14 April 2008

Mesyuarat AJK Pas Pusat di Ipoh hari ini.

IPOH, 13 April :- Untuk kali yang ketiganya , PAS Perak menjadi tuan rumah untuk mesyuarat AJK Pas pusat. Kali yang pertama pernah diadakan semasa almarhum Ust. Fadzil Nor , kali yang kedua diadakan di Hotel Heritage Ipoh pada 12 Februri 2006. dan untuk kali ketiganya, pada hari ini PAS Perak menjadi tuan rumah dalam keadaan Pakatan Rakyat memegang tampuk pemerintahan negeri Perak.

Semasa berita ditulis mesyuarat sedang berlangsung di kediaman Resmi Menteri Besar Perak di sini. Mesyuarat dipengerusikan oleh Timbalan Presiden PAS, YB. Ust. Nasaruddin Md. Isa. Dimaklumkan Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Hj. Abdul Hadi Awang tidak hadir atas sebab-sebab kesihatannya sekarang.

Dipercayai antara agenda penting mesyuarat adalah berkaitan dengan tuan rumah Muktamar Agung yang akan diadakan pada tahun ini. Berkemungkinan besar Perak akan dipilih sebagai tuan rumah untuk kali yang pertama.

sebelum itu suatu jamuan rakyat yang dihadiri oleh semua pemimpin PAS Pusat dan negeri Perak telah diadakan di poerkarangan Pejabat Perhubungan PAS Perak di Bandar Ipoh Raya.

Dijangkakan sekitar 4000 orang pengunjung telah berpusu-pusu hadir untuk menikmati jamuan dan bertemu dengan pemimpin mereka terutamanya MB Perak yang sangat menjadi tumpuan ramai.

Tiada ulasan: