22 Julai 2013

Chelsea belasah Malaysia 4-1

13 Ramadhan 1434 H. [MOD] -

Kelab Liga Perdana Inggeris (EPL), Chelsea FC menampilkan aksi menarik dan menghiburkan apabila dengan mudah mengalahkan Malaysia 4-1 pada perlawanan persahabatan antarabangsa di Stadium Shah Alam di Shah Alam malam tadi.

Pasukan 'Blues' di bawah bimbingan Jose Mourinho menepati ramalan apabila menguasai perlawanan dan hanya memerlukan masa enam minit sahaja untuk membuka tirai jaringan menerusi Bertrand Traore.



Chelsea menambah gol kedua pada minit ke-28 menerusi rembatan kencang Kevin De Bruyne dalam kawasan kotak penalti yang menewaskan penjaga gol Mohd Faizal Marlias.



Sebaik sahaja jaringan itu, De Bruyne mengalami kecederaan dan terpaksa digantikan dengan Islam Feruz.



Bagaimanapun, penyerang kebangsaan Mohd Amri Yahya mempunyai peluang untuk merapatkan jaringan pada minit ke-35 tetapi tendangannya dari jarak 25 meter dengan mudah diselamatkan oleh penjaga gol Mark Schwazer.



Sebelum perlawanan berhenti rehat, Chelsea memperkukuhkan kedudukan menerusi jaringan Romelu Lukaku pada minit ke-47.



Pada babak kedua, Chelsea tidak memberi tekanan kepada skuad bimbingan Datuk K. Rajagobal malah hanya menghasilkan gol keempat pada minit ke-89 menerusi Victor Moses sebelum tiga minit kemudian Mohd Fadhli Mohd Shas menjaringkan gol saguhati negara.



- Bernama

Tiada ulasan: