30 Julai 2011

Najib resmi Perhimpunan Agung MIC dgn janji baru kepadda kaum India, siapa percaya ?

28 Syaaban 1432H. [MOD] -

Sebentar tadi saya sempat menyakiskan siaran langsung ucapan Najib semasa merasmikan Perhimpunan Agung MIC dengan pengumuman Presiden MIC dilantik ke jawatan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Saya yakin pengumuman itu tidak lain demi untuk mengembalikan sokongan kaum india kepada parti yang berjaya menjadi pilihan dan harapan kepada kaum India di Malaysia dalam wadah BN.

Ia ibarat gulaIgula baru kepada kaum india dalam persiapan Najib dalam mengintai tarikh PRU ke 13. Sealain itu belau menawarakan gaji minuman pekerja estet dari kaum India RM 500 sebulan dan beberapa tawaran lain.

Tepukan gemuruh dari pimpinan MIC dan para perwakilan sekali pandang menimbulkan rasa gerun dengan ada kemungkinan kaum India kembali setia kepada MIC db BN ?

Namun saya teringat kepada beberapa dailog saya dengan beberapa pemuka kaum India beberapa hari lepas dan bagi mereka yang berada di luar dewan persidangan itu. Jelas saya masih yakin mereka tetap akan bersama gelombang rakyat untuk menolak pemimpin yang hipokrit termasuklah dari kaum India.

Mereka boleh terpekik dan terlolong dan rasa seronok dengan tawaran dan pemberian Najib, namun mereka pastinya tidak akan melupakan dosa pemimpin mereka termasuklah samy vellu yang telah mengkhianati kaumnya.

Malah orang India sudah punya pemmpin mereka yang duduk dalam Pakatan Rakyat dan memberi harapan baru kepada kaum India.

Biarlah Najib terus dengan trend lama dengan mengula-gulakan kaum melayu, cina dan India dengan pelabagai slogan dan tawaran.

Mereka sedang menunggu untuk dihukum dan hayat BN pasti akan berakhir pada PRU ke 13 nanti.

Khalil Idham Lim
Kuala Lumpur, 30 ;uly 2011.
(Posting via Blackberry)

Tiada ulasan: