08 Mei 2009

Hee, timbalan speaker cuba ambil kuasa Speaker yang masih sah.

Hee dkerumuni oleh ADUN PR ketika cuba merampas kerusi Speaker

ADUN Jelapang yang digantung dan dihalau keluar oleh Speaker cuba merampas kuasa dengan cuba membuat pengumuman tetapi cuba digagalkan oleh kebanyakan adun Pakatan Rakjyat.

cubaan terbaharu itu nampaknya gagap dan nampak sangat menyalahi peraturan sidang. Hee nampaknya cuba memberikan pengumuman namun dihalang oleh ADUN Pakatan.

saya tidak pasti sampai bila keadaan kecoh ini akan berakhir.

19 ulasan:

gapodio berkata...

kalau dah berani sangat bagi la semua ahli mesyuarat tingkap ni maksud mesyuarat...
ini belum papa lagi dah tak berani nak bagi orang masuk dewan...
gantung sana-sini, halau orang keluar dewan...
logik ka gantung zambry dan 6 orang exco sebab pergi majlis yang dianjurkan oleh sultan??
3 orang yang bebas tu masih lagi ahli dewan undangan negeri yang sah...
dah ada precedent case dulu...
mahathir pun pernah wat statement pasal ni dulu...
try mesyuarat elok2, ni belum papa dah salah guna kosa...
celaka punya pengkhianat agama dan bangsa...

Awanama berkata...

halau hee keluar.... panggil pengawal dewan....


OKU kenit tue tak leh dibagi muka....

panggil pengawal dewan...

halau diorg cepat....

Awanama berkata...

Hee ni agaknya lulus tak UPSR?

Awanama berkata...

katak tue x leh bwat ape....

selagi ketua speaker ada...

dia x der kuasa...

halau org2 yang disebut oleh speaker...

panggil pengawal dewan...

azhar berkata...

salam...YB jangan kasi can sama depa...Speaker berkuasa penuh ...polis tak boleh sentuh dia...biar Speaker berkeras juga,...dalam dewan ni biar saja begitu..arahan Speaker muktamad ..zambry dan rakan tak leh masuk..surat mahkamah dulu itu bukan arahan bertulis cuma..tiada nilai...

Awanama berkata...

gapodia dah pening kepala...

dah la tue gapodia...

dah kritikal sgt kerrr ko tue...

masuk ICU lagi baguih...

halau mamak zombi sekali...

Awanama berkata...

salam yb, harap yb terus mengahantar maklumat terikini yang berlaku di Dewan Undangan NEgeri untuk tatapan rakyat perak. anakPerak

Amri Mat Saaid berkata...

he he gapodio tu le jadahnye kalau rampas kerajaan tak ikut prosedur sapo gak yg mulakan

Awanama berkata...

oi mamat ko plak kalau berani awat tak bubaq dewan 2x5 ja hangpa nie....

zakwan berkata...

Stand ur ground,Pakatan ADUNs
The rakyat of Perak n the entire Malaysia r counting on u

Nizam Mahmud berkata...

Mahathir dah kata Sultan tak boleh pecat MB

Anak Bangsa malaysia berkata...

Suara RAKYAT suara KERAMAT!!!!

Awanama berkata...

oi tak payah guna kataaan celaka dsbnya.... ni samseng ke

Awanama berkata...

pompuan haram, jual maruah, celake betul
memalukan makbapak, orang cina dan rakyat malaysia

Awanama berkata...

terajang je pinggang hee yang lembik sampai patah

sabarnusa berkata...

YB,
Baritahu pada Hee bawa yang 10 orang tu mesyuarat kat bawah pokok. Biar depa pulak kena sembur......

Awanama berkata...

...udah le mak bapak kamu kene ludah, kamu pon nak kene ludah juge ke...lepeh ni

ayie berkata...

assalamualaikum

sy nk respon ngan komen "gapodio"....ko paham peraturan persidangan dun tak?org yg dh digantung boleh masuk dewan ker?org yg dh diistiharkn letak jwtan adun masih lg jd adun ker?tlglah bukak minda sket,jgn jd bodoh dungu mcm pemimpin umno..zambry n 6 org tue digantung bkan sebab mnghadirkn diri dimjlis yg sultan anjur tp diorang digantung sebab menerima perlantikan sebagai MB n exco sedangkan MB dn exco yg sah masih dalam jawatan(xletak jawatan)...ko bukak minda sket n pk baik2 sape yg jd pengkhianat bngsa??kalu ko xpuas hati boleh cntact aku ayie_100983@yahoo.com..aku sedia bg penjelasan kt ko...ayie(generasi muda yg menyokong perjuangan PAKATAN RAKYAT)

Awanama berkata...

hee pelacur murah rm30 di lahirkan secara haram