31 Oktober 2013

Serah balik susu tamat tempoh kepada BN

26 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -
Muhammad Faizal,31 Okt 2013

JERAI: PAS meminta ke semua penduduk yang menerima bantuan susu pekat yang telah tamat tempoh perlu menyerahkannya kembali di bilik gerakan Barisan Nasional (BN).

Pengarah Jawatankuasa Induk Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Limau, Datuk Mahfuz Omar pada sidang media di Markas Induk PRK Sungai Limau turut menasihati agar mereka yang menerima bantuan susu pekat dari BN perlu memastikan tarikh luput untuk mengelak berlaku keracunan.

"Saya meminta kepada BN agar membuat pengumuman kepada mereka yang menerima susu pekat tersebut mengembalikan kembali susu tersebut dan digantikan dengan yang baru.

"Kalau mereka tak mahu membuat apa-apa pengumuman, saya meminta kepada penduduk yang mendapat susu tersebut agar menyerahkannya di bilik gerakan BN dengan segera.

"Dalam pada itu kepada sesiapa yang mendapat bantuan dari BN perlu memastikan tarikh-tarikh luput agar tidak berlaku keracunan ketika menggunakannya," jelasnya.

Sebelum itu, Aishah Abd Rani dari Sungai Dedap yang tampil membuat aduan apabila turut menerima bantuan dari BN yang mengandungi susu pekat yang telah tamat tempoh.

Menurut beliau lagi, dia hampir menggunakan susu tersebut, namun dihalang apabila anaknya mengetahui ada laporan mengenai susu tarikh luput yang diberikan BN.

"Makcik tak perasaan susu yang beliau dapat itu sudah tamat tempoh penggunaan, beliau hampir menggunakannya.

"Namun sempat dihalang apabila anaknya mengetahui ada laporan mengatakan BN telah mengedarkan susu yang telah tamat tempoh.

"Ini laporan kedua dan saya pasti tentu masih ramai yang menerima bantuan sama, jadi sila pastikan tarikh tersebut sebelum menggunakannya," sambung Makcik Aishah.

Mahfuz turut mengulas satu kenyataan dari Ahli Parlimen Baling, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim yang meminta sesiapa mendapat susu tersebut membuangkannya sahaja.

"Jawapan yang mudah diberikan, sepatutnya BN kena bertanggungjawab menggantikan yang baru," ujar Mahfuz.

Tiada ulasan: