08 Mei 2009

Hampir semua ADUN PR dan BN berada di Dewan.

Ganesan dihalang oleh ADUN PR diiringi dengan laungan bubar Dun.ADUN PR suruh dia keluar sebab dia bukan ADUN.

Syiling Sidang haram

Sidang yang ditangguhkan sejak sejam yang lepas akan dimulakan bila-bila masa. Jangkaan seterusnya amat sukar untuk dipastikan setakat ini.

Menurut maklumat yang saya terima Raja Muda Perak masih berada di kamar Diraja untuk menerima isyarat bagi merasmikan sidang pada hari ini.

Kekecohan mengenai status 3 katak dan 7 ADUN yang digantung mewarnai perjalanan DUN Perak pada hari ini.

22 ulasan:

Awanama berkata...

nape speaker siva x proceed je sidang. biak pi la adun2 haram tu...

datoseri berkata...

Salute to all the ADUNs of PR for standing up to the agressors and fighting for the ordinary rakyat. Your sacrifies will be remembered!

"Together we can bring back democracy!"

Awanama berkata...

bila nak abis da........

Botak Kuala Kurau berkata...

3 ekor katak apsal tak kluar2 lagi ni,
ganesan sungkai takdak akai ( ular lidah berungkai ) kaki sibuk, hidung tak mancung pipi tersorong-sorong...

Awanama berkata...

kenapa perlu semua rehat sejam??saper yg annouce suh rehat tu??ganesan aka speaker haram kan??wat per follow dier...kita teruskan jerk sidang dun tuh...

A-I-B berkata...

JANGAN SAMPAI ADA ADUN ISLAM DARI PR TAK SOLAT. KERANA SOLAT ITU TIANG AGAMA. BIAR ADUN UBN SAJA KALAU NAK TINGGAL SOLAT KERANA MEREKA PENTINGKAN DUNIA DARI AKHIRAT.

Awanama berkata...

patahkan je mic speaker haram

Mr. President berkata...

YB Pakatan Rakyat, Jaga 'Bukit Uhud' sampai titisan keringat terakhir!!!!! Kami mendoakan anda semua..... Amin

TpK berkata...

Katak 3 ekor tu memgle taknak mengaku juga depa dah letak atau terletak jawatan. So, PR patut usul je berkali2 pun takpe, gantung katak-katak tu. Lepastu usul pecat pulak OKU Hee dari jawatan Timbalan Speaker...ye lah...dah dia tak ngaku letak jawatan ADUN, jgn kasi chan dia jadi Timbalan Speaker pun!!

Awanama berkata...

Drs,Ada "hidden agenda" MB kudeta nak buat sidang diluar Dewan ker?Dgn alasan mic tak berfungsi? Nona Ratana Chulaborn.

Awanama berkata...

saya pun x fahamlah kenapa yb pr perlu ikut cakap speaker haram bn tu....

Awanama berkata...

NOW WHO IS THE SPEAKER?

Sham berkata...

Sepanjang saya mengenali YB Siva dalam beberapa kali mengadakan liputan sidang DUN, ini lah pertama kali saya melihat beliau cukup tegas dalam menegakkan peraturan dewan.

Peraturan dewan bukan milik YAB MB, tapi kuasa mutlak Speaker, sama ada ia dibuat dibawah pokok dgn tiupan angin panas, mahupun di bawah siling dengan hembusan angin sejuk pendingin hawa.

Makkal sakti!

Awanama berkata...

Cuba bertahan hingga jam 5.00 - tangguh lagi sidang sampai esok pulak. Kawal kerusi speaker. Wah berat juga jadi YB ni..MB Haram tak keluar ke? Ngape takut nak tinggalkan DUN...

Awanama berkata...

ape dah jadi dengan sistem kite ni weh...

Awanama berkata...

Demokrasi bukanlah ajaran Islam,
Demokrasi adalah ciptaan Greek & Yahudi..

Awanama berkata...

masing2 tido dalam dewan je le..minta bantuan makanan dari FRU.Dato SUK, sila buat tempahan makanan untuk 59adun hari ini.esok kira lain. SOLAT jgn Tak Solat...

Awanama berkata...

bila datang yang haq, yang batil akan lari...

Awanama berkata...

aku pun dah naik tak faham
Raja Muda belum lagi merasmikan sidang DUN, tapi puak MB Haram se haram-haramnya dok buat usul macam2.
Baik hang buat usul kat rumah hang aja Zambry oooi

Awanama berkata...

yakinlah dengan sebenar2nya.. yang batil akan lari bila datang yang haq

Unknown berkata...

ADUN-ADUN PR bukan bodoh. takkan la smpi tak solat. dorg tau tanggungjawab masing2.

Awanama berkata...

buat lah bawah pokok ka, bawah tangga ka, dalam jamban kaaaa.....
naik koi gila MB Haram ni.
Mai kita pakat2 dok doa bagi Zambry GILA