08 Mei 2009

TERKINI Jam 2:20 petang:Polis masuk campur

Polis sekitar 20 orang masuk campur termasuk yang berpakaian seragam menceroboh ke Dewan Perak yang mulia.

Terdapat usaha merampas kerusi Speaker

55 ulasan:

TpK berkata...

Yang tak berkenaan pun dah masuk campur? Terukle dewan yg mulia dihina sebegini? tak terasa apa ke "yang berkenaan" tu...??? pathetic!!!

Mohamad Fauzi Bin Hj Abu Samah berkata...

apa ni Polis boleh masuk Dewan ke?

Awanama berkata...

Polis dah bertindak diluar batasan serta kurang ajar

Awanama berkata...

hati 2X

Awanama berkata...

Perompak UMNO...

Awanama berkata...

Teruskan berjuang!.. Walau menitis darah sekalipun..demi tangisan rakyat.

Awanama berkata...

woiitt polis!!! haram jadah punya polis jangan nak cermarkan dewan

Awanama berkata...

Minta YB DRs buat ulasan secara LIVE si sini, mudah untuk kami yang megetp bibir skrg ni, geram...
http://chatroll.com/perak/embed

madkrie berkata...

Betul kata Mat Sabu.."Malaysia dah jadi negara POLIS"....hancus...

Awanama berkata...

polis pakai baju hitam.
sokong PR tu

Awanama berkata...

Kerajaan UMNOBN memang keajaan komunis

hafiz berkata...

bubar dun segera

Awanama berkata...

AstarghfirruLlah...Ya ALLah jgn diaibkan negeri kelahiran kami hingga sebegini.Ampuni lah dosa dosa YB agar mereka tenang kembali dan berfungsi sebagai insan berakal demi kesejahjeraan negeri dan rakyat yg dicintai. Nona Ratana Chulaborn.

Enche' Eyezoodean berkata...

harap YB dan Adun PR mempertahankan YB Siva hingga ke saat akhir. Doa kami bersama anda semua!

Ubaid Madani berkata...

Dimana letaknya kebijasanaan seorang "khalifah" bila rakyatnya bercakaran....Raja adil raja disembah.......

Anak Perelih berkata...

POLIS CELAKA.... ANJING BN

Awanama berkata...

Kalau PR dan rakyat tak buat sesuatu tentang perkara ini, Ana tak tau nak kata apa dah.

Ana amat berduka cita, demokrasi dipermainkan sebegini rupa.

YB-YB PR, perjuangkanlah suara rakyat. Ana dan rakyat yang mengundi anta senantiasa di belakang anta.

Jangan dibiarkan maruah kita dipermainkan, di sepak sebegitu rupa oleh mereka yg kononya berkuasa tapi TAK UBAH SEPERTI LANUN.

Serious Shepherd berkata...

20 polis digunakan utk masuk dewan semasa penjenayah bermaharajalela.

Tak selamat.
Tak aman.
Tak makmur.

Unknown berkata...

yg pakai baju kuning duk dlm bilik raja nak jd kongkang ke..bubar la dun mangkok punya manusia...

kkcross berkata...

apa dah jadi akibat ketamakan orang umno yang tak dapat menerima rakyat menolaknya.mereka orang umno yang buat hal tidak menguruskan rakyat perak sebabtu le jadi macam ni...
sepatutnya bn kena terima keputusan rakyat itukan demokraksi kate nye...
apala buat undang lepastu diorang yang langgar sendiri macam mana anak anak muda nak ikut
sebab tu le jadinye mat rempit buat la undang macam mana pun kalau pakai langgar je jadile macam ketam nak ajar anak jalan betul dan lurus...
aku sokong majoriti tak kirale aku setuju ketak tapi kalau nak faham demokrasi itu lejadinye sebab sesuatu benda tu mesti ada baik buruknye....

kopitelp16 berkata...

Perak sudah menjadi cowboy town. Dirogol dengan sepuas-puasnya oleh pihak yang tidak tahu apa ertinya demokrasi.

Polis adalah alat atau senjata utama mereka. Malaysia Boleh!

azhar berkata...

salam..
kasi Perak darurat lagi baik beb..polis mencampuri dewan....arahan speaker haram jadah..
zamry pun mb haram..

pemudakedah berkata...

memang sah negara malaysia dah jadi negara polis.

Awanama berkata...

polis dah kena selsema babi,tu yang tak boleh bezayang salah dengan yang betul

Awanama berkata...

bubar ajelah..

Awanama berkata...

inilah dia undang2 bn laknatullah

ariffz berkata...

pesanan kepada adun pr, bertahan dalam dewan. jangan biarkan anda di tarik keluar. laungkan Allahhuakbar, InsyaAllah jika Allah menolong anda pasti mampu. BERTAHAN!!!

Unknown berkata...

raja jgn jd mcm kongkang duk dlm bilik ajer mangkok...

Awanama berkata...

polis msok dwn mcm msok umh kite lak...
dh la x bg salam..

hehe

solahuddin the warrior berkata...

apa perkembangan, polis buat apa?

Awanama berkata...

dalam dewan pun nak tangkap...

Mr. President berkata...

kalu polis blh masuk campur, apa akan jadi di Parlimen nanti?

Muhammad Redhwan berkata...

Adakah mereka yang mengadakan kekacauan ini dikatakan mengikut undang-undang? Rakyat boleh lihat siapa sebenarnya yang melanggar undang-undang

Awanama berkata...

ni namanya tak reti perlembagaan dan undang2..!!!!!

Awanama berkata...

lepas ni aku dah tak nak hormat lagi dengan yang berhormat barisan nasional kat kampung aku. aku nak jaja kebiadapan sikap mereka

Awanama berkata...

speaker telah menolak usul pemecatan speaker Dun Perak. Justeru itu usul tersebut tidak perlu dibahaskan atau pemecatan speaker itu berlaku.. orang BN itu pun tak faham ke?

Awanama berkata...

semua yang terlibat dengan perampasan kuasa di perak ini samada yang merampas atau yang terlibat secara langsung dan tidak langsung adalah spesis dan keturunan haram jadah yang tidak memikirkan kehendak rakyat dan kemuliaan DUN itu sendiri. apa kah yang boleh diharapkan lagi kepada pemerentah, keluhuran perlembagaan, kedaulatan undang-undang, kesopanan dan kesusilaan.

Mr Sultonic berkata...

Haram Jadah Mangkuk Ayun!!!!
semua pakat jadi barua UMNO. Lawan Sampai Mati!! Takbir!!

Awanama berkata...

DYMM SULTAN PERAK.

PATIK YG PACAL HINA MEMOHON AGAR TUANKU MEMBUBARKAN DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK SUPAYA PILIHAN RAYA DAPAT DIBUAT SEGERA DAN BIARKAN RAKYAT MEMILIH WAKIL MEREKA. TOLONGLAH SUAPAYA TUANKU DAPAT BERLAKU ADIL.
RAJA ADIL RAJA DISEMBAH, RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH.

Nizam Mahmud berkata...

YB,

Sewaktu ucapan siapa pun, semua berdiri dan jerit sama.

Jangan hormati apa pun arahan speaker haram itu

Botak Kuala Kurau berkata...

da sudah jadi ni..
makin kalut di buatnya..
makin marah rakyat terhadap BN

apa kata kesemua 28 org ADUN PR letaj jawatan,
biar ada pilihanraya lain..
kita tengok sapa yang kena...

nixk berkata...

Speaker Sivakumar diangkut keluar Dewan

oleh G. MANIMARAN

IPOH: Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V Sivakumar dari Pakatan Rakyat yang tidak berganjak dari tempat duduknya sejak lima jam lalu telah diangkut keluar oleh pasukan polis keluar dari Dewan.

Walaupun tindakan membawa beliau keluar telah dihalang oleh anggota DUN Pakatan tetapi Sivakumar telah diangkut keluar dari Dewan kira-kira pukul 2.40 petang tadi oleh sepasukan polis.

Suasana dalam Dewan masih lagi kecoh dan kelam kabut sementara pergelutan antara anggota DUN Barisan Nasional (BN) dan Pakatan masih berterusan.

Dalam pada itu, Raja Muda Perak Raja Nazrin Shah masih berada di bangunan SUK negeri untuk merasmikan sidang DUN tersebut.

Baginda dijangka akan memberi ucapan Titah Diraja dalam waktu terdekat.

Sementara itu, Speaker baru 'lantikan' BN, Datuk R Ganesan kini mengambil alih tempat untuk memulakan sidang DUN negeri.

Bagaimanapun, tindakan Ganesan itu dihalang oleh beberapa anggota DUN Pakatan.

Awanama berkata...

aduhhh..ni da melampau ni..mcm ni ker negara demokrasi..demokrasi taik ayam gamak nyerr...

Awanama berkata...

YB2 Pakatan Rakyat...jgn lupa Solat...insyaallah ALLAH bersama kita

nixk berkata...

Speaker Sivakumar diangkut keluar Dewan

oleh G. MANIMARAN

IPOH: Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V Sivakumar dari Pakatan Rakyat yang tidak berganjak dari tempat duduknya sejak lima jam lalu telah diangkut keluar oleh pasukan polis keluar dari Dewan.

Walaupun tindakan membawa beliau keluar telah dihalang oleh anggota DUN Pakatan tetapi Sivakumar telah diangkut keluar dari Dewan kira-kira pukul 2.40 petang tadi oleh sepasukan polis.

Suasana dalam Dewan masih lagi kecoh dan kelam kabut sementara pergelutan antara anggota DUN Barisan Nasional (BN) dan Pakatan masih berterusan.

Dalam pada itu, Raja Muda Perak Raja Nazrin Shah masih berada di bangunan SUK negeri untuk merasmikan sidang DUN tersebut.

Baginda dijangka akan memberi ucapan Titah Diraja dalam waktu terdekat.

Sementara itu, Speaker baru 'lantikan' BN, Datuk R Ganesan kini mengambil alih tempat untuk memulakan sidang DUN negeri.

Bagaimanapun, tindakan Ganesan itu dihalang oleh beberapa anggota DUN Pakatan.

jujur berkata...

Peristiwa ini akan menjadi titik hitam dalam catatan sejarah demokrasi di Malaysia. Pendedahan dan catatan secara detail peristiwa ini harus didedahkan dan disebarkan kepada rakyat kebanyakan. Biar rakyat yang menilai secara adil.. Insyaallah rakyat kebanyakan akan menilai mana yang baik dan mana yang buruk.

Awanama berkata...

nak sangat kerusi tu.. YB kasi je lah, tak kalau belikan dema tu kerusi.. sebab kerusi pon dema nak kecoh...

Awanama berkata...

HARAP-HARAP TUANKU RAJA NAZRIN JANGAN DOK IKUT SAPA-SAPA LAA. MINTA TUANKU BUAT PERTIMBANGAN YANG ADIL. BIMBANG JIKA ADA YANG DIZALIMI MAKA AKAN BERLAKU BALA DAN MALAPETAKA YANG BERPANJANGAN ANTARA RAKYAT DAN PEMERINTAH YANG ZALIM.

Awanama berkata...

perangai UMNO/BN yang sangat menjijikkan, hasil didikan Mat Mongol

Awanama berkata...

samseng uniform. fight back.

WJ berkata...

i thought police has said that they do not have any authority to arrest anybody in dewan? They said this during Karpal sight's case in parliament.

jujur berkata...

Sedih melihat perkara sebegini berlaku di Malaysia. Pencabulan proses demokrasi berlaku sewenang-wenangnya.

Pegawai-pegawai kerajaan yang dibayar gaji oleh rakyat, dengan jelas memihak kepada parti politik tertentu sedangkan mereka dilantik untuk menguruskan/mentadbir/menjaga amanah rakyat.

Amat pilu kerana kuasa, darjat dan harta kita membelakangkan kepentingan rakyat kebanyakan. Hak-hak rakyat yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia dikhianati.

Awanama berkata...

aku rasa PR lagi gila kuasa dari BN. dah takde majoriti tu duk dendiam je lah!!!! next PRU melingkup la PR nih!!! ikut sangat lah DAP/PAP tu. bastard!!!

jebat berkata...

salam perjuangan ...

dah dpt tangkap peragut rempit ker
perjuangan yg belum selesai .......

Awanama berkata...

kadang2 terpikir juga sbb apa jenayah byk betul sekarang ni.. sbb kerja polis sekarang ni hanya tangkap orang politik.. bukan tangkap penjenayah.