08 Mei 2009

Inilah lah selayaknya untuk ADUN Katak.

Tandanama pada meja Hee berada di atas karpet lantai, ini lah yang selayaknya untuk Hee dan ADUN Katak yang lain sebagaimana yang saya dengar laungan dari ADUN Pakatan kepada mereka dalam dewan kelmari " Kerana kamu bertigalah hari ni jadi macam ni"

37 ulasan:

Awanama berkata...

Ya Muqollibal qulub, thabbit qulubana 'ala dinik wa 'ala tho'atik...

Awanama berkata...

3 orang yang umpama binatang. Tidak bertanggungjawab, tidak memperdulikan sentimen hati pengundi yang memenangkannya.

rmj berkata...

Jerit lah,tengking lah,ia tidak memberi sebarang kesan.

Katak katak itu sudah naik kejunjung.

Mereka ada duit, bermaana mereka ada kuasa melebihi segala gala nya.

Tidak ada apa lagi yang bolih menghalang.

PRU13 mereka pasti Menang lagi.,kerana rakyat cuma ingat segala kezaliman,penginayaan,ketidak adilan buat seketika sahaja.

Terutama MELAYU mudah lupa,di beri habuan ,mereka tetap undi BN punya.

Lihat di Bukit Gantang,Bukit Selambau ,peristiwa yang baru berlaku,berapa undi yang dapat di tambah?.

Malaysian-2Day berkata...

jgn takut nak publish komen aku ler bro, aku bukan mencarut atau merepek2 bukan2.

soalan aku satu je, masa ADUN BN lompat masuk ke PR sebelum peralihan kuasa tu, kamu tak pulak sebuk2 hal katak ni kan? hairan! Kamu seorang adun negeri perak, ini sikap kamu sebagai adun dari sebuah Parti ISLAM kununya? Pendirian bertukar2 macam cicak kobeng.

dino_yp@yahoo.com berkata...

Sudahlah YB, bila katak lompat lubang PR, katak tu kau kata mulia. Dah mual aku dengar. PR memang flip flop.

Awanama berkata...

Assalamualaikum ustaz

saya simpati atas segala musibah yang berlaku di negeri perak. cuma ingin berkongsi sedikit ilmu...moga dapat memberi sedikit ketenangan kepada hati kita yang sememangnya tidak merelakan tindakan zalim golongan tertentu.

menurut ustaz yusof embong yang sempat saya ikuti ceramahnya baru2 ini, musibah terjadi kerana 2 perkara samaada kerana ujian dari Allah atau balasan azab dari Allah. cara nak membezakannya mudah. kena check ada tak berlaku maksiat. jika ada maka itulah azab. begitulah sebaliknya.

kedua, seingat saya, dulu pernah ada kisah seorang wanita miskin yang dizalimi oleh seorang raja. wanita tersebut mempunyai rumah usang di luar istana lantas mencacatkan pemandangan istana tersebut. raja dengan angkuhnya memerintah supaya dirobohkan rumah tersebut. apalah daya seorang wanita nak melawan... namun disebabkan beliau dizalimi, doa beliau sangat makbul lantas diturunkan azab Allah kepada raja tersebut. maaf kurang ingat dah cerita ni, pasti ustaz lebih tahu.

moralnya, sesiapa dah berbuat zalim tu bersedia jelah kalau berani tanggung azab dari Allah. kita ni hidup sementara je. kuasa, tampuk pemerintahan bahkan boleh menjadi ujian daripada Allah. Sesiapa yang riyak, takabbur, menyalahgunakan kuasa, pecah amanah, balasan Allah pasti datang. kita hanya berusaha, hanya merangcang tetapi perancangan Allah jua lah yang terbaik. Janganlah berputus asa dan teruskan perjuangan.. doa kami sentiasa mengiringi perjuangan ustaz sekalian. kot2 yb siva pun ada berdoa saat dia dizalimi... walaupun non-muslim tapi dia hamba Allah juga, makhluk Allah juga... Allah maha adil... Allahuakbar....

Awanama berkata...

ZIONIS----NAJIB,ZAMRI,DATO SUK BARUA,GANESAN....INGAT MALAIKAT DOK CARI KAMU

Awanama berkata...

Kita harus berterima kasih kepada mereka kerana telah mendidik kita selama ini. Alhamdullilah, sekarang kita lebih faham dan bersedia kiranya perkara ini berlaku lagi nanti.

Dulu semua yang terlibat, tabahkan hatimu, teruskan usaha hingga PRU13 nanti. Jangan biarkan rakyat terlupa dengan perkara ini, kerana memang melayu mudah lupa bila disogokkan dengan hiburan.

Doa saya, agar Allah senantiasa memberi perlindungan kepada mereka yang taat dengan perintahnya.

Buat raja2 dan sultan2, rakyat lebih penting dari kemewahan. Harta dunia memang indah, namun tidak seindah harta akhirat.

Awanama berkata...

salam YB, bila dun bersidang semula.. ?

Awanama berkata...

Manakah yang lebih layak jadi pemimpin?
1. Orang Islam yang gila
2. Orang kafir yang waras dan mementingkan prinsip keadilan.

Anda hanya layak memilih satu jawapan, Jawapan lain atau komen lain menunjukkan anda seorang yang gila.

Awanama berkata...

Sekarang ini si Husam Musa sedang menwar2kan bahawa ada ADUN BN akan lompat ke PAS/PR

Saya nasihatkan pada si Husam ini,fikir betul2 dulu sebelum bertindak.Nanti jadi macam Perak kan?

Bila orang BN lompat ke PR,heboh seluruh negara dan diangkat darjat nya sebagai hero.Tetapi bila orang PR yang lompat ke BN,akan dikutuk habis habisan dengan caci maki yang amat memalukan.

Ingat wahai Husam,apa yang anda boleh buat, BN boleh buat juga tapi dengan 10 kali lebih efektif

Awanama berkata...

apa yang berlaku adalah satu peristiwa yang sedih dalam sejarah,namun apa jua tindakan kita perlu la penuh tanggungjawab dan yakin la jika PR ikut rentak BN maka akan rosak lah dan sama taraflah kita dengan BN,lakukan lah tindakan yang bijaksana dan berikan penerangan kepada rakyat jelata tentang apa yang berlaku dalam dewan dengan tepat,tidak perlu kita menokok tambah kerana yakin lah kalu kita dipihak yang benar akhirnya ALLAH akan membantu kita,mungkin masa ini Allah ingin menduga keikhlasan kita dalam menjadi pemimpin ..jika begitu biarkan kan sahaja....buat la solat hajat mohon bantuan penyelesain dari ALLAH,kerana tiada mudah sesuatu perkara itu selesai melainkan dengan kehendak ALLAH...sebagai MUSLIM kita kena yakin dengan kekuasaan dan keadilan Allah....marilah kita terus berdoa moga ALLAH lembutkan hati orang2 yang zalim......kalah pada kali ini tidak bererti kita gagal selamanya....kerana ALLAH itu maha adil Lagi Saksama....berikan penerangan dan biarkan rakyat membut pilihan mereka pada pilihan raya nanti....kuasa kita pada undi....mungkin pilihan raya negeri sukar berlaku namun pilihan raya umum bukanya lama lagi..insyaallah jika dengan izin nya sokongan akan memihak pada kita tanpa perlu bersusah payah kita berkempen kerana pada masa itu rakyat sudah betul betul faham apa yang berlaku.....kepada pihak pembangkang jangan terlalu gembira dengan kejayaan ini kerana jika kejayaan ini cuma dugaan dari AllAH maka bersedialah untuk menerima berita duka bila Allah mula menunjukan pembalasanya terhadap mereka yang tidak benar....tidak tahu siapa benar siapa salah kerana kedua dua mengaku benar...tapi yakin lah bila bukti dan kebenaran itu dibuka oleh Allah pasti kita akan tahu siapa yang sebenarnya betul....insyAALAH kebenaran akan terlihat jua nanti...amin

Awanama berkata...

kepada semua..sila ke laman youtube dan tgk clip video yg telah disediakan oleh malaysiakini.tv

AMIALHADID berkata...

kpd anon2 pro BN:
Yb bota laknat tu masuk PR bukan dipaksa..takkan nak dihalau. tapi yang 3 ekor katak tu diculik berhari-hari tup-tup jadi bebas sokong BN. Memang laknat la BN. Kalu BN Perak dah panas punggung tak tau jadi pembangkang ambil alih kuasa cara gentelmen la. Sekarang apa da jadi. Skrip lintang pukang. Ini ka cara Kera jaan Melayu ISLAM (amno) tunjuk contoh kpd " kerajaan boneka" untuk rampas kuasa? Jangan marah kalau mereka akan balas lebih buruk dari apa yang ada sekarang !

kp cht ibol berkata...
Ulasan ini telah dialih keluar oleh pentadbir blog.
Awanama berkata...

Dulu bila Adun BN lompat katak ka dalam sangkar
PR...aduhhhhhh.. bukan main puji lagi..disanjung..ditatang dan menyatakan allah telah membukakan hati si lompat katak ni.

Bila si katak ni lompat balik ka BN...berbukit gantang2 sumpah seranahnya.

Bila Mufti Perak membuat komen dan menyebelahi PR...aduhhhhh...puji dan hormatnya kepada mufti amat tinggi saperti tiada batasannya.

Bila Mufti Perak katakan umat Islam mesti patuh pada pemimpin.....melompat orang orang PR macam
kena SAWAN (SELSEMA) BABI.

MINTA TOLONG MUHASABAH DIRI SENDIRI DAHULU.

Inilah balasan nya bila agama di permain2kan.

Bila dah tak ada kepentingan dan tidak dapat apa yang dikehendakinya..
bertukar wajah lah ia....MACAM CICAK KOBEN

abu berkata...

Wahai Tanpa Nama, bila kita memerhati sesuatu kejadian Allah, maka perhatikan dengan mata hati, bukan mata kasar...bila membaca/meneliti/mengkaji maka membaca/meneliti/mengkajilah dengan nama Allah ("Bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakan" Al-Iqra':1)...baru jelas mana satu yang haq dan mana satu yang batil..

Adakah sama darjatnya seorang yang BUKAN ISLAM me"lompat" masuk kedalam ISLAM dengan seorang yang telah ISLAM me"lompat" keluar dari ISLAM?? Jika mengikut logik saudara, maka kedua-duanya punyai status yang sama...jika begitu tidak perlu dakwah, tidak perlu penghijrahan...

Dalam konteks politik tanahair semasa..pada pemerhatian saya, sudah terlalu banyak onar, ketidakadilan dan kecurangan dilakukan oleh golongan yang sedang memerintah dan oleh sebab itu, maka pada fitrahnya melompat keluar dari gagasan tersebut adalah hijrah yang sebaiknya dan melompat masuk kegagasan itu adalah hijrah songsang yang wajar dijauhi...(saya telah pun melakukannya, Alhamdulillah).

Kesimpulannya, jika perlu berhijrah, jangan dipilih hijrah yang songsang kerana ianya amat tidak bersesuaian dengan fitrah kejadian manusia..maka jika penghijrahan itu perlu dilakukan demi meraih keredhaan dari Allah, semestinyalah dari keadaan yang kurang baik kepada yang baik dan bukan sebaliknya...Wallahua'lam

Jebat berkata...
Ulasan ini telah dialih keluar oleh pentadbir blog.
musalmah berkata...

Assalamualaikum,

Tiada kuasa yang lebih besar dari kuasa Allah Ya Malik. Sama sama kita tunggu apakah perancangan Allah. Semua kita harus bersabar sambil meletak kan kepecayaan kita kepada Allah Ya A'alim , Allah yang maha mengetahui.

Segala galanya belum lagi menemui titik noktah, selagi ada rakyat yang nampak dan mahukan kebenaran selagi itulah perjuangan akan berterusan. Sentiasalah memohon kepada Allah Ya Fattah, Pembuka untuk membuka jalan yang lapang untuk perjuangan kita.

Awanama berkata...

Sdr abu berkata
"Adakah sama darjatnya seorang yang BUKAN ISLAM me"lompat" masuk kedalam ISLAM dengan seorang yang telah ISLAM me"lompat" keluar dari ISLAM?"

Anda ini dah jelas gila dan terkena virus SWINEnga and virus SWINEngeh!

ADUN2 ini lompat PARTI bukan tukar AGAMA!

Lompat ke Pakatan Rakyat jadi islam ke?

Kalau dah bodoh,duduk diam2 saja lah!

Awanama berkata...

Pada pandangan saya ada perbezaan antara orang PR lompat ke BN dengan orang BN lompat ke PR... Antara yang paling ketara ialah mereka yang lompat ke BN akan tiba2 mewah, kaya raya, dapat duit jutaan ringgit dan pelbagai habuan dunia dan nafsu .... Beza yang lompat ke PR ni, mereka akan ditekan oleh pihak BN, disusahkan hidup mereka oleh semua barua UMNO/BN, dan mereka tidak jadi bertambah kaya raya macam orang yang lompat ke BN. Kenapa ya????.. boleh fikir sendiri kot, semua ada akalkan...
Jawapan paling mudah ialah kerana matlamat dan tujuan mereka melompat adalah jauh berbeza.... Mereka yang berhijrah ke PR, bukan dihamparkan permaidani merah, tapi di nasihatkan untuk lebih cekal menghadapi ujian dalam perjuangan yang mereka pilih. Mereka tidak ditawar harta atau jawatan melainkan mereka benar2 layak... Mereka berhijrah kerana ingin melihat keadilan tertegak kepada semua pihak tidak seperti yang dilakukan oleh pihak UMNO/BN yang hanya mementingkan kroni mereka semata-mata ,sehinggakan untuk dapat sebarang projek, antara syarat utama mesti jadi ahli UMNO dulu... Sebaliknya, mereka yang melompat ke BN ini biasanya golongan yang memang terkenal akhlak buruk dan tidak ada pendirian, jatidiri dan memang hanya ingin mencari laba keuntungan untuk diri sendiri semata-mata... lihat lah disekeliling kita... Tiga ADUN katak lompat itu... tidak kah mereka merasa bersalah terhadap pengundi yang telah memilih mereka menjadi ADUN.. bukan kerana siapa mereka, tapi kerana parti yang mereka wakili.... Kalau mereka benar2 jujur dan bertanggung jawab... lepaskan jawatan ADUN kamu... biar rakyat putuskan adakah mereka benar2 mahukan kamu jadi wakil mereka.... Oleh itu insaflah wahai pencacai2 UMNO/BN yang masih gelap pekat biru hati dan x faham faham perbezaan yang jelas dalam konteks lompat parti ini... Bukalah fikiran anda... renungkanlah dengan akal yang waras....

Awanama berkata...

Sdri Musalmah

Betul cakap anda dan saya sokong 110%.Ini lah cara orang islam berjuang.

Cumanya kita mesti tawakkal kepada Allah apabila yang di izinkan nya bukan yang kita mahu.

Contohnya,anda berdoa untuk PR menang tetapi Allah lebih mengetahui dan memberi yang sebaliknya.Atau pun anda berdoa untuk BN menang tetapi Allah memberi kejayaan kepada PR.

Boleh kah anda menerimanya?

Awanama berkata...

aku kesal dengan sikap adun2 PR yang langsung tidak BERTAMADUN.Inikah sikap PROFESSIONAL ANDA ORANG2 PR. terima lah QADO' DAN QADAR ALLAH.Kesian aku tengok org2 PR yang gilakan jawatan/kuasa. sepanjang PR memerintah Negeri Perak, tiada perubahan yang dilakukan khususnye kepada kampung2 yang terpencil.contohnye di kampung aku Sungai Siput yang mana 100% di perintah oleh PR.Yang diorang tahu nak ambil hak rakyat.Aku berbangga dengan kerajaan yang dikendalikan oleh org2 UMNO. Sepanjang pemerintahan UMNO Sungai Siput telah berlaku banyak perubahan contoh di kampung aku. Dari jalan yang kecil telah bertukar menjadi jalan yang lebih selesa. Bagi aku, aku x kisah kalau orang2 PAS memerintah PERAK, Tapi aku x suka PAS di pengaruhi oleh NGA dan NGEH (kaum cina).

Awanama berkata...

katak lompat ke kolam lumpur tak sama dgn katak lompat ke kolam jernih...ada pahaam ka???!!!

Awanama berkata...

hairan kenapa ada org yg masih menyokong dan membela kerajaan zalim walhal kebatilan sudah terserlah di hadapan mata.
mungkin hati sedikit kotor sehingga tidak dpt membezakan yg mana baik dan buruk.
RASUAH = MAKANAN HARIAN!

mohd razif berkata...

kepada komen 'tanpa nama'.....

beri komen pun takut bagi nama....
x gentleman langsung..bacul..penakut,pengecut..
nilah dia org umno BN yg diorang tau..serang dr blakang,gunakan polis.tu je...

kepada 'tanpa nama'....di padang mahsyar nanti,jawablah dgn allah....

diri ini berkata...

bkn kerane depa...
tp krane org yg umpan depa...

tp,cmna pon depa dh jd katak

Awanama berkata...

NIE JELAPANG NIE ORG MANA NIE??
SEDAR2 LA WAHAI ORG JELAPANG.. PRU13 NNTI SEPAK AJE YB NIE..
PILIH LA YB YG LAGI OK..

muryadi berkata...

Juga kepada "Tanpa nama" yg memberi komen memihak kepada ideologi BN/Umno,

Betul ke kamu2 ni semua perhatikan apa yg berlaku? Tak nampak kah lagi kamu yg mana berada di pihak yg benar.

Cukuplah kamu sokong parti umno/BN, parti yg songsang tu. Mereka songsang bukan saja terhadap agama Islam malah juga terhadap undang2 dan perlembagaan negara.

Tak payahlah kamu2 semua nak meneruskan dakyah jahat kamu kononnya PAS ni boneka kepada Nga dan Ngeh atau terhadap kaum cina sekali pun.

Islam mengajar kita bertindak adil kepada semua bukannya terhadap org melayu/Islam sahaja.

Org buat contoh perumpamaan pun tak faham, kamu ni kenapalah lemah fikiran sangat.

Saya ada terbaca komen dari budak umur 17 tahun di sini pun boleh faham yg perbuatan BN/umno ni salah dan jahat.

Guna_Akal berkata...

Satu Pesanan...

Pastikan BN bungkus dlm PRU13 nanti...pastikan Pakatan Rakyat MENANG besar...mulakan kempen dari SEKARANG...itu saja cara untuk 'mengajar' manusia2 kurang ajar yang memporak perandakan negara tercinta sekarang ini...

Awanama berkata...

Ni lah yg jadi problem. Cina jaga cina, melayu jaga melayu, india jaga india. Nampak sgt puak Ameno nih bencikan mata sepet. Woi bangang tu ah baca lagi Utusan Meloya tuh. Hang tau tak, Nizar mintak tanah utk dibuat sek. agama selebar 85 ekar. Nga-Ngeh cakap "Tak leh, 85 ekar terlalu kecik. YB Nizar, kalo nak bina sek. agama saya sarankan ko ambik tanah 100 ekar." Tu lah. Cina tak tau jaga rakyat Muslim lah kan. Haprak punya Ameno.

Jebat berkata...

Kalau Tuhan beri BN menang bukan tandanya Tuhan redho....lagipun kalau menang dengan cara yang betul tak apa le. Macam firaun...Tuhan beri dia umur panjang, kuat dan berkuasa, tapi Tuhan telah menantikannya neraka! BN menang cara samun dan paksa macam tu! Lepas tu guna polis yang ramai....Perlu diingat kalau Tuhan beri menang itu sebagai ujian pada kita....nak tengok macam mana? Ingat kat DIA (Allah) ke tidak?, buat hukum-NYA ke tidak?, bunuh orang ke tidak?, cakap tak serupa bikin ke tidak?, adil ke tidak?, rasuah ke tidak?, makan duit anak yatim ke tidak?, berzina ke tidak?, mempertahankan pemimpin yang zalim ke tidak?, murtad ke tidak? Dan yang paling tidak disedari ialah ANDA orang UMNO rosak aqidah ke tidak?.......tanya mufti ! nak cakap nak tulis dalam blog ni bolehlah se suka hati......tapi tanya hati tu sendiri dengan ikhlas, apa hampa UMNO ni Islam lagi ke atau dah tidak?.

Jangan sedap rasa je.....takdir ditangan Allah...kita tengok nanti, kalaulah takdir menyebelahi PR menang hampa nak kata apa....Tuhan tak betul?, Hampa dengan pemimpin hampa (UMNO) ni memang pentingkan PERUT dan BAWAH PERUT itu saja yang hampa tau baik yang dulu,kini dan selamanya termasuk penyokong-penyokongnya yang kalau letakkan tunggul kayupun sokong, janji UMNO ......tunggu balasan Allah diakhirat.....!

Jebat berkata...

Kalau Tuhan beri BN menang bukan tandanya Tuhan redho....lagipun kalau menang dengan cara yang betul tak apa le. Macam firaun...Tuhan beri dia umur panjang, kuat dan berkuasa, tapi Tuhan telah menantikannya neraka! BN menang cara samun dan paksa macam tu! Lepas tu guna polis yang ramai....Perlu diingat kalau Tuhan beri menang itu sebagai ujian pada kita....nak tengok macam mana? Ingat kat DIA (Allah) ke tidak?, buat hukum-NYA ke tidak?, bunuh orang ke tidak?, cakap tak serupa bikin ke tidak?, adil ke tidak?, rasuah ke tidak?, makan duit anak yatim ke tidak?, berzina ke tidak?, mempertahankan pemimpin yang zalim ke tidak?, murtad ke tidak? Dan yang paling tidak disedari ialah ANDA orang UMNO rosak aqidah ke tidak?.......tanya mufti ! nak cakap nak tulis dalam blog ni bolehlah se suka hati......tapi tanya hati tu sendiri dengan ikhlas, apa hampa UMNO ni Islam lagi ke atau dah tidak?.
Jangan sedap rasa je.....takdir ditangan Allah...kita tengok nanti, kalaulah takdir menyebelahi PR menang hampa nak kata apa....Tuhan tak betul?, Hampa dengan pemimpin hampa (UMNO) ni memang pentingkan PERUT dan BAWAH PERUT itu saja yang hampa tau baik yang dulu,kini dan selamanya termasuk penyokong-penyokongnya yang kalau letakkan tunggul kayupun sokong, janji UMNO ......tunggu balasan Allah diakhirat.....!

abu berkata...

Wahai Tanpa Nama yang "pandai", jika saya bodoh maka InsyaAllah akan saya cuba untuk mengurangkan tahap kebodohan itu dengan terus menambahkan ilmu di dada(semoga Allah izinkan)...terima kasih diatas teguran saudara, walaupun agak sedikit terkurang akan adabnya bagi standard seorang MELAYU yang sepatutnya kaya dengan sifat lemah lembut dan berbudi bahasa...

Berbalik kepada penulisan saya, jika diamati, tindakan saudara yang cuma merujuk 1/4 (sesukuan) daripada isi keseluruhan penulisan itu, lalu terus disimpulkan, bisa saja menghasilkan satu kesimpulan yang tidak menyeluruh, setengah masak atau tidak lengkap. Ianya merupakan suatu tindakan yang agak "bijak" (baca bodoh)yang akhirnya menjurus kepada penterjemahan yang amat dangkal dan cetek dari pihak saudara.

Jika inilah tahap kekuatan berfikir yang dipunyai oleh seorang pejuang bangsa (kononnya)seperti saudara, maka saya amat sedih dan amat gusar. Apapun, saya pasti ramai yang akan ikut me"lompat" keluar dari gagasan yang saudara sedang perjuangkan.

Akhir sekali, didalam menganalisa sesuatu penulisan, fahami konteks mesej terbesar yang cuba disampaikan penulis, bukannya mengambil sebahagian dan meninggalkan sebahagian yang lain...sebagaimana sebahagian daripada kita selalu lakukan ketika mengambil pemahaman daripada ajaran ISLAM.

p/s: 1) Jangan disebut sangat benda-benda mudarat (seperti selsema babi, takut-takut sampai kepada diri orang yang menyebut tadi).
2) Saya sentiasa berdoa agar mereka yang me"lompat" kearah PENCERAHAN dikurniakan ALLAH dengan hidayah untuk mengenal ISLAM secara total, lebih-lebih lagi kepada mereka yang bukan Islam.

abu berkata...

Ralat: Saya maksudkan Al-Alaq:1, bukannya Al-Iqra':1 (tersilap tulis nama surah). Maafkan saya...

Unknown berkata...

YB, saya cadangkan tolong jangan siarkan komen dari orang yang 'BACUL'. Nama sendiri pun takut nak tulis tapi komen berapi!!! Apa jenis makhluknya itu??? Jin dan jembalang pun ada dan bangga dengan nama2 mereka. Ini....????
Harap YB laksanakan. Dah bosan dengan para komentar tong kosong yang tiada maruah diri.!!

cakap-lepas berkata...

untuk http://idhamlim.blogspot.com/2009/05/inilah-lah-selayaknya-untuk-adun-katak.html?showComment=1241752740000#c348196299741456531

Perak baru memerintah tak sampai setahun Yob.Dah ko expect macam2.yg UMNo perintah 50tahun tu kira semua dpt ke?Miskin tegar ok ke?

Ni bukan masalah qada' dan qadar.Ni masalah hak.Hak dah dirampas.Kalau tgh elok2 jalan tiba-tiba kena ragut/rompak tak kan nak tgk pencurik tu lari mcm tu je???cmmon la