14 Januari 2012

Terima Kasih, Najib umum RM490 juta untuk projek tebatan banjir di Kerian

20 Safar 1433H. [MOD] -

Saya mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri 1Malaysia, Datuk Seri Najib Razak yang pada pagi ini mengumumkan peruntukan RM490 juta untuk melaksanakan projek tebatan banjir di Daerah Kerian bagi mengatasi masalah banjir yang sering melanda daerah itu.

Pengumuman itu di buat ketika beliau merasmikan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Kebangsaan 2011 di sini, sebentar tadi.

Perdana Menteri berkata, Kementerian Sumber Asli dalam Alam Sekitar akan memanggil tender bagi beberapa pakej pelaksanaan projek itu.

Beliau turut mengumumkan pembinaan sebuah hospital daerah.

Sebagai catatan, isu banjir yang berlaku di sekitar bandar Parit Buntar yang terletak dalam DUN Titi Serong berupa banjir kilat dan di sekitar Lembah Beriah dan Bukit Merah telah diperkatakan sekian lama oleh ADUN BN dan termasuk dari kami Pakatan Rakyat

Banyak kali ianya dipersoalkan di DUN Perak termasuk oleh ADUN PAS yang menang pada tahun 1999 iaitu Peguan Azhar Sharin.

Begitu juga ianya menjadi persoalan di Parlimen semasa Dato Hasan Ali dan sekarang YB Dr. Mujahid.

Alhamdulillah sudah hampir dengan PRU 13 ianya diumumkan dan semuga ianya buka sekadar pengumuman dan gula-gula.

Ini saya bangkitkan berdasarkan isu Hospital Daerah yang sekali lagi diumumkan oleh Najib pagi ini sedangkan pada kempen PRU 2008 program pecah tanah telah dilakukan di Simpang 5.Namun sudah hampir satu penggal pentadbiran namun belum dilaksana,dan ianya dijanjikan sekali lagi.

Tiada ulasan: