08 Mei 2009

Banyak Ahli Parlimen PR ditangkap diluar bangunan Dewan Negeri.

Saya menerima berita ramai dikalangan ahli Parlimen PR yang datang untuk menyaksikan sidang pada hari ini ditangkap, dari beberapa SMS dan makluman dari talipon yang diterima oleh rakan disebelah saya dalan dewan, ADUN Kuala Kurau, YB. Yunus, beliau memaklumkan antaranya Ust. Mujahid, Sdr. Tian chua,dan Yb. Salhuddin.

18 ulasan:

Botak Kuala Kurau berkata...

takbir....

teruskan perjuangan anda YB,
kami rakyat perak bersama-sama menyokong & berharap ada sesuatu hikmah yang akan berlaku..

Awanama berkata...

Bagus la.
Lain kali peraturan dan undang-undang mesti dipatuhi.
Kalau patuh takde la kene tangkap.
Betul tak?

Keluarkan statement ini

Awanama berkata...

YB minta buat USUL BUBARKAN DUN PERAK....

ADUN BN yg tak mahu keluar DEWAN tu tak payah kira UNDI depa.

dah kira menang tu, ESOK PILIHANRAYA NEGERI PERAK kami akan pergi ramai2 ajar Kerajaan Kudeta BN

Awanama berkata...

setakan kena tangkap ngan polis apa sangat, polis malaysia pasni gi mahkamah pun apa sangan, mahkamah malaysia...... ntahle bila lah polis malaysia ngan mahkahmah malaysia boleh jadi cam sikitlah polis allah (malaikat) n mahkamah allah (kiamat)

Awanama berkata...

sekarang baru aku tau kenapa ameno dan BN kena jadi kerajaan selama nie... depa nie tak boleh nak jd pembangkang... tak kesah rakyat menderita janji kerajaan dpt ditumbangkan.... baru kejap jd pembangkang kat perak... dah huru hara.... bayangkan lagi 10 tahun.... mau jd gerila puak-puak BN nie....

pemikir berkata...

undang2 retorik..kalau rasuah pun tidak dihukum sepatutnya..bikin law tapi langgar..takbir!!salam perjuangan pada YB PR dan mereka-mereka di sidang ADUN

Perakian berkata...

YB.. Tolong dapatkan satu loudspeaker (jenis bateri) kpd Speaker.. baru dia boleh control Dewan... jika tidak.. takut suaranya tidak kedengaran dan Ganesan pula yang control Dewan... Urgent ni!!

Awanama berkata...

Ya la tu tanpa nama.
Kita (PR) nak guna peraturan Kerajaan Sah, tapi Umno dan BN anak haram nak guna peraturan karajaan HARAM.
Akai hang dok mana. Kepala lutut kot

Nizam Mahmud berkata...

Lain kali peraturan dan undang-undang mesti dipatuhi.
Kalau patuh takde la kene tangkap.
Betul tak?
--------

Jawapan: Salah sama sekali. Kena pandai bodek dan mengampu baru lepas hukuman. Kena pandai samun harta rakyat baru lepas hukuman.

YB, Stand your ground. Rakyat di kawasan DUN telah hantar YB untuk berjuang di dalam DUN, maka berjuanglah hingga ke akhirnya YB.

Ini amanah. Stand your ground YB.

Awanama berkata...

Abih la...semua kena tangkap...lepas nie....Dewan negara pulak sunyi..semua kena tangkap boh dlm kamunting....mahunyer bersidang ajer kat kemunting....JIB dah mengamuk..mula tunjuk belangnyer....

Awanama berkata...

cuma undang2 allah saja yang patut ditaati ciptaan manusia biasa la untuk kepentingan pihak2 tertentu tak kan tak tau kot

is berkata...

yang peliknya tuan empunya diri dalam dewan tapi ,,tapi post boleh dikeluarkan.. nampak sangat balaci cina kapior yang tulis...

zam amal berkata...

lagi bagus tangkap semua pimpinan PR lepas tu ameno perintah sampai kiamat. BN tak ikut undang2 rampas secara haram korang taknak tangkap. Tak payah buat pilihanraya kalau nak perintah terus bodoh ameno dan celakalah orang yang melakukan kezaliaman termasuk orang2 yang menyokong kezaliman.

Awanama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Bagus la.
Lain kali peraturan dan undang-undang mesti dipatuhi.
Kalau patuh takde la kene tangkap.
Betul tak?

Keluarkan statement ini

HAHA... TANPA NAMA MANA ADA KALAU PATUH PERATURAN TAKDE LE KENE TANGKAP... TU OSMAN JAILU NGAN JAMALUDIN AMBIL RASUAH DAN SEDEKAH SEKS TAK KENE TANGKAP PUN.... TU IKUT PERATURAN KE TAK IKUT YEK.... LALALALALLAAAA

Awanama berkata...

Assalamualaikum...

AMPUN TUANKU.. PATIK RAKYAT NEGERI PERAK BERHARAP TUANKU DAPAT MENYELESAIKAN KEMELUT YANG KIAN MENYERABUTKAN PENTADBIRAN KERAJAAN NEGERI PERAK. SATU SAJA PENYELESAIAN YANG DAPAT MEMISAHKAN ANTARA 2 MB, 2 SPEAKER,....BUBARKAN DUN DAN KEMBALIKAN HAK MEMILIH KEPADA RAKYAT...

AMPUN TUANKU

Awanama berkata...

woi pe tangkap Najib tu,, umno yg tk ikut undng2 la

Awanama berkata...

Salam mesra Drs.Dgn izin nak buat "birthday reqeust"sempena hari jadi saya esuk .8 Mei.Mohon Dewan Undangan Negeri dibubari.Izinkan rakyat penentu demokrasi .PR atau BN majoriti inyaALlah kan di akuri.Jgn dibiari negeri dlm dilema begini.Biarpun diri ini jauh diperantauan.Tempat jatuh lagi dikenang ini kan pula negeri kelahiran.Mohon diangkat kpd KeBawah Duli Sultan Payung Negeri. Nona Ratana Chulaborn.

Awanama berkata...

Muhasashab tuanku, lihat apa jadi apabila tidak menghalusi keputusan yang nak dititahkan akibatnya ADUN perak ada 1MB Sah + 1MB Haram + 1Speaker Sah + Speaker haram + 2 S/U Dewan (SUK dan Anak Antong)+ 1 Jawatankuasa tindakan dewan + 1Jawatan kuasa tindakan dewan (Haram)baru ditubuh oleh sidang dewan haram. Perak 'Boleh'sebab penaung membolehkan.

Sebab apa jadi gitu?...
Kerja mudah buatkan susah, bubarkan DUN saja.

Tuanku tak susah dan tidak berterusan diaibkan. Setahu hamba rakyat tuanku tetap tuanku dan tidak merubah kedudukan tuanku jika siapa saja diberi mandat selepas pilihanraya semula! jika tindakan tidak dibuat hamba rakyat yang susah, keputusan kerajaan tidak menentu kerana ada yang sah dan ada yang haram kerana mengikut hukum jika haram bercampur sah hukum menjadi haram ...... kenapa?... Dato' mufti lebih arif untuk menghurai...!