05 Oktober 2011

MBSA Lancar Ops Kolah Cegah Wabak Demam Denggi

7 Zulkaedah 1432H. [MOD] -

SHAH ALAM 5 OKTOBER : Aktiviti kawalan dan pencegahan demam denggi di kawasan bandar raya Shah Alam terus diperkasakan melalui Ops Kolah yang dilancarkan oleh Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) untuk mengawal penyakit demam denggi khususnya di kawasan premis bertingkat.

Pegawai Perhubungan Awam MBSA, Shahrin Ahmad berkata melalui pemantauan MBSA mendapati kolah mandi menjadi salah satu faktor yang menyumbang kepada pembiakan nyamuk aedes.

” Justeru pelancaran Ops Kolah bertujuan untuk memberi pendidikan kesihatan,kesedaran dan peringatan kepada penghuni rumah bertingkat supaya menjaga kebersihan kolah mandi dari menjadi tempat pembiakan nyamuk aedes,” ujarnya dalam kenyataan media.

Pelancaran Ops Kolah disempurnakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kesihatan,Pekerja Ladang,Kemiskinan,Kerajaan Prihatin Negeri Selangor Dr Xavier Jayakumar bertempat di kawasan perumahan bertingkat (Flat PKNS), Seksyen 8, Shah Alam yang turut disertai oleh Datuk Bandar Shah Alam,Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan.

Beliau berkata MBSA amat serius dalam menangani masalah demam denggi dan amat berharap mendapat kerjasama dari masyarakat untuk bersama-sama berganding tangan bagi memastikan seluruh kawasan pentadbiran MBSA bebas daripada wabak denggi.

tv news/-

Tiada ulasan: