22 April 2013

Hanya untuk bantu kempen PAS


11 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -



KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib menamatkan desas desus penyertaannya dalam PAS apabila secara rasmi menyerahkan borang keahlian parti itu kepada Presiden parti itu, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, hari ini.
Dengan penyertaan itu, Muhammad berkata beliau berikrar untuk berkempen bagi parti itu pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) kali ini. 
“Sudah lama saya berhasrat untuk sertai PAS, malah sejak tahun lalu saya pernah menemui Hadi dan Timbalan Presiden PAS, Muhammad Sabu. 

"Cuma saya setuju nak umumkan keahlian saya dua hari selepas penamaan calon (hari ini) kerana mahu menghentikan spekulasi kononnya saya akan dicalonkan," katanya pada sidang media di ibu pejabat PAS di sini.


Muhammad berkata, beliau tidak berhajat menjadi calon sebaliknya hanya akan memberi sokongan dan berkempen untuk PAS dalam menyebarkan ajaran Islam sebenar.


"Selama menjadi Menteri Besar dan 40 tahun sebagai aktivis UMNO, saya tidak nafikan Malaysia dan negeri seperti Selangor maju tapi sudah tiba masa perubahan perlu dilakukan. 

"Kita mahu pengisian pembangunan yang dinamik ada roh (Islam), kalau tiada (roh) generasi akan datang akan terus bergelumang dengan masalah sosial. 

"Saya fikir mana parti yang boleh isi roh itu, tentulah parti yang perjuangkan Islam (PAS). Kerajaan sekarang pelaksanaan Islamnya tidak menyeluruh dan tidak jelas contohnya di sekolah pelajar Islam ada yang bertudung dan ada yang tidak," katanya. 

Sementara itu, Hadi menganggap penyertaan Muhammad sebagai satu sokongan yang cukup kuat berikutan pengaruh besar bekas Naib Presiden UMNO itu sekali gus menambah kekuatan PAS.

metro/-

Tiada ulasan: