23 Mac 2013

Sempat panggil isteri sebelum maut

11 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


Sempat panggil isteri sebelum maut

Polis menjalankan siasatan awal di tempat kejadian.
Sempat panggil isteri sebelum maut

Muiddin.
ALOR GAJAH - "Ketika arwah suami memanggil nama saya, saya ingatkan kereta kami hampir dirempuh kenderaan lain sebelum kereta dinaiki meluncur laju dan merempuh timbunan dahan pokok di tepi jalan," kata Bibi Khunci Mohamad, 58, ketika menceritakan kemalangan yang mengorbankan suaminya di Kilometer 205 Lebuhraya Plus arah selatan di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, mangsa, Muiddin Abdullah, 64, memandu Proton Iswara bersama isteri, Bibi Kunchi, dari Subang Jaya, Kuala Lumpur, menuju Tangkak, Johor, sebelum hilang kawalan.

Bibi Khunci berkata, ketika kejadian, kereta yang dinaikinya bersama suami mengekori sebuah lagi kereta dinaiki tiga saudara mereka, namun secara tiba-tiba arwah mengadu sakit dada.

“Semasa memandu arwah beritahu hendak minum air sebelum mengadu seperti selesema berikutan pernafasannya tersekat-sekat dan saya beri minyak angin,” katanya.

Menurutnya, selepas suaminya minum sedikit air dan hidu minyak angin, tiba-tiba suaminya memanggilnya berulang kali sebelum kereta dinaiki merempuh timbunan dahan di tepi jalan, " katanya.

Saksi kejadian, M Saravanan, 34, berkata, dia yang memandu kira-kira 500 meter di belakang kereta mangsa pada mulanya menyedari kelibat kereta itu, namun beberapa minit kemudian kereta mangsa menghala ke kiri lebuhraya.

“Disebabkan laluan gelap, saya menyangka kereta itu sudah memecut laju, namun sebaik sahaja melalui jalan berkenaan saya lihat lampu belakang kereta mangsa menyala dan terus berhentikan lori untuk membantu,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian itu dan mayat mangsa dihantar ke bilik mayat Hospital Melaka  sebelum jenazah dituntut ahli keluarga.

Sinar harian/-

Tiada ulasan: