secara terang-terangan merestui tindakan tidak bertamaddun beberapa kumpulan yang mengkasari DS Anwar yang berkunjung ke Felda Jengka 22 pada Khamis malam lepas. Kereta yang dinaiki oleh DS Anwar dikepung dan dibaling batu oleh sekumpulan `monyet' upahan.

Apa kata Muhyiddin selaku PM 1 Malaysia? Beliau memberi komen seperti orang bodoh iaitu katanya, "Insiden Datuk Seri Anwar Ibrahim dikasari di kawasan Felda di Kerdau mungkin disebabkan penduduk kawasan itu menyampah dengannya.

"Itu (terjadi) kalau orang Felda tak boleh menerima Anwar. Kerana itu kampung mereka sendiri, itu hak merekalah," kata Muhyddin yang juga timbalan presiden Umno.

"Mungkin kerana mereka dah menyampah, (dan) tidak hendak dengar lagi cerita karut-marut dan berdosa lagi. Jadi lebih baik (Anwar) jangan masuk."
(Malaysiakini)

Itukah komen dari seorang PM? Bayangkan jika Muhyiddin bertandang ke Kalantan, Selangor atau P.Pinang yang ramai orang tidak suka kepadanya maka beliau dilakukan sedemikian? Agak-agaknya apa komen beliau? Agak-agaknya pihak polis akan buat apa? Mesti kecoh Utusan Meloya dan TV 3 suku akan ulas macam lalat hurung tahi.

Dilaporkan sekitar tapak ceramah ditabur dengan paku dan beberapa kenderaan mengalami kerosakan. Ini kerja bangsat dan bacul oleh puak yang tidak beragama dan tidak bermoral. Pemimpin yang merestui puak ini pun setaraf dengan mereka juga.

Satu kelemahan di pihak kita ialah kita mungkin tidak mempunyai satu Unit yang mampu mengawal pimpinan kita. Jika ada pun, kita mungkin tidak merancang serapi mungkin apakah tindakan yang boleh kita lakukan jika berlaku situasi seperti itu. Sebab itu saya ada menulis di sini betapa kita perlu wujudkan Unit Gerak Jihad. Tidak mustahil suatu hari nanti kita hanya mampu melihat Tuan Guru Nik Aziz atau Tuan Guru Hj Hadi dibaling batu atau diludah oleh `monyet-monyet' upahan Apco itu.

Ini satu pengajaran buat kita yang sering lalai atau tidak peka dengan aspek keselamatan pimpinan dan para penyokong kita. Bagaimana mungkin puak mereka boleh datang ke tapak ceramah kita dengan melakukan kerja menabur paku-paku di serata tempat? Mana mungkin kenderaan yang membawa pimpinan kita tidak dikawal serapi mungkin? Kita mahu harapkan kawalan pihak Polis semata-mata?/wfauzdin.blogspot.com

7 ulasan:

u**o berkata...

susuh aa klu lagu ni...x tau nk ckap aper...BN....BN...

Tanpa Nama berkata...

Depa ni patut dikenakan ISA.

Tanpa Nama berkata...

maka jika selepas ini berlaku perkara yg sama kpd puak2 gerombolan.. kita boleh gunakan hujah yg sama.. sudah tidak berakal agaknya TPM gerombolan ini.!

Tanpa Nama berkata...

ok kalau mcm 2 pasni lau ade yb bn msok kampung aku....
aku bleh la bakar kereta dye kan....
yelah sebab ak menyampah ngan dye....
aku boleh wat pape la sbb kampung ak....

Tanpa Nama berkata...

umNO & bEnd dah expired & dah hilang kelayakkan utk memimpin negara malaysia. yg memenangkan bEnd dlm siri2 pilihanraya sebelum ini adalah terdiri dr buruh2 paksaan/upahan spt SPR & PDRM.

Tanpa Nama berkata...

takpe, nnti aku baling mohyidin dgn batu... sbb aku dah cukup menyampah dgn puok2 ni.

Tanpa Nama berkata...

Yang buat tu bukan orang Jengka tetapi orang luar yang menyibuk di Jengka.Kami orang Pahang tidak berperangai begitu,kami tahu adab-adab berpilihanraya.Perlu diingatkan kepada orang-orang luar jangan nak memburukkan nama baik orang Pahang.Kami tahu membezakan yang mana berperangai binatang dan berperangai manusia.Jangan cuba cabar orang Pahang dan kalau nak berperangai macam binatang balek ke negeri masing-masing.